oorzaak crash export naar MPEG in VDL16

300yards schreef op 17.10.2011 om 22:01 uur

na lange tijd video deluxe 16 weer op Pc gezet na upgrade met 8GB geheugen en installatie van Windows 7 64bit.

VDL16 nog steeds niet echt supersnel maar werkbaar. Lijkt stabieler dan voorheen het ooit was. Nu alleen wil het exporteren naar MPEG niet. Krijg een error die verwijst naar videodeluxe.exe. Enige optie dan is programma sluiten. En zelfs melding dat `VDL has stopped working`. Afsluiten wederom enigste optie.

Export naar o.a. een AVI gaat perfect (creeert 53 Gb bestand).

systeem dus 8Gb, Quad 6600 (2.4Ghz) met ATI Radeon HD5770 met 1Gb.

Installatie uitgevoerd op schone Win7 hoem Ed. met anti virus uit.

Iemand idee van oorzaak=

 

Reacties

300yards schreef op 21.10.2011 om 16:05 uur

Voor wie druk aan het zoeken is wat de oorzaak en oplossing is: niet meer nodig.

Ben erachter via Trial and Error dat het uitzetten van "Smart Render" (advanced optie bij exporten naar MPEG2), de oplossing is. Of beter dat het systeem dan niet meer crashed. Spreekt bepaalde tip & Trucs tegen alwaar aangegeven wordt Smart Rendering juist aan te zetten.

Het aan en uit zetten van Hardware 3D versnelling maakt geen verschil.

Ik laat maar even actherwege  wat het antworod van Magix was op de call die ik heb aangemeld via de System Check. Lezen blijft moeilijk aangezien ze daarin verwijzen naar het branden van een DVD terwijl ik nog helemaal geen DVD aan het branden bent.

Voor nu werkt het weer