Onjuiste melding betreffende verschil in resoluties

Paul-Melching schreef op 10.12.2019 om 16:17 uur

Als ik een zojuist gemaakte Take direct weer importeer dan krijg ik de volgende melding:

Als ik een Take die met een vorige versie van VdL is gemaakt importeer dan krijg ik geen melding.
De resoluties in de Film en in de Take zijn gelijk (720x576 (4:3), 25 fps). Ik zou deze melding dus niet moeten krijgen.

Naar mijn mening kreeg ik deze melding een week geleden nog niet (sindsdien heb ik o.a. een VdL update geïnstalleerd.

Magix Video deLuxe Versie 19.0.2.49 (UDP3)

MvG,
Paul

Reacties

mi-bo schreef op 10.12.2019 om 16:32 uur

@Paul-Melching

Beste Paul,

Wat wilt U gaan doen,

een nieuw project opstarten, of bestaand project inladen ( hier kan ook gelijk aangegeven worden waar het ingeladen project moet worden opgeslagen ,

hier begint het programma mee als hier de instellingen goed staan dan zal U de vraagstelling niet krijgen.

Wat al een keer is gebruikt op de tijdlijn, is in het systeem ( MAGIX vdl ) bekend.

Sc6

Met vriendelijke groet,

Michael

Paul-Melching schreef op 10.12.2019 om 17:56 uur

Ik maak een nieuw project aan. Stap voor stap:

1. Maak project aan:

2. Open/Upload een bestaande film (.MVD file)

Vraag eigenschappen van Videospoor op:

Vraag eigenschappen van Audiospoor op:

3. Sla een object al Take op (selecteer kopieer AVI bestand naar projectmap)

4. Deze stap eventueel overslaan. Het maakt niet uit of je het project opslaat, VDL herstart en dan hetzelfde of een ander project met dezelfde eigenschappen opent).

5. Importeer de zojuist opgeslagen Take
Je krijgt nu deze melding:

Omdat de instellingen in het project nu goed staan zou ik deze melding toch niet moeten krijgen!?

MvG,

Paul

mi-bo schreef op 10.12.2019 om 18:51 uur

@Paul-Melching

Beste Paul.

Dank voor Uw feedback

U maakt een map aan, dan gaat U een avi bestand in laden,( een lange film.)

dan laat U dit zien Video bij mij ziet dit er zo uit misschien zit hier het probleem.

geheel project dat is dan 1 scene, klik deze aan en neem optie scenedetectie,

dan worden alle start en stop gescheiden,

dit wordt in de verkenner gezet,

Als de Takes dan naar de tijdlijn worden gesleept zal er geen meldingen komen.

Sc6

Met vriendelijke groet,

Michael

Paul-Melching schreef op 11.12.2019 om 11:22 uur

Beste Michael,

Bedankt voor de snelle reactie. Het gebruik van scenedetectie lost het probleem niet op.
Ik krijg nog steeds deze melding als ik een (via scenedetectie opgeslagen) Take daarna importeer.
De Video eigenschappen van de geïmporteerde Take zijn b.v.:

Omdat ik verder geen negatieve gevolgen van dit probleem ondervind (alleen extra dialoog) moeten we het denk ik maar even laten rusten.
Misschien wordt het veroorzaakt doordat de bestanden die ik gebruik zo'n 15 jaar geleden met MAGIX video deLuxe 2004 zijn gemaakt.

Met vriendelijke groet,

Paul Melching

mi-bo schreef op 11.12.2019 om 17:25 uur

@Paul-Melching

Beste Paul,

Dank voor Uw Feedback.

opgeslagen zijn met MAGIX vdl

Zelf heb ik wel films van 1991 opgeslagen zijn met MAGIX vdl zoals aangegeven 10.12.2019 om 18.51 uur zonder problemen.

maar het is mogelijk zoals U omschrijft dan het probleem onder 32 Bits in de nieuwere versie van MAGIX vdl daar nu beperkingen in heeft.

