Ontbrekende checkboxen

roberto-lb schreef op 05.12.2017 om 18:09 uur

Hallo,

Ik mis de checkbox bij sommige items. Bijvoorbeeld bij: proporties behouden.

Ik heb op iedere manier geprobeerd om het scherm te vergoten of om ernaast te klikken, maar het lijkt alsof de checkbox gewoon ontbreekt.

Is er hier een fix voor? Ik heb dit probleem op zowel mijn laptop als op mijn desktop. Beide draaien op Windows 10 64x

Reacties

mi-bo schreef op 05.12.2017 om 22:14 uur

Roberto.

Aannemend dat U over een geregistreerde versie van MAGIX vdl 2017 of 2018 schrijft.

Is het pakket wel volledig geïnstalleerd, via hulp extra inhoud installeren.

Groeten

Michael

roberto-lb schreef op 06.12.2017 om 05:55 uur

Hallo Michael,

Bedankt voor de reactie.
Het pakket is inderdaad volledig geïnstalleerd. Ik heb eerst de trail (deluxe) geïnstalleerd en daarna heb ik gebruik gemaakt van de black friday actie om deluxe te kopen. Ik heb het programma met de ontvangen serial geactiveerd en daarna geactualiseerd.
De extra inhoud heb ik geïnstalleerd met uitzondering van de filmsjablonen, fotoshow makerstijlen, menusjablonen.

Ik hoop dat er een oplossing voor is. Hieronder heb ik een duidelijkere screenshot opgenomen waarop je kan zien dat de ckeckbox bij 'proporties behouden' ontbreekt.

Mvg. Roberto

mi-bo schreef op 06.12.2017 om 09:16 uur

Roberto.

Misschien de moeite waard om op de Home Pc of laptop toch de ontbrekende Sjablonen te installeren,

vermoedelijk zal Uw probleem dan zijn opgelost.

Is Uw video ( grafischekaart ) ook up to date

Groeten

Michael

mschagen schreef op 06.12.2017 om 15:19 uur

Bij de duitse gebruikers is dit een bekend probleem, en hebben ze er ook een oplossing voor:

https://www.magix.info/nl/forum/vdl-plus-16-0-4-98-fehler-bei-ansicht-animationen--1191763/

Kortgezegd: beeldscherm dpi instellingen van windows op 100% zetten.

Op het duitse forum is doorgaans meer info te vinden dan op de nederlandse.

roberto-lb schreef op 06.12.2017 om 15:48 uur

Bedankt voor de hulp.
Dat was inderdaad het probleem én de fix tegelijk!
Wat jammer dat er niet 1 algemeen forum is.... Ik spreek en lees geen Duits dus ik loop een hoop info mis...
Bellen naar Magix heeft overigens ook niet zoveel zin aangezien de verbinding steeds wordt verbroken als er teveel mensen in de wacht staat.
Hartelijk dank voor de hulp!

mschagen schreef op 08.12.2017 om 17:54 uur

Nog een kleine tip die ik later ontdekte voor als je niet wilt dat alles op je computer kleiner wordt weergegeven. Je kunt onder de windows instellingen je dpi percentage ook ongewijzigd laten (dus b.v. op 125% laten) en vervolgens met de rechter muisknop klikken op het icoon van vpx, eigenschappen, tabblad compatibiliteit en dan de optie "Gedrag van hoge DPI schaalbaarheid negeren" aanvinken. Dan ook de optie "schaalaanpassing uitgevoerd door" op "applicatie" zetten. Dit kun je doen voor ieder applicatie die een beetje onscherp wordt getoond door windows (zoals vpx bij mij).