op muziekritme monteren

timjongkees schreef op 01.08.2012 om 11:25 uur

Deze vraag heb ik al eerder gesteld maar helaas geen antwoord gekregen. Misschien omdat ik nogal eens wat vraag? Maar ja, wat moet ik anders als ik er niet uit kom. Bovendien ben ik tot nu toe altijd uitstekend geholpen en heb daarvoor ook bedankt, dacht ik tenminste.

Maar goed, nogmaals mijn probleem. Als ik met de maatdetectie-assistent werk wordt de muziekclip keurig in partjes gesneden, maar niet over de volle lengte, zit daar soms een maximum aan?

Als ik vervolgens de clip afspeel, gaat dat op een veel lagere snelheid. Als ik dan de stretch een lagere waarde geef wordt de clip in stukjes gehakt met open ruimtes er tussen.

Overigens, kan ik ook met een mailtje bedanken en niet alleen  het duimpje aanklikken? 

Tim

Reacties

lucky_me schreef op 01.08.2012 om 13:31 uur

Ik vermoed dat deze vraag niet beantwoord werd omdat weinigen (ik dus ook niet)er veel ervaring mee hebben. Het heeft niets te maken met het aantal vragen die je stelt. In de pdf handleiding staat het echter wel uitgebreid uitgelegt. Mocht je er niet uitraken, laat me weten waarover je struikelt, dan zoek ik even mee.

mvg

Luc

Cinecor schreef op 01.08.2012 om 17:01 uur

Helaas blijkt het invoegen van een link naar YouTube niet te werken.

Zoek bij YT het volgende: "monteren op de maat van de muziek" en je krijgt één van de tutorials op het kanaal van TheMagixFan.

Dat laatste YTkanaal kan je ook opzoeken; er staan nog meer interessante tutorials op.

Wellicht heb je er iets aan.

Laat even weten als je het probleem hebt getackeld.

Cinecor schreef op 01.08.2012 om 17:04 uur

Misschien werkt deze link wel:

http://www.magix.info/nl/video-tutorial-videodeluxe-monteren-op-de-maat-van-de.online-training.718823.html?action=getfile&did=2233

Het moet een pdf bestand zijn.

timjongkees schreef op 02.08.2012 om 10:08 uur

De YT video had ik al ontdekt, maar toch bedankt voor de tip. Ik heb me nauwkeurig aan de instructies gehouden, maar kreeg toch weer het resultaat van een in stukjes gehakt audiospoor over maar een gedeelte van de lengte van de audioclip (een minuut of 4). Bovendien wordt het vertraagd(gestretched?) afgespeeld als ik het totaal afspeel.

Nu heb ik net VDL18 besteld dus ik wil mijn nieuwe project daarmee gaan monteren. Misschien zijn dan de problemen opgelost. Xo niet, dan meld ik me weer op het forum.

Allen bedankt

Tim

timjongkees schreef op 08.08.2012 om 10:38 uur

Heb inmiddels VDL18 premium ontvangen en geinstalleerd. Hiermee lukt het wel om de muziek in "stukjes de hakken" zoals ik dat al probeerde met VDL 16.

Hiermee gaat het probleemloos. Er zal dus wel een "bug" in het programma VDL16 gezeten hebben.

Alleen zou ik het liefst op elke metronoomtik willen snijden. Iemand een idee hoe dat moet?

Tim