Opeens zwart beeld

jhessing schreef op 13.10.2015 om 17:55 uur

Mijn Magic Vide Deluxe 17 plus heeft het jaren prima gedaan en nu opeens werd het beeld in mijn programmamonitor zwart en ik krijg het niet meer terug. Ik heb al een herstel vanaf de CD uitgevoerd en zelfs het programma verwijderd en opnieuw geinstalleerd.

Ik vermoed dat de oorzaak ligt in het feit dat ik per ongeluk op de knop multicam modus heb geklikt. Daarna meen ik me te herinneren dat ik nog ergens een popup beantwoord heb met Ok (kan dat iets met 3D zijn geweest?) En uiteindelijk kwam de vraag of ik mijn beeld en bijbehorend geluid die zich op spoor 1 en 2 bevond, wilde laten opschuiven naar sporen 3 en 4. Ik heb nee gezegd omdat op sporen 3 en 4 al extra zaken stonden zoals achtergrondmuziek, titels en overgangen.

Zelfs als ik nu een eerder gemaakt project open en ik deze afspeel, heb ik alleen geluid en geen beeld.

Please help!

Ik heb Windows 7 Ultimate op een tamelijk oude computer met een vrij standaard configuratie.

Reacties

Voormalige gebruiker schreef op 13.10.2015 om 18:03 uur

Hallo,

Dit is eenvoudig op te lossen.....Druk op F9 en de vensters worden gereset.

Succes,

Rob

jhessing schreef op 13.10.2015 om 18:18 uur

Dag Rob,

Dank je voor je snelle reactie. F9 had ik zelf inderdaad al geprobeerd, dat helpt echter niet. 

Ter aanvulling: zelfs als ik naar "Branden" ga en daar de dvd preview, heb ik ook zwart beeld. Zegt dat wellicht nog iets?

Nog iets: als ik de weergave instellingen bekijk, dan staat deze niet op "standaard". Als ik dan vervolgens kies voor "standaard" en ik dit bevestig met "Ok", dan blijkt die instelling meteen weer teniet te zijn gedaan als ik direct terug ga naar weergave instellingen.

Ik hoop dat je me kunt helpen....

Groet,

John

mi-bo schreef op 13.10.2015 om 19:42 uur

Aanvulling op antwoord van Rob Vroe1,

aan de linkerzijde van de beeld lijn staan 2 letters en een slotje,

staat de letter M niet geactiveerd,zoja er opklikken dat het uit gaat en anders via bestand instellingen, programma instellingen terug zetten naar standdaard waarde, heeft geen invloed op het project

Gr

Michael

jhessing schreef op 13.10.2015 om 20:18 uur

Hallo Michael,

Bedankt voor je toevoeging. De letter M stond niet actief, maar ik heb er toch even op geklikt (dus aan gezet) en weer geklikt (dus weer uit gezet). Zo ook met de letter S en met het slotje. Heeft niets veranderd.

Vervolgens via het menu naar Instellingen gegaan en gekozen voor het terugzetten van alle standaard settings. Hierna werd automatisch de applicatie herstart. Na de herstart kwam hij met nog als enig bekend project het demo project van Magix. Deze heb ik geopend en afgespeeld. Helaas weer alleen geluid en geen beeld...

Wat me trouwens opvalt is dat mijn muis cursor verandert naar een heel grote cursor op het moment dat ik hem in het venster van de monitor beweeg. Misschien deed ie dat altijd al en is het nooit opgevallen? Verder vroeg ik me af of het me ook nooit eerder is opgevallen dat Windows begint te klagen tijdens het starten van Video Deluxe omdat het programma niet compatible is en er een basic color scheme wordt geactiveerd.
Hopelijk helpt dit jullie om vast te stellen wat het feitelijke probleem is?

Groet,

John

mi-bo schreef op 13.10.2015 om 20:27 uur

Hallo John, ja helaas kan je Win 7 Ultimate niet upgraden naar Win 10 is je Win 7 wel up to date, (of via herstel systeem de tijd wat terug zetten, heeft geen invloed op wat er op de Pc staat aan projecten want die staan op de harde schijf geparkeerd ) want dat kunnen allemaal storingen zijn, een keer de installatie dvd gebruiken en dan naar herstellen gaan zou ook een oplossing kunnen zijn, wel daarna via hulp onlineactualiseren de download update installeren

gr

Michael

jhessing schreef op 13.10.2015 om 20:40 uur

Wederom dank Michael,

De herinstallatie had ik al gedaan, zonder resultaat. Ik heb alleen inderdaad (nog) niet een on line update gedaan, dus dat kan ik nog proberen.

Maar........ ik heb intussen iets ontdekt. In de programma instellingen die je krijgt als je bovenin links op het tandwiel klikt, daar is een tabblad weergave opties (laatste tab). Het middelste deel daarvan lijkt van invloed op de monitor. Ik heb al proberend zowaar beeld gekregen, maar helaas van bedroevende kwaliteit, want heel wazig. Zo was het voorheen niet.

Wellicht kun jij de juiste instellingen verklappen? Ik koos voor hardwareversnelling, maar daar krijg ik een foutmelding op met de opmerking dat mijn grafische kaart mogelijk niet voldoet. Dat zou kunnen want ik heb denk ik een vrij standaard kaart.

Groet,

John

jhessing schreef op 13.10.2015 om 20:55 uur

Intussen een on line update gedaan. Helaas zonder positief resultaat. Ik heb denk ik alle beeldinstellingen in de weergave opties gehad, maar alles geeft een vaag beeld of helemaal geen beeld. Frustrerend...

jhessing schreef op 13.10.2015 om 20:55 uur

Intussen een on line update gedaan. Helaas zonder positief resultaat. Ik heb denk ik alle beeldinstellingen in de weergave opties gehad, maar alles geeft een vaag beeld of helemaal geen beeld. Frustrerend...

jhessing schreef op 13.10.2015 om 21:31 uur

Mensen, ik ben er uit!!!

Allemaal bedankt voor de hulp en het meedenken!

Uiteindelijk bleek het de combinatie te zijn van aanpassingen in enerzijds de weergave opties (videomodus: alternatieve modus) en anderzijds de resolutie (hdvi). 

mi-bo schreef op 13.10.2015 om 22:04 uur

Fijn dat u er zelf bent uitgekomen,en dit op het Forum heeft geplaats, zo kunnen ander MAGIX gebruikers die het zelfde probleem hebben dit direct uit proberen, 

maar  de eerste optie videomodus : alternatieve modus heb ik ook maar waar heeft  u de resolutie ( HDVI ) gevonden. ik zat eerder aan de grafischekaart te deneken en zeker met mpeg4 AVCHD beelden. hoop op een reactie en verder succes met Uw mooie hobby ( video montage)

gr

Michael

jhessing schreef op 14.10.2015 om 09:13 uur

Hallo Michael,

Ja ik vond het wel zo netjes om de oplossing met jullie te delen...

Wat betreft je vraag, ik moet nu volledig putten uit mijn geheugen omdat ik op mijn werk ben. Als ik me goed herinner kun je binnen de programma monitor na een rechter muisklik kiezen voor de optie resoluties. Vervolgens kun je uit een hele waslijst kiezen maar er staan er 2 tussen die beginnen met "HDVI".

Ik hoop dat dit klopt met de werkelijkheid, want zoals al vermeld zeg ik dit puur uit het hoofd... ;-)

Groet,

John