Opname apparaat wordt niet gevonden

halmans1 schreef op 21.01.2011 om 13:30 uur

Ik heb Magix  Fillm op DVD 8 volgens de handleiding geinstalleerd.

Echter steeds wanneer ik wil starten met het systeem krijg ik de melding : In het systeem geen opname apparatuur gevonden.

Bij het in en uitpluggen van de memory stick hoor ik een geluidsignal wat aan geeft dat hij de apparatuur heeft.

Wat doe ik verkeerd

 

Jo

Reacties

mi-bo schreef op 21.01.2011 om 15:30 uur

Beste,

werkt u met een fire-wire( digitaal) of een usb aansluiting ( digitaal).

werkt u met een fire -wire dan moet de Pc de camera via een fire-wire  herkennen mits uw connector door verkeerde handelingen is opgeblazen van uw camera.

Dit gebeurd door dat de camera en psc aanstaan en u de fire-wire kabel 1394 aansluit dan kan er lekstroom vrijkomen en de connector in de camera opblazen, dan kunt u nog wel van camera naar Pc overzetten, maar wel via de analoge verbinding

gebuikt u het programma met een hdd/avchd camera dan is het als volgt, installeer de cd die bij de camera is op de Pc, laad daarna de beelden viadit programma in op de Pc, daarna film op cd/dvd openen en beelden in laden.

 

Als U een Usb aansluiting gebruikt, zal U een converter er tussen moeten hebben, is dit een Magix product of Terratec, en onder welk Win systeem werk.

gr mi-bo

halmans1 schreef op 21.01.2011 om 15:46 uur

Hallo mi-bo ik werk met een usb aansluiting (standaard op het opname apparaat van Magix)

En ik probeer video banden via een Sony video recorder te laden.

 

Jo

Voormalige gebruiker schreef op 21.01.2011 om 15:58 uur

werkt u met een fire-wire( analoog) of een usb aansluiting ( digitaal).

 

Fire-wire is analoog en USB digitaal?

bobbiaan schreef op 21.01.2011 om 22:24 uur

Beste mensen,

 

 

Ik moet jullie even corrigeren want fire wire en USB zijn beide digitale data verwerking.

Ik ga ervan uit dat Halmans1 analoge video inleest met een USB converter. Als hij het programma heeft gestart moet de USB converter geplaatst worden en moet windows dit apparaat aangeven en herkennen waarna in het programma eveneens de converter moet worden gedetecteerd.

 

Mvg

Bobbiaan

mi-bo schreef op 22.01.2011 om 11:33 uur


Sorry Bobbiaan een slip op de pen van mi-bo ik ga dit snel corrigeren,nea het lezen van jouw antwoord.

gr

mi-bo

 

Beste mensen,

 

 

Ik moet jullie even corrigeren want fire wire en USB zijn beide digitale data verwerking.

Ik ga ervan uit dat Halmans1 analoge video inleest met een USB converter. Als hij het programma heeft gestart moet de USB converter geplaatst worden en moet windows dit apparaat aangeven en herkennen waarna in het programma eveneens de converter moet worden gedetecteerd.

 

Mvg

Bobbiaan

halmans1 schreef op 27.01.2011 om 11:47 uur

Beste Bobiaan

Wat ik ook doe ik blijf de melding krijgen: Er is in Uw systeem geen opname apparaat gevonden.

Ik heb de installatie CD opnieuw in mijn PC gestopt en alles weer opnieuw geinstalleerd. Ook op een andere PC

Als ik de Magix stick opnieuw in de USB poort stop hoor ik het geluid van ontvangst en ook krijg ik de melding dat nieuwe hardware gevonden is maar helaas geen voortgang.

Ook heb ik geprobeert een webcam aan te sluiten en via het programma video recorder werkt dat programma wel.

Op de stick van Magix zit een zwarte knop ook daar weet ik niet wat hiervan de functie is.

 

Jo

bobbiaan schreef op 27.01.2011 om 17:03 uur

Beste............,

 

Is de driver voorde USB converter geinstalleerd?

 

Mvg

 

Bobbiaan

halmans1 schreef op 27.01.2011 om 20:00 uur

Bobiaan,

Ook de driver heb ik geinstalleerd.

Zat op de bijgeleverde CD

Jo