Ontbrekende kleur in venster

peters-vdput schreef op 25.02.2015 om 11:32 uur

In het venster zowel op monitor 1 als 2 ontbreekt een kleur, groen, want ik krijg een zuurstokroze beeld. Ik heb Magix al eens opnieuw geladen maar de fout blijft. Op de tijdlijn zijn de kleuren goed. De fout is alleen bij Magix. Iemand een idee wat dit kan zijn?

Ik werk met Video de Luxe 2013

Reacties

Voormalige gebruiker schreef op 25.02.2015 om 12:37 uur

Hallo Peter,

Ik heb VDL 2013 niet meer op mijn computer staan. Normaal staat het scherm op "Standaard (2D)". De mogelijjk is dat het nu op Anaglyphenweergave staat. zie afbeelding uit VDL 2015.

Om dit te herstellen druk dan op  "." (punt)

Succes,

Rob 

mi-bo schreef op 26.02.2015 om 12:24 uur

Een aanvulling op geschreven tekst van Robvroe1 dit is het juiste antwoord

gr

Michael

peters-vdput schreef op 26.02.2015 om 12:27 uur

Bedankt voor het meedenken, maar deze uitdrukking kent mijn magix uitvoering niet.

Bob

Voormalige gebruiker schreef op 26.02.2015 om 12:32 uur

Hallo Peter,

Gewoon op je toetsenbord op de "." (punt) drukken zoals ik je al heb geschreven.

Volgens mij staat er, in VDL 2013 een gekleurd brilletje, linksboven. Klik hier eens op en dan krijg ongeveer het zelfde menu als mijn afbeelding.

Groet,

Rob

peters-vdput schreef op 26.02.2015 om 12:44 uur

Dat brilletje is er niet. Het schijnt dat ik een afwijkende versie heb want er zijn wel meer dingen die bij mij niet getoond worden. "."helpt niet.

Het vreemde is dat een AVI bestand wel goed wordt weergegeven. Nog sterker bij een AVI bestand achter een project (*.MVP)plakken is het project verkleurd en het avi gedeelte is in orde. Opslaan als project en weer terug halen dan is het voormalig AVI deel in orde en het oorspronkelijk MVP deel verkleurd.

Bob

Voormalige gebruiker schreef op 26.02.2015 om 14:57 uur

Hallo Bob,

Ik denk dat je VDL bestanden beschadigd zijn.

Advies:

1. Ga naar: bestand / instellingen /  programma instellingen terugzetten op standaardwaarde.

2. Kijk of je een windows herstelpunt kan terugzetten toen alles nog goed was

3. Deinstalleer en Installeer het VDL 2013 programma opnieuw.

Succes,

Rob

peters-vdput schreef op 27.02.2015 om 12:11 uur

Zoals het er nu naar uitziet is de fout opgelost. Ik heb eerst alles van Magix gewist en opnieuw Magix geinstalleerd. hiervoor had ik Magix laten repareren en dat blijkt niet voldoende te zijn.

Ik had de oplossing zelf kunnen bedenken. Bedankt voor het meedenken.

Bob

Voormalige gebruiker schreef op 27.02.2015 om 19:07 uur

Hallo Bob,

Fijn te horen dat je probleem is opgelost. Een vraagje, zie je nu wel het gekleurde brilletje links boven?

Groet,

Rob

peters-vdput schreef op 28.02.2015 om 17:34 uur

Hallo Rob,

Geen brilletje te zien.

mvg

Bob

Voormalige gebruiker schreef op 01.03.2015 om 14:22 uur

Hallo Bob,

Het kan zijn dat het aan de VDL 2013 versie ligt.

Welke VDL 2013 versie heb je? (Classic. Plus of Premium)

Wat ik bedoel is, zie afbeelding

Groet,

Rob

peters-vdput schreef op 03.03.2015 om 10:06 uur

Ik heb Video de Luxe 2013. Wat de Luxe hier betekent is mij zo langzamerhand onbekend.

De balk waarin het brilletje staat is bij mij helemaal leeg. Net als de tijd indicatie, die ontbreekt ook. Niet dat dat nou zo belangrijk is, maar het geeft wel aan dat Magix zo beetje van schijf tot schijf anders is.

Hoe kan je een foto'tje in je bericht zetten. Het lukt mij niet.

Bob

Voormalige gebruiker schreef op 03.03.2015 om 14:51 uur

Hallo Bob,

Druk eens op "F9". Nu worden alle vensters opnieuw ingesteld.

Hoe je een afbeelding plaats.

1. gebruik het knipprogramma van Windows.

