Ontbreken van invoegen keyframe snelheid

Hans-van-Es schreef op 06.11.2022 om 11:12 uur

Vreemd genoeg is het mij niet mogelijk om een een keyframe in te voegen, meerdere eigenlijk en zo op die keyframes een andere snelheid toe te passen.. Doe ik iets verkeerd mogelijk, nét de nieuwste versie in gebruik en deze functie mag niet ontbreken...

Reacties

mi-bo schreef op 06.11.2022 om 12:00 uur

@Hans-van-Es

Kijk eens naar deze filmpjes, gemaakt door MAGIX expert Benno.

http://mi-bo.magix.net/album/#galery-3316182-7521222

Daar ziet U meer mogelijkheden voor MVDL 2023 geldt het zelfde

Gr

Michael/Moderator

 

Hans-van-Es schreef op 06.11.2022 om 12:03 uur

Hu? ik stel een vraag over een functie die ik al jaren gebruik en die er nu niet is... Dat programma ken ik dus zo onderhand wel daar hoef ik geen filmpjes voor te bekijken... Ik ga dus weer terug naar versie 2018, voor de zoveelste keer een waardeloze upgrade dus.

mi-bo schreef op 06.11.2022 om 12:11 uur

@Hans-van-Es

Die functie is er wel, maar wordt nu op een andere manier gedaan/bewerkt.

Heeft U de promo's nu al bekeken

Ps:

met de promo 's wilde ik laten zien dat vanaf MVDL2022 de functies anders werken

Sc6

Michael/Moderator

Wijziging aangebracht i.v.m meer info..

Hans-van-Es schreef op 06.11.2022 om 12:24 uur

Niet dus... versnellen wel maar niet met keyframes zoals in de vorige versie, laat maar, als jij niet het antwoord weet dan hoef je niet te reageren, daar schiet ik niets mee op.

Bol schreef op 06.11.2022 om 13:06 uur

@Hans-van-Es

Hallo Hans,

Even een reactie van mijn kant. In VDL2022 plus is het nog weldegelijk mogelijk om door uw gewenste keyframes te plaatsen. Ik heb het zo'n vermoeden dat dit een bug moet zijn VDL2013. U kunt dit voorleggen aan Magix Support via: infoservice@magix.net . Als u dit doet, dan zal ik dat als vrijwillige forummoderator ook doen. Maar ik zal voor even kijken over een workaround te ontdekken is.

Met vriendelijke groet,

Rob (forumlid / moderator)

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Hans-van-Es schreef op 06.11.2022 om 13:14 uur

Dank Rob, ik zal ze mailen maar kan dat in het Nederlands? Aangezien ik het programma dagelijks gebruik vrees ik dat ik toch eerst weer een werkende versie nodig ben en dus, voor zolang, 2018 ga gebruiken

mi-bo schreef op 06.11.2022 om 13:30 uur

@Hans-van-Es

Dank voor uw feedback

Nadat U MVDL 2023 heeft geïnstalleerd, heeft U ook nog gekeken via help online actualiseren of er een Patch update is.

Gr

Michael/Moderator

Bol schreef op 06.11.2022 om 14:00 uur

@Hans-van-Es

Hallo Hans,

U kunt Magix Duitsland gewoon in het Nederlands mailen. Zij gebruiken hiervoor een vertaalprogramma in eigen taal. Persoonlijk communiceer ik altijd in het Engels. Dat gezegd hebbend, ik heb uw probleem ook in de laatste versie 22.03.165 van VDL 2023 premium kunnen reproduceren. Maar ik heb wel voor u een workaround gevonden. Geef mij de tijd om deze voor goed uit te werken.

Tot later,

Rob (forumlid / moderator)

Laatst gewijzigd door Bol op 06.11.2022, 14:30, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Hans-van-Es schreef op 06.11.2022 om 14:06 uur

dank, voor nu heb ik hem er af en ga weer naar 2018 aangezien ik nogal wat samenvattingen moet maken van een hele week opname's

mi-bo schreef op 06.11.2022 om 14:17 uur

@Hans-van-Es

Hopend voor U dat er geen problemen zijn wat betreft groenebalk (in eerdere versies)dat was opgelost in 2023, in MVDL 2018 krijgt.

Wens U voor in de toekomst als MAGIX Freak sinds 2004 veel succes.

Gr

Michael/Moderator

Bol schreef op 06.11.2022 om 14:25 uur

Hallo Hans,

Ik begrijp uw beslissing volkomen om terug te keren naar VDL2018. Ik zal van mijn gevonden workaround een filmpje maken en deze op het forum zetten en u persoonlijk toe mailen. Ik wens u voor nu heel veel succes met het samenstellen van uw filmpjes.

Met vriendelijke groet,

Rob (forumlid / moderator)

Laatst gewijzigd door Bol op 06.11.2022, 14:42, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Hans-van-Es schreef op 07.11.2022 om 09:58 uur

Met de hulp van forumlid / moderator Rob de/een oplossing gevonden. Het gebruiken van keyframes om de snelheid aan te passen werkt als je eerst het effect "positie/grote" activeert , daarna kan je wel werkende keyframes toe passen op de snelheid. Sluit je daarna het project af ( niet het programma) en je opent een nieuw project dan kan je wel gelijk aan de slag met keyframes in de snelheid. Wat omslachtig dus maar is mee te leven aangezien het programma hier toch constant actief is. Nogmaals grote dank aan Rob

Bol schreef op 07.11.2022 om 10:44 uur

@Hans-van-Es

Hallo Hans,

Bedankt👍 voor de lovende woorden. Maar ik heb een snellere methode gevonden, zonder dat u dit via effect "positie/grote" moet doen.

Doe eens het volgende:

  • zet een clip op de tijdlijn en activeer deze.
  • ga naar: Effecten / Snelheid
  • schuif het balletje bij Factor even iets naar links of rechts
  • activeer Afspeelsnelheid (blauw)
  • Plaats uw eerste keyframe
  • zet factor weer terug op  -1-
  • U kunt nu op uw gebruikelijke manier de andere keyframes plaatsen

Met vriendelijke groet,

Rob (forumlid / moderator)

Laatst gewijzigd door Bol op 07.11.2022, 10:55, in totaal 2 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Hans-van-Es schreef op 07.11.2022 om 10:57 uur

Yes inderdaad... normaal plaatste ik aan eind en begin (ofzo) een keyframe met snelheid 1 en vervolgens er tussen in flink versnellen. keyframe snelheid1 werkt nu niet maar in 2 stappen dus wel. Nogmaals grote dank