opgenomen dv film in afspelen in computer hapert

jngrthmsch schreef op 31.12.2012 om 16:25 uur

een opgenomen dv film van camcorder blijft bij afspelen in arranger haperen.

gaat om magix de luxe 2013 plus, heb geprobeerd scroll uit te schakelen, halve resolutie .

had met magix de luxe 2006 geen problemen, zal wel aan de instellingen liggen , aan mij dus.

wat gegevens:

windows xp home, pentium 4  3000 mgh, 2x 512 mb ddr2 ram 533 mgz, directx 9, asus fx 6600

Reacties

RiViS schreef op 31.12.2012 om 19:57 uur

Goed dat je je PC gegevens er bij hebt gezet (deed iedereen dat maar). VdL2013 vraagt veel meer van je systeem dan het oude 2006. Volgens opgave van Magix moet je systeem minimaal een 2-core processor hebben en 1 GB werkgeheugen. In de praktijk betekent dit dat je met zo'n systeem het programma net kunt laten draaien.

De aanbevolen systeemeisen liggen wel wat hoger: een quadcore processor (bv i7) en min. 4 GB werkgeheugen. Kijk ook even hier: http://www.magix.com/uploads/productinfo/MAGIX-Video-deluxe-2013-Plus-nl-NL.pdf

Misschien moet je overwegen om ook een upgrade van je PC te doen (of beter: een nieuwe aan te schaffen).

groet,

Rijk

Cinecor schreef op 01.01.2013 om 11:54 uur

Helaas kopen veel (aankomende) videoamateurs eerst een pc en dan pas de NLEsoftware waarmee ze willen gaan monteren. Het is aan te bevelen om eerst je software te kiezen en dan de pc daarop af te stemmen. Voor de eenvoudige software zoals die van Magix zijn de aangegeven systeemeisen niet erg hoog, maar ga daar maar flink boven zitten. Laat de PC samenstellen door een bedrijf of particulier die voldoende wéét wat videomontage inhoudt. De PC uitsluitend gebruiken voor videomontage en geen andere zaken, zoals e-mail, surfen op internet, maar vooral nooit games! Een desktop computer heeft altijd voorkeur boven een laptop. De laatste is eigenlijk ongeschikt om voldoende gecontroleerd je projecten te kunnen editen.

bobbiaan schreef op 01.01.2013 om 12:03 uur

Beste....,

Wat RiViS aanbeveel is juist. Je werkt al met Magix videomontage vanaf versie 2006 en dat is al erg oud. Ik begrijp dat je met DV hebt gefilmd en dan ga ik er even vanuit dat je materiaal een resolutie heeft van 720 x 576. Nu moet de PC die je gebruikt dat net aan kunnen, maar er zit zoveel meer aan mogelijkheden in het 2013 programma die daardoor al gauw niet soepel meer werkt met je huidige PC. Wat was je reden om het nieuwe programma te kopen?

Bobbiaan

RiViS schreef op 01.01.2013 om 16:54 uur

De PC uitsluitend gebruiken voor videomontage en geen andere zaken, zoals e-mail, surfen op internet, maar vooral nooit games!

Beste Cinecor,

Deze adviezen van jou heb ik al enkele malen langs zien komen. Het zou fijn zijn als je eens zou willen uiteenzetten waarom we op een videomontage PC niet zouden mogen e-mailen en internetten. Dat zelfde geldt voor de combinatie met games. Zelf mag ik graag af en toe een uurtje vliegen en heb daarvoor Flight Simulator op mijn PC staan. Ook staat het email programma tijdens het editen meestal gewoon aan (alleen bij het renderen en evt branden zet ik dat meestal uit). Ik heb nog nooit iets gemerkt van vervelende interacties. Het valt mij wel op dat ook op andere fora nogal eens de combinatie met games wordt afgeraden, maar een gedegen onderbouwing van dergelijke statements ben ik nog niet tegen gekomen. Dus: graag een goed onderbouwde uitleg, al was het maar omdat we anders misschien het idee krijgen dat argeloze amateurs wellicht onnodig op kosten gelaagd worden voor de aanschaf van een aparte PC voor deze ontraden activiteiten.

groet,

Rijk

Cinecor schreef op 01.01.2013 om 22:33 uur

De PC uitsluitend gebruiken voor videomontage en geen andere zaken, zoals e-mail, surfen op internet, maar vooral nooit games!