Sc6

Met vriendelijke groet,

Michael

amcw schreef op 07.02.2020 om 18:17 uur

Ik heb een soortgelijk probleem, sinds enige dagen. Het videobestand in de projectmap heeft geluid (VLC speelt het gewoon af), maar VdL geeft geen enkel geluid tijdens afspelen en na export. Kan de oorzaak een Windows 10 update zijn?

Het audiobestand in de projectmap is slechts 2.5 KB!

Bol schreef op 07.02.2020 om 18:38 uur

Hallo amcw,

Zie: https://www.magix.info/nl/forum/niet-openen-van-avi-bestand--1237289/

Dit zou voor u de oplossing kunnen zij: https://www.magix.info/nl/forum/niet-openen-van-avi-bestand--1237289/#ca1511740

Succes,

Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 07.02.2020, 18:42, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Bol schreef op 08.02.2020 om 06:42 uur

Hallo amcw,

Vraagje, wanneer hebt u deze AVI bestanden aangemaakt? Als dit nog onder Windows XP is gedaan, dan zullen de codecs in dit AVI bestand weleens heel anders kunnen zijn dan onder Windows 10.

Groet,

Rob

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

amcw schreef op 08.02.2020 om 21:08 uur

Beste Rob,

Mijn bestanden zijn alle slechts maximaal 4 maanden oud.

Ik gebruik de Hauppauge Colossus 2 capture card om video's op te nemen in mp4 formaat (de Colossus 2 heeft hardwarematige ondersteuning voor H.264). De video's zijn alle 720x576 (16:9), via een composietverbinding vanaf de settop box, met optical digital audio. Die laatste connectie heb ik pas deze week (weer) aangesloten. Echter, die SPDIF heeft voorheen steeds gewerkt. De Colossus 2 geeft nu aan: "Input resolution: 720x576i 50 fps scaled to 720x576ip 25 fps Audio input: Stereo (MPEG-1 Layer 2)".

Ik heb het zojuist nog eens met VdL geprobeerd, met het oudste mp4-bestand dat ik heb, en met de nieuwste opname. De oudste (van begin november 2019) speelt gewoon af, terwijl de recente (van 7 februari) direct al een error met Directsound geeft. Het schijnt dus een Windows-probleem te zijn.

Voor de goede orde: In december heb ik een upgrade van Win7 naar Win10 gedaan: dat ging niet zonder kleerscheuren, en ik heb dus al mijn programma's opnieuw moeten installeren. En, afgezien van dit geluidprobleem, werkt VdL nu prima. (ik heb het programma opnieuw gedownload, en heb nu zelfs geen last meer van die 'updates van de updater' en van die achterlijke pop-ups - dat schijnt dus alleen met de 'echte updates' mee te komen!). Een ergernisje in Win7 lijkt nu ook niet meer voor te komen - 1 op de 10 video's was ontzettend lang bezig met het inlezen vanaf de harde schijf, en ging daarna doodleuk nog eens het geluid van de video inlezen, en was bij het exporteren, wat normaliter zo'n 45 minuten in beslag nam, enkele uren bezig....

Ik exporteer al mijn video's naar de harde schijf, in Flash-format (mp4, 720x576, 16:9, 25 fps, 1640 kbps var). Zojuist heb ik nog even mijn meest recente exports doorgenomen, en enkele daarvan hadden ook geen geluid, maar die waren wel ouder dan van deze week, dus die SPDIF heeft er waarschijnlijk niets mee te maken.

Ik had graag wat screenshots meegezonden, maar dat schijnt niet te willen lukken.

amcw schreef op 08.02.2020 om 21:36 uur

Bij dezen nog even de screenshots. Blijkbaar zijn er nogal wat apparaten die zich met mijn audio willen bemoeien... en elkaar in de weg zouden kunnen zitten.

T27C350 is mijn primaire monitor, via de Nvidia Geforce. De Realtek is de onboard audiochip. (voorheen had ik de SB 5.1VX, maar het werd nogal druk op mijn PCI(e) slots - te veel data op dezelfde interrupt - , dus ik heb die verwijderd. Mogelijk moet ik die toch maar weer gaan gebruiken).

mvrg,

Lex