Ongewilde kaders

GHWMR schreef op 02.04.2012 om 17:28 uur

In mijn filmpjes, die ik maak met magix video deluxe 18, komen regelmatig beelden van de ene tijdlijn door de andere tijdlijn heen vliegen. Op de preview ziet er dit goed uit maar als ik de film exporteer naar bijv. avi dan staat er boven en rechts ineens een zwarte rand. 

De effecten die ik op de "vliegende filmpjes" toepas zijn legio, chroma key, uitsnede, positie, kleurcorrectie.

Hoe dan ook, hoe komt het dat mijn uiteindelijke video kaders heeft, terwijl ze in de video editor er niet zijn? En hoe kom ik er vanaf?

edit: Ik merk net dat het alleen het geval is bij foto's en niet bij filmpjes die door het beeld vliegen. Maar verder is het probleem er nog.

Reacties

GHWMR schreef op 02.04.2012 om 21:32 uur

uiteindelijk als work around heb ik het project in volledig scherm "gepreviewed" en dat met fraps opgenomen.

Blijft vreemd dat het in de preview wel goed gaat en als ik exporteer niet.

lucky_me schreef op 08.04.2012 om 22:30 uur

Heb je een stabiliseer programma laten draaien op je filmmateriaal? Zwarte randen kunnen daarvan afkomstig zijn

mvg

Luc

GHWMR schreef op 09.04.2012 om 17:04 uur

Eeehhh, ik weet niet eens wat een stabiliseer programma is, dus nee. Ik zal zo even gaan googlen en kijken of ik iets kan vinden.

Dank voor de tip!

GHWMR schreef op 09.04.2012 om 18:20 uur

Ik heb even zitten zoeken maar als ik het goed begrijp gaat het bij stabiliseren om schokkerige opnames te stabiliseren. Ik denk niet dat het dat kan zijn omdat de kaders verschijnen om beelden die ik al uitgesneden heb, eventuele randen op het originele materiaal zouden dus al weg moeten zijn.

Vervelende vandaag is dat mijn work-around ook niet werkt omdat de preview vrij schokkerig verloopt, opnames met fraps maken, lukt dus ook niet :(

GHWMR schreef op 09.04.2012 om 20:26 uur

ik heb even de "fout" op youtube gezet:

je ziet dus de lijnen bij de straaljager... Even niet letten op die hond, die zat er eerst nog voor en ook daar zag je hetzelfde kader.

lucky_me schreef op 14.04.2012 om 16:38 uur

Ik bekeek je filmpje. Ik denk dat het een foto van een straaljager is die je verschuift tussen de wolken? Ik zou mijn vliegtuig uitsnijden in een fotobewerkingsprogramma (is dat één woord?). Daarna zou ik het uitgesneden vliegtuig op een nieuwe, egaal groene achtergrond plakken er zorg voor dragend dat de nieuwe foto groter is dan de film van de wolken. Bovenaan in de tijdlijn plaats je de film van de wolken en eronder de foto van het vliegtuig. Wanneer je nu chroma key uitvoert op je foto zie je enkel het vliegtuig tussen de wolken . Een eventuele kader z

lucky_me schreef op 14.04.2012 om 16:40 uur

Ik bekeek je filmpje. Ik denk dat het een foto van een straaljager is die je verschuift tussen de wolken? Ik zou mijn vliegtuig uitsnijden in een fotobewerkingsprogramma (is dat één woord?). Daarna zou ik het uitgesneden vliegtuig op een nieuwe, egaal groene achtergrond plakken er zorg voor dragend dat de nieuwe foto groter is dan de film van de wolken. Bovenaan in de tijdlijn plaats je de film van de wolken en eronder de foto van het vliegtuig. Wanneer je nu chroma key uitvoert op je foto zie je enkel het vliegtuig tussen de wolken . Een eventuele kader zal buiten het previewvenster vallen gezien de formaten van de foto en de film.

laat je me weten of het je lukt?

succes

Luc

lucky_me schreef op 14.04.2012 om 16:40 uur

Ik bekeek je filmpje. Ik denk dat het een foto van een straaljager is die je verschuift tussen de wolken? Ik zou mijn vliegtuig uitsnijden in een fotobewerkingsprogramma (is dat één woord?). Daarna zou ik het uitgesneden vliegtuig op een nieuwe, egaal groene achtergrond plakken er zorg voor dragend dat de nieuwe foto groter is dan de film van de wolken. Bovenaan in de tijdlijn plaats je de film van de wolken en eronder de foto van het vliegtuig. Wanneer je nu chroma key uitvoert op je foto zie je enkel het vliegtuig tussen de wolken . Een eventuele kader zal buiten het previewvenster vallen gezien de formaten van de foto en de film.

laat je me weten of het je lukt? Eigenlijk vermoed ik dat je het bijna op deze manier deed, enkel de randen van je foto vielen binnen je film.

succes

Luc

GHWMR schreef op 15.04.2012 om 07:43 uur

Weer bedankt voor je antwoord Luc. Ik had het ondertussen al met een ander programma gedaan maar het liefst blijf ik met magix werken omdat ik daar nu een beetje de weg begin te kennen.

Het is geen foto van een straaljager maar een filmpje van een straaljager op een groene achtergrond, zoals je die op youtube kunt vinden. Het principe dat ik moet zorgen dat de randen buiten beeld blijven is hetzelfde, dank voor de tip! Mijn gedachte was om zo klein mogelijk uit te snijden om zo de problemen voor te blijven (vooral bij eigen chroma key foto's/filmjes is dat fijn want mijn groen is niet altijd even groen). Ik ga het proberen voor het vervolgd (dit was voor deel 1).

fabrro schreef op 09.07.2012 om 16:02 uur

Heb het zelfde probleem.

Dit is volgens mij een fout in het programma Vdl 18.

Als ik de zelfde film exporteer vanuit VDL 17 is er niets aan de hand.