Beste Cinecor,

Deze adviezen van jou heb ik al enkele malen langs zien komen. Het zou fijn zijn als je eens zou willen uiteenzetten waarom we op een videomontage PC niet zouden mogen e-mailen en internetten. Dat zelfde geldt voor de combinatie met games. Zelf mag ik graag af en toe een uurtje vliegen en heb daarvoor Flight Simulator op mijn PC staan. Ook staat het email programma tijdens het editen meestal gewoon aan (alleen bij het renderen en evt branden zet ik dat meestal uit). Ik heb nog nooit iets gemerkt van vervelende interacties. Het valt mij wel op dat ook op andere fora nogal eens de combinatie met games wordt afgeraden, maar een gedegen onderbouwing van dergelijke statements ben ik nog niet tegen gekomen. Dus: graag een goed onderbouwde uitleg, al was het maar omdat we anders misschien het idee krijgen dat argeloze amateurs wellicht onnodig op kosten gelaagd worden voor de aanschaf van een aparte PC voor deze ontraden activiteiten.

groet,

Rijk

Mijn uitspraken zijn gebaseerd op de ervaring van deskundigen, o.a. van Adobe. Daarom wordt het ook in zoveel fora vermeld. Zelf heb ik in het nabije verleden problemen gehad die volgens die deskundigen wel eens veroorzaakt konden zijn doordat ik ook regelmatig op internet surfde. Keiharde bewijzen heb ik niet, maar ik volg graag de adviezen op van anderen. Vergelijk het maar eens met het advies dat je nooit een firewire in de camera moet steken als de pc aan staat. Heel veel gebruikers doen dat regelmatig zonder problemen, maar ja, die ene waarbij de camera defect raakt...Samenvattend is het dus het zekere voor het onzekere nemen. Ik zou het niet op mijn geweten wille hebben iemand met zekerheid te adviseren om maar volop games op zijn montagePC af te spelen omdat dat geen invloed heeft op de software voor videobewerking. Wat zijn trouwens "argeloze amateurs"?

bobbiaan schreef op 02.01.2013 om 11:47 uur

Beste mensen,

Laten we ons bij het beantwoorden van de vraag beperken. De vraag beantwoorden betekent dat het product niet zo geschikt is voor de PC. Een gedegen advies, als daarom gevraagd is bij de aanschaf van het programma, had hier op zijn plaats geweest en dit probleem hebben kunnen voorkomen. Daarom heb ik de vraag gesteld hoe de gebruiker tot aankoop van het programma is gekomen.

Om dan toch even op wel of niet andere zaken op de PC te gebruiken (dus spellen spelen, internetten etc.) is met de aankoop van huidige PC achterhaald feit. Je schakel de functies uit tijdens bewerken en branden van DVD eventueel blue-ray schijven.'

Mvg

Bobbiaan

Cinecor schreef op 02.01.2013 om 12:51 uur

Beste mensen,

Laten we ons bij het beantwoorden van de vraag beperken. De vraag beantwoorden betekent dat het product niet zo geschikt is voor de PC. Een gedegen advies, als daarom gevraagd is bij de aanschaf van het programma, had hier op zijn plaats geweest en dit probleem hebben kunnen voorkomen. Daarom heb ik de vraag gesteld hoe de gebruiker tot aankoop van het programma is gekomen.

Om dan toch even op wel of niet andere zaken op de PC te gebruiken (dus spellen spelen, internetten etc.) is met de aankoop van huidige PC achterhaald feit. Je schakel de functies uit tijdens bewerken en branden van DVD eventueel blue-ray schijven.'

Mvg

Bobbiaan

Bobbiaan schrijft dat het product niet zo geschikt is voor de pc. Maar volgens mij is dat andersom. De specs van de genoemde PC zijn voor een vlotte videobewerking in de huidige tijd eigenlijk onvoldoende. Algemeen avies is dan ook: Eerst de software kiezen (in feite: wat wil je allemaal met de PC gaan doen?) en dan de PC daarop afstemmen.

Voormalige gebruiker schreef op 02.01.2013 om 16:15 uur

Beste,

In VDL 2013 kunt u uw film in de arranger voor renderen met de sneltoets Ctrl+R.

Als u hierover meer wil weten ga naar:  hulp / index  zoekterm Preview-rendering

Succes,

Rob

jngrthmsch schreef op 02.01.2013 om 16:27 uur

beste mensen,

ik werkte met vdl 2006  met plezier, maar dacht ach het programma is al zo oud, neem vdl 2013 .

gebruik toch geen toeters of bellen alleen dv opnemen en bewerken en gewoon branden op dvd, dat moet de pc toch wel kunnen trekken, geen 3d , avchd, blue ray.

schijnbaar niet dus, in ieder geval allemaal bedankt voor de antwoorden, zet gewoon de oude versie 2006er weer op.