Onvolledige import Sony DCR-HC96 in Video Deluxe 17

Houtbewerker schreef op 09.05.2011 om 12:39 uur

Hoi! Wanneer ik DV video probeer te importeren in Video Deluxe 17 vanaf mijn Sony DCR-HC96, dan lijkt het alsof hij alles importeert, maar bij opslaan blijkt dat het programma maar enkele scenes heeft geimporteerd en de rest gewoon niet. Bij versie 16 was dit probleem er ook al, maar in versie 15 lukte het destijds wel. Het stuurprogramma dat wordt gebruikt is Microsoft DV camera and VCR en ik heb Windows Vista. Ik kan wel op een andere manier de film importeren buiten Video Deluxe om en dan importeren, maar dan heb ik geen scene verdeling. Bovendien moet het toch gewoon normaal kunnen binnen het programma? Help!

Reacties

cornwk schreef op 09.05.2011 om 13:19 uur

Met "importeren" bedoelt u waarschijnlijk het capturen. Hoewel het door sommigen wordt tegengesproken, is het aan te bevelen mini DVbandjes vóór het gebruik te "zwarten". Opnemen op het gehele bandje met de lensdop erop (niet verplicht natuurlijk). De tijdcode wordt dan over de volle lengte aangebracht. Als dat niet gebeurt (bijv bij beelden terugkijken) wordt na elke onderbreking de tijdcode opnieuw met 0 gestart.  Dat kan bij het capturen problemen geven.

NB: Onder "importeren" wordt verstaan: Opgeslagen mediabestanden naar het filmproject overbrengen. Daarvoor is dus de NLE software nodig. Dat is voor het capturen dus niet het geval, dat kan ook met een afzonderlijk capture programma, zoals bijv Scenalyzer.

Cor V

Houtbewerker schreef op 15.05.2011 om 10:22 uur

Dank Cor, ga ik proberen.