ondertitelen

plagge schreef op 10.08.2024 om 15:43 uur

Ik wil een toespraak (ca. 9 min) ondertitelen. Ik heb de hele tekst bij Effecten: in Titelbewerking gezet. Daarna in sjablonen Titelsjablonen Beweging Basic gekozen voor Bijhouden ondertitels. Als ik via de tijdlijn de tekst wil afspelen krijg ik niet één maar twee regels tegelijk te zien. Hoe kan ik dat voorkomen ? Groet, Geertjan

Reacties

Bol schreef op 10.08.2024 om 19:00 uur

@plagge

Hallo Geertjan,

Wanneer u Titelsjablonen Beweging Basic / Bijhouden ondertitels hebt gekozen, sleept u deze dan naar de titeltijdlijn, zodat deze samengevoegd wordt?

Groet,

Rob

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

plagge schreef op 10.08.2024 om 19:44 uur

Hallo Rob. Inderdaad heb ik deze naar de tijdlijn gesleept. Ik krijg ook de ingevoerde tekst maar niet regel voor regel. Ik krijg twee regels boven elkaar. Daar zit iets niet goed. Groet Geertjan

plagge schreef op 11.08.2024 om 11:53 uur

Wat is het toch mooi om over dit forum te kunnen beschikken. Ook nu was het probleem binnen no-time opgelost. Wat bleek namelijk. Ik had op de tijdlijn de files (beeld en geluid) losgekoppeld. Nadat deze weer een geheel vormden was het probleem opgelost. Dus bij ondertiteling de files niet loskoppelen. Groet, Geertjan

plagge schreef op 11.08.2024 om 12:07 uur

Ik was nog één belangrijk ding vergeten te melden. Rob maakte mij erop attent dat de tekst aan één stuk geschreven moet zijn dus zonder ruimtes tussen de tekst. Dan krijg je namelijk mogelijk de dubbele regels. Groet, Geertjan

Bol schreef op 11.08.2024 om 12:57 uur

@plagge

Hallo Geertjan,

Voor zover ik het hiervandaan kan beoordelen hebt het loskoppelen van beeld en geluid niets met uw probleem te maken. Zoals ik u in een persoonlijk bericht hebt aangeven moet de tekst uit een aangesloten stuk bestaan. Er mogen weldegelijk lege ruimtes (spaties) tussen staan. Wanneer u in uw tekst de entertoets gebruikt (nieuw regel), dan krijgt u twee of meerdere regels.

Zie filmpje.

Met vriendelijke groet,

Rob

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

plagge schreef op 11.08.2024 om 13:20 uur

Hallo Rob, Filmpje maakt veel duidelijk, waaronder de volgorde van handelingen. Dank je wel. Groet, Geertjan

Bol schreef op 11.08.2024 om 13:28 uur

@plagge

Hallo Geertjan,

Het doet mij deugd om te lezen, dat het filmpje u meer duidelijk hebt verschaft.

Bedankt👍 voor uw terugkoppeling.

Met vriendelijke groet,

Rob

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-