Onderrand klein menu-venster is te hoog - sinds update naar Windows 10

Balsera schreef op 21.08.2016 om 22:13 uur

Sinds ik over ben van Windows 7 naar Windows 10 merk ik dat de onderrand van de kleine vensters in VDL 2014 te hoog eindigt, waardoor deze over de onderste knoppen heen valt.

Bv. het scherm Exporteren (rechtsboven), maar ook het eerste scherm wat je krijgt als je VDL start en de keuze krijgt "Wat wilt u doen?" (Nieuw project of bestaand project).

Zo'n venster is niet te vergroten door de onderrand omlaag te verslepen.

Reacties

RiViS schreef op 21.08.2016 om 22:59 uur

Hallo Balsera,

Ik zie bij mijn VdL 2014 wel dat de onderrand tegen de knoppen aan ligt, maar ze zijn goed zichtbaar en bruikbaar, is dat laatste bij jou niet zo?

Al eens toets F9 (reset vensterordening) geprobeerd?

groet,

Rijk

Balsera schreef op 22.08.2016 om 19:34 uur

Hoi Rijk,

Vensterordening had ik al gedaan, want het leek wel of ook daar e.e.a. door Windows 10 was gewijzigd.

De knoppen die aan de onderrand liggen zijn zichtbaar en over het algemeen wel bruikbaar, maar niet fijn bruikbaar omdat ze zo 'laag' zijn. Bij het ene venster zijn de onderste knoppen groter dan bij een ander venster; bij sommige zijn ze echt 'irritant' laag.

RiViS schreef op 22.08.2016 om 21:36 uur

Bij het ene venster zijn de onderste knoppen groter dan bij een ander venster; bij sommige zijn ze echt 'irritant' laag