Ongedaan maken (ctrl z) duurt lang en effecten gaan niet soepel

Jetteke schreef op 27.11.2018 om 22:13 uur

Hallo,

Ik ben bezig met een videoproject waarin foto's en stukjes film worden verwerkt. Nu valt het mij op dat als ik een handeling ongedaan wil maken, het lang duurt voordat dat gebeurt is. Bijvoordbeeld: ik heb een stukje film/foto verwijderd maar dat wil ik ongedaan maken en dan duurt het echt wel 8 seconden of langer voordat dat stukje film weer terug geplaatst is. Ik werk met VDL 2017 premium (zoveel mogelijk geüpdate en geactualiseerd maar ik heb geen updategarantie meer), ik heb een i7 processor en 16 GB RAM. Ook heb ik net een Gigabyte GeForce GTX 1050 Ti Windforce OC 4G videokaart in mijn pc gezet, dus volgens mij kan het nu niet aan mijn pc liggen dat hij het programma niet trekt. Ook gebruik ik maar weinig effecten in mijn project (ik heb hooguit 4 sporen in gebruik) maar de effecten die ik gebruik gaan niet echt soepel. Bijvoorbeeld inzoomen gaat erg stoterig. Ook niet als ik het een paar keer achter elkaar laat afspelen. Is er dan toch iets mis met mijn pc of ligt het aan het programma?

Iemand enig idee hoe ik het ongedaan maken kan versnellen en de effecten soepeler kan laten lopen? Want dit werkt echt heel irritant.

Groet,

Jetteke

Reacties

fverwaal02 schreef op 28.11.2018 om 11:08 uur

Hallo, Wat zijn de video bestanden waar je mee werkt?

Bol schreef op 28.11.2018 om 11:38 uur

Hallo Jetteke,

Heb je al eens het programma op de standaardwaarde teruggezet? Zo niet, ga naar: "Bestand / Instellingen / programma-instellingen terugzetten...….."

Succes,

Rob

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Jetteke schreef op 28.11.2018 om 12:17 uur

Bedankt voor de reacties.

Hallo, Wat zijn de video bestanden waar je mee werkt

Ik werk met .jpg bestanden voor de foto's en .mpg bestanden voor de video's.

Hallo Jetteke,

Heb je al eens het programma op de standaardwaarde teruggezet? Zo niet, ga naar: "Bestand / Instellingen / programma-instellingen terugzetten...….."

Succes,

Rob

Dat heb ik al verschillende keren gedaan. Ook heb ik het programma verwijderd en opnieuw geïnstalleerd en het videodeluxe.ini bestand verwijderd. Nu moet ik zeggen dat na het verwijderen van het videodeluxe.ini bestand het al wel iets beter is geworden want 'rotatie' bijvoorbeeld deed ook moeilijk maar dat is nu beter. Nu de rest nog...

Bol schreef op 28.11.2018 om 13:12 uur

Hallo Jetteke,

Heb je al eens je PC opgeschoond met een schoonmaakprogramma BV. CCleaner?

http://www.ccleaner.com/nl-nl/ccleaner/download?upgrade

Zelf schoon ik mij PC meestal op in de veilige modus.

Groet,

Rob

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Jetteke schreef op 28.11.2018 om 22:19 uur

Hallo Rob,

Mijn pc schoon ik regelmatig op met CCleaner. Ik heb het net weer gedaan in veilige modus maar helaas, het heeft niet geholpen. Ik heb het idee dat het probleem in het programma zit, maar ik weet niet wat ik nog meer moet/kan doen om het probleem te verhelpen.

Bol schreef op 28.11.2018 om 23:36 uur

Hallo Jetteke,

Je schrijft, dat je werkt VDL 2017 premium. Je updategarantie is reeds verlopen. Welke versie van VDL 2017 staat er nu op je PC? Met Alt+Shift+F1 kan je het versienummer opvragen.

Groet,

Rob

PC -1-

PC -2-

Jetteke schreef op 29.11.2018 om 12:05 uur

Hallo Rob,

Mijn versie is: 16.04.124

Groetjes, Jetteke

Jetteke schreef op 29.11.2018 om 16:48 uur

We hebben het probleem gevonden! Magix 3D maker (32 bits) maakte dat mijn processor tot het maximum werd gedwongen en daardoor liepen de effecten niet goed. Ik wilde het programma verwijderen maar dat kan blijkbaar niet. Dus nu beëindig ik Magix 3D bij het opstarten via taakbeheer en voila....mijn effecten lopen weer heerlijk soepel! Magix 3D maker is toch een apart programma binnen VDL?

Bol schreef op 29.11.2018 om 17:50 uur

Hallo Jetteke,

Het doet mij deugd om te lezen, dat je de oplossing zelf hebt gevonden. Zelf heb ik even gekeken of Magix 3D 32bits ook op mij PC geïnstalleerd staat. Ik heb niets kunnen vinden. Ik heb het vermoeden, dat Magix 3D 32bits ooit bij een andere VDL versie is meegeleverd.

