openen van een tak bestand??

greske schreef op 10.01.2011 om 08:56 uur

Hallo,ik heb van mn camera beelden silsaande beelden,foto's,gemaakt en zou die n u op mn pc willen.Als ik deze kopieer naar daar dan word deze omgezet naar een "tak bestand"maar krijg deze niet geopend.

Is dit niet mogelijk om deze handeling te doen met dit "videodeluxe 17 premium" programma?

Alvast bedankt en salukes.

Reacties

VanderKaart schreef op 10.01.2011 om 09:57 uur

.TAK bestanden zijn hulp bestanden aangemaakt door Video Deluxe op het moment dat u gebruik maakt van de Takes functie in het programma.

In de Mediapool (rechts van de voorbeeldmonitor), tabblad Import / Mijn Media / Takes...

Die takes zijn kleine .TAK bestanden die slechts verwijzingen zijn naar een klein gedeelte (de take) van het originele video-bestand.

 

De beelden die op uw camera staan, zijn vrijwel zeker geen .TAK bestanden, maar eerder .AVI of .MPG of .JPG etc.....

VanderKaart schreef op 11.01.2011 om 08:42 uur

Voor alle duidelijkheid: in een .TAK bestand bevindt zich dus GEEN beeld/video-informatie; het is slechts een klein bestandje dat alleen maar VERWIJST naar het daaraan ten grondslag liggende bron-bestand (wat dus een video-bestand kan zijn).

Dus u heeft een AVI bestand van 800 Mb, daaruit heeft u in Video Deluxe een stukje van 1 minuut als Take opgeslagen, dan zal dat Take-bestand alleen informatie bevatten zoals:

datendat AVI bestand, vanaf datendat tijdstip tot datendat tijdstip + 1 minuut.

Het .TAK bestand is ook slechts 14 Kb groot......

 

Kortom een .TAK bestand is niet los te converteren naar weer een AVI of MPG bestand....

 

Wanneer het originele AVI bestand er niet meer is, zal het .TAK bestand dus ook niet meer functioneren omdat de verwijzing naar het AVI bestand niet meer klopt.....