2. Maak een jpg-afbeelding met dit programma

3. Klik op het icoonjte naast de smily

4 de rest spreek voorzich

succes,

Rob

peters-vdput schreef op 03.03.2015 om 14:57 uur

Hoe ik die foto hier precies gekregen heb is me niet duidelijk, maar hij staat er . Zoals je ziet geen brilletje.

Bob.

p.s. De kleuren zijn weer in orde na een totale herinstallatie.

RiViS schreef op 03.03.2015 om 17:53 uur

Ik denk dat het zo zit:

Aanduiding "Magix Video deLuxe" (zonder toevoeging):  Classic versie

De andere 2 versies hebben de toevoeging "Plus of "Premium"  achter Video deLuxe.

VdL 2013 heeft 3D mogelijkheden alleen in de Plus en Premium versies.

Mijn conclusie: Bob heeft de classic versie, dat verklaart het ontbrekende brilletje.

Wat wij hiervan kunnen leren is dat we vragenstellers niet expliciet moeten vragen of ze de Classic versie hebben, dat kunnen ze ws niet zien omdat dit niet boven het programma staat (denk ik)

Omdat Bob's probleem is opgelost (na herinstallatie) kunnen we deze topic nu sluiten.

groet,

Rijk

peters-vdput schreef op 04.03.2015 om 11:54 uur

Ik kreeg het verzoek van de administratie om dit topic te sluiten. Te kritische vragen? Zal ze maar tevreden stellen en de zaak afsluiten.

Bob

Voormalige gebruiker schreef op 04.03.2015 om 12:28 uur

Hallo Bob,

Zelf heb ik VDL 2013 premium, daarom mijn vraag welke versie je heeft. Dit kan je zien als je op: Alt+Shift+F1 drukt. Het kan zijn dat het niet in VDL 2013 (Classic) niet aanwezig is. Dit wil ik voor je uitzoeken. Wat mij wel opvalt is dat bij jou de Mediapool links en het previewvenster rechts zit. Als je de behoefte heeft, om het probleem met het brilletje verder uit te diepen dan hoor ik dat wel. Stuur mij je email adres via een persoonlijk bericht.

Groet,

Rob 

RiViS schreef op 04.03.2015 om 13:34 uur

Om aan de discussie een eind te maken heb ik even de "Classic" versie van VdL2015 gedownload en geïnstalleerd. Dit is het openingsscherm (zie onderaan):

En inderdaad, zoals ik veronderstelde: geen  aanduiding "Classic"

Wij, beantwoorders van vragen, kunnen dus voortaan beter niet meer wedervragen stellen als "Hebt u de classic versie?", want dat kan de vragensteller niet zien, ook niet onder Hulp/ Over Magix VdL. Alleen bij de Plus en de Premium versie staat dit als toevoeging.

Suggestie, vraag bijvoorbeeld: Hebt u de versie "Video deLuxe"  met of zonder toevoeging "Plus" of "Premium"?

De zaak lijkt me nu duidelijk. Discussie gesloten

groet,

Rijk (moderator)

Voormalige gebruiker schreef op 04.03.2015 om 13:43 uur

Om aan de discussie een eind te maken heb ik even de "Classic" versie van VdL2015 gedownload en geïnstalleerd. Dit is het openingsscherm (zie onderaan):

En inderdaad, zoals ik veronderstelde: geen brilletje, ook geen aanduiding "Classic"

Wij, beantwoorders van vragen, kunnen dus voortaan beter niet meer wedervragen stellen als "Hebt u de classic versie?", want dat kan de vragensteller niet zien, ook niet onder Hulp/ Over Magix VdL. Alleen bij de Plus en de Premium versie staat dit als toevoeging.

Suggestie, vraag bijvoorbeeld: Hebt u de versie "Video deLuxe"  met of zonder toevoeging "Plus" of "Premium"?

De zaak lijkt me nu duidelijk. Discussie gesloten

groet,

Rijk (moderator)

Hallo Rijk,

Het klopt, in VDL 2015 zie je dan geen brilletje, maar 3 liggende streepjes. Klik hier eens op.

groet,

Rob

RiViS schreef op 04.03.2015 om 14:04 uur

inderdaad, Rob, na aanklikken op de 3 streepjes krijg je de weergavemogelijkheden te zien. Bij de goedkoopste/classic versie ontbreken dan de mogelijkheden voor 3D, bij de Plus/Premium versie zijn die er wel. Bij 2013 Plus/Premium werd dat via het brilletje geopend. Vandaar de afwezigheid van het brilletje bij 2013"Classic", die Bob blijkbaar heeft.

Nu alles duidelijk is sluit ik daadwerkelijk deze topic.

groet,

Rijk