Heel veel plezier met het samenstellen van je filmprojecten.

Groet,

Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 29.11.2018, 17:53, in totaal 1 keer gewijzigd.

PC -1-

PC -2-

Jetteke schreef op 29.11.2018 om 18:10 uur

Hallo Rob,

Dat vermoeden heb ik ook maar ik ben blij dat ik weer lekker aan de gang kan. Al vind ik het wel jammer dat ik het programma niet kan verwijderen want ik heb er niets aan. In ieder geval heel erg bedankt voor je hulp en dat je met me mee hebt willen denken.

Groetjes, Jetteke

Bol schreef op 29.11.2018 om 20:44 uur

Hallo Jetteke,

Je kan het proberen, of je Magix 3D met CCleaner kan verwijderen, tenminste als het programma als stand-alone is geinstalleerd.

Succes,

Rob

PC -1-

PC -2-

mi-bo schreef op 29.11.2018 om 20:53 uur

@Jetteke

Beste Jetteke,

Ik ben even in mijn archief gedoken, en kwam MAGIX 3D Maker tegen als dvd uit 2008.

Na dat ik de Dvd in de Dvd drive heb gedaan kwam ik deze optie tegen.

op deze manier is het programma te deinstalleren.

Mvg

Michael

Jetteke schreef op 29.11.2018 om 21:42 uur

Geweldig Michael, ik ga zo proberen of ik het programma op deze manier kan deïnstalleren. Moet ik wel even zoeken naar mjin oude dvd....😅

@Bol ik zie het programma niet bij programma's staan dus CCleaner zal niet helpen. Ik ga eerst aan de gang met de suggestie van Michael.

Jetteke schreef op 29.11.2018 om 22:30 uur

Aaaa...ik kan de dvd niet meer vinden😢 Is het ook mogelijk om het deïnstallatieprogramma te downloaden of zo? Ik heb al gezocht maar ik kan het niet vinden....

mi-bo schreef op 29.11.2018 om 22:35 uur

@Jetteke

Beste Jenneke.

Neen dit is niet te downloaden.

Maar als het met een dvd is geinstalleerd,moet het programma via configuratiescherm mijn producten te vinden zijn en ook weer te kunnen verwijderen.

Mvg

Michael

Bol schreef op 29.11.2018 om 23:17 uur

Hallo Jetteke,

Het is jammer, dat je de genoemde DVD uit 2008 niet kan vinden, maar het kan ook zijn dat Magix 3D onder een latere VDL versie is mee geïnstalleerd. Maar ja welke?

Ik heb Video Pro X10 op mijn PC staan en kan Magix 3D maker daarin openen, maar deze kan ik niet op de gebruikelijke manier de-installeren. Magix 3D maker is geïntegreerd in het programma zelf.

Groet,

Rob

aanvulling 29-11-2018 23:30uur

Kan het zijn dat dit bij VDL 2013 is meegeleverd, omdat ik dit antwoord op het forum tegen kwam. https://www.magix.info/nl/forum/magix-3d-maker-gebruiken-in-magix-vdl-premium-2018--1217226/

Als VDL 2013 nog op je PC heb staan, de-installeer deze dan en misschien is je probleem hiermee opgelost. Ik zou achter je PC moeten zitten om e.a. goed te kunnen beoordelen.

Laatst gewijzigd door Bol op 29.11.2018, 23:35, in totaal 1 keer gewijzigd.

PC -1-

PC -2-

Bol schreef op 30.11.2018 om 00:20 uur

Hallo Jetteke,

Voor jou heb ik VDL 2013 geïnstalleerd. Magix 3D maker werd niet mee geïnstalleerd en ik kon deze ook nergens terugvinden. Ben verder in mijn archief gaan spitten en kwam daar Video deluxe 15 plus uit 2008 tegen. Hier staat wel 3Dmaker_embeded op. Maar of dit ook de versie Magix 3D maker is die jij wilt verwijderen is nog maar de vraag.

Succes,

Rob

PC -1-

PC -2-

Jetteke schreef op 30.11.2018 om 11:12 uur

Hallo Rob,

Allereerst waardeer ik het zeer dat je zo met me meedenkt, echt geweldig! Bij mij staat ook 3Dmaker_embeded. Dit betekent dus dat het geïntegreerd is in Magix? En ook dat ik het niet kan verwijderen? ik heb het alleen onder Vdl 2014 staan maar als ik die dvd start (die heb ik nog wel😉) dan staat er geen 3D maker op.

Als ik b.v. de map weggooi dan start Magix vdl 2017 ook niet goed meer op omdat er bestanden niet gevonden kunnen worden. Ik ben bang dat ik niet van het programma afkom....

