Op zoek naar bepaald effect / idee. Dat iets als ware door een "doek heen rijdt"

Hans_ schreef op 05.12.2016 om 21:18 uur

Ik heb op zoek naar dit.  Ik wil als het ware een auto door een schilderij laten rijden.  Alsof die auto er doorheen springt.  Hoe kan ik dit het beste doen? Welke truuk of ?

Wil een auto als ware door een spandoek laten rijden en dat het dan lijkt dat spandoek helemaal open vliegt.  Weet niet goed hoe ik het omschrijven moet, beetje alsof een motor door TL buizen heen rijdt.  Ik heb een JPG van een reclame doek, en daar moet die auto, die ik nog filmen moet, doorheen rijden.  Ik beheers chromakey en denk dat ik het in die combi zoeken moet.  Maar kan het tot op heden niet vinden.  Staat er ergens zo'n rechten vrij filmpje(greenscreen) die ik daarvoor gebruiken kan?

Reacties

mi-bo schreef op 06.12.2016 om 13:22 uur

Hans,

kijk eens naar deze link, misschien kunnen zij je verder helpen

http://www.stuntteam.nl/

gr

Michael

Hans_ schreef op 06.12.2016 om 16:17 uur

Hoe bedoeld u dit, ziet er uit alas een professioneel bedrijf en daar hangen nogal wat kosten aan.  Ik bedoel het meer om zelf te gaan maken

RiViS schreef op 06.12.2016 om 18:25 uur

Hallo Hans,

Ik denk niet dat zo'n effect voor je in VdL klaar staat.

Misschien kun je het volgende proberen: Maak van egaal blauw  papier een video opname terwijl je er met een anders gekleurd (bv groen) puntig voorwerp (evt op een steel) vanaf de achterkant doorheen duwt, er ontstaat dus een steeds groter wordende opening Dexe opname plaats je dan op een tijdlijn onder de opname van de aanstormende auto. Met chroma key moet je dan het blauw vervangen door je reclamedoek en het groene door je auto. Zal wel wat experimenteerwerk worden, vooral hoe je het papier moet doorboren. Misschien moet je het ook in een paar stappen doen, dus tussentijds exporteren en weer importeren voor je de tweede chroma key bewerking doet. Lijkt me best een leuk klusje...

groet,

Rijk

lucky_me schreef op 08.12.2016 om 01:17 uur

Hallo Hans,

Ik denk niet dat zo'n effect voor je in VdL klaar staat.

Misschien kun je het volgende proberen: Maak van egaal blauw  papier een video opname terwijl je er met een anders gekleurd (bv groen) puntig voorwerp (evt op een steel) vanaf de achterkant doorheen duwt, er ontstaat dus een steeds groter wordende opening Dexe opname plaats je dan op een tijdlijn onder de opname van de aanstormende auto. Met chroma key moet je dan het blauw vervangen door je reclamedoek en het groene door je auto. Zal wel wat experimenteerwerk worden, vooral hoe je het papier moet doorboren. Misschien moet je het ook in een paar stappen doen, dus tussentijds exporteren en weer importeren voor je de tweede chroma key bewerking doet. Lijkt me best een leuk klusje...

groet,

Rijk

Dag Hans en Rijk

Misschien kan voor dat doorboren gebruik gemaakt wordenvan het effect "openbreken" uit de 3d morf overgangen. wanneer je daar nadien een 3d vervorming op toepast zou dat wel eens een vrij realistisch beeld kunnen geven

Hans_ schreef op 08.12.2016 om 12:42 uur

Hallo Luck-me. Ik heb even een trail version zojuist gedownload, maar is het ook een optie dat u mij even op weg helpt..? Of is dat net een vraag te ver? Kan ik u bijv de image mailen die 'open gebroken' dient te worden..? Als ik daarna het 3D morf file u kan krijgen, kan ik er weer zelf verder mee aan de slag. Hopelijk staat u hiervoor open... Met vriendelijke groet, Hans (ik heb de image hier neergezet: http://www.tynje.nl/uploads/2/8/2/9/2829947/spandoek_180_x_130_def_links.jpg )

lucky_me schreef op 08.12.2016 om 18:31 uur

heb je een filmpje van die rijdende auto? Ik probeer dit of volgend weekend een gaatje te vinden. Wanneer heb je dat eigenlijk nodig?

Hans_ schreef op 08.12.2016 om 20:05 uur

Hallo Lucky_me. Het filmpje van die rijdende auto moet ik nog opnemen. Daarvoor wacht ik op een beetje zonning weer. Ik kan wel mijn eigen auto filmen(met m'n mobiel), dat deze recht op de camera afkomt. Maar je mag er ook een eigen stukje film voor gebruiken. Idee is toch dat ik dan zelf in jou 3d morf bestand dat kan aanpassen..? Of werkr het zo niet? Fijn dat u voor mij een voorzetje wilt maken, erg attent. Dank u wel, Hans

Hans_ schreef op 08.12.2016 om 23:48 uur

mijn email is: hans@tynje.nl (just in case of)

lucky_me schreef op 10.12.2016 om 06:42 uur

ik plaatste het spandoek op een groene achtergrond en liet hem uit elkaar spatten. Met croma key kan je nu de auto toevoegen. (eventueel gebruik maken van het effect 3d vervorming om de wagen uit dezelfde hoek te laten komen.

succes

Hans_ schreef op 11.12.2016 om 14:30 uur

Wauw! Dank je wel Lucky_me. Supers. Fijn dat u mij even opo weg wou helpen. Top!