Bol schreef op 30.11.2018 om 18:53 uur

Hallo Jetteke,

Zoals ik het nu kan beoordelen staat VDL 2014 plus nog op je PC geinstalleerd. Wil je van Magix 3D maker afkomen, dan zou kunnen overwegen om VDL 2014 plus te de-installeren.

Wat ik zeer vreemd vind, is dat je Magix 3D maker in VDL 2017 kan zien en gebruiken.

Groet,

Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 30.11.2018, 19:13, in totaal 2 keer gewijzigd.

PC -1-

PC -2-

Jetteke schreef op 30.11.2018 om 19:36 uur

Hallo Rob,

Ik snap er ook helemaal niks meer van...want ik ben nu weer bezig en als ik via taakbeheer Magix 3D beëindig, dan gaan inderdaad mijn overgangen en effecten heerlijk soepel maar de tekst die ik al onder b.v. foto's had gezet is verdwenen en zodra ik die er weer onder wil zetten crasht VDL. Met andere woorden...het is toch nog niet opgelost. Op de één of andere manier heeft die 3D maker invloed op mijn standaard teksten. De sjablonen haal ik uit de gewone VDL versie, dus niks zelf gemaakt of zo. Misschien is het inderdaad een optie om VDL 2014 te deïnstalleren maar ben ik dan b.v. ook mijn extra geïnstalleerde programma's kwijt zoals b.v. Adorage?

Groetjes, Jetteke

Bol schreef op 30.11.2018 om 19:57 uur

Hallo Jetteke,

Voorzover ik het nog weet blijft adorage na het deinstalleren van VDL 2014 plus op je PC staan. Je kan altijd nog VDL 2014 plus opnieuw installeren.

Succes,

Rob

PC -1-

PC -2-

Jetteke schreef op 30.11.2018 om 22:07 uur

Hallo Rob,

Pffff...het zit me niet mee hoor...het raadsel wordt steeds groter....Ik heb VDL 2014 via configuratiescherm/programma verwijderen verwijderd en dat leek goed te gaan. VDL 2014 plus staat ook niet meer in de lijst van geÏnstalleerde programma's. Maar wat zie ik nu weer?

Nu staat de 3D maker wel onder VDL 2017 premium! Ik snap er werkelijk niets meer van... En toen ik verder ging zoeken kwam ik dit tegen:

VDL 2014 is dus niet volledig verwijderd van mijn pc en dat terwijl ik het toch op de goede manier had verwijderd, dacht ik. Heb ik daarin iets fout gedaan? Ik heb de DVD van VDL 2014 plus opgestart om te kijken of daar een uninstall programma in staat, maar die heb ik niet gevonden. Ook heb ik nog een keertje geprobeerd om dan maar de map van X3d.exe gewoon weg te gooien maar dan heeft mijn VDL 2017 een probleem omdat dan de titelsjablonen: 3D animatie Basic, 3D statisch Basic en 3D deocratief Basic het niet meer doen. Andere sjablonen doen het nog wel maar dat zijn geen 3D sjablonen. Ik dacht dat de 3D maker niet persé noodzakelijk was voor de sjablonen. Jij hebt dat programma tenslotte ook niet op je pc staan. Maar juist dit programma vertraagd de boel enorm. Ik vermoed dat daarin ook het probleem van CTRL Z ligt want als de effecten al zo moeizaam gaan dan wordt ongedaan maken ook al moeilijk blijkbaar.

Heb je nog suggesties voor een ondertussen toch wel enigzins moedeloos wordende video montage hobbyist?

Groetjes,

Jetteke

Bol schreef op 30.11.2018 om 23:21 uur

Hallo Jetteke,

Het klopt, dat als je een Magix programma de-installeert niet alles verwijderd wordt. Na het een de-installatie, speur ik mijn hardschijf af op resten van het verwijderd programma.

Wat ik in zo'n situatie doe is:

1. ik de-installeer beide VDL programma's; in jouw geval VDL 2014 en 2017
  2. ik speur mij harde schijf af op resten van beide programma's en verwijder deze dan handmatig. (let op!! dat je geen MVP projectbestanden verwijdert, die je laternog wilt gebruiken.
  3. Als alles handmatig is verwijderd, installeer dan alleen VDL 2017.

Succes,

Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 30.11.2018, 23:22, in totaal 1 keer gewijzigd.

PC -1-

PC -2-

Jetteke schreef op 30.11.2018 om 23:56 uur

Ik ben bang dat ik alles weer opnieuw moet installeren. Zit daar trouwens nog een limiet aan? Ik heb wel eens gelezen dat je maximaal drie keer opnieuw mag installeren en dat je daarna een nieuwe activeringscode moet aanvragen(wat waarschijnlijk weer geld gaat kosten), of was dat vroeger zo en is dat niet meer zo? Ik denk dat ik ondertussen wel aan de drie keer zit dus voordat ik het deinstalleer, moet ik zeker weten dat ik weer opnieuw zonder problemen kan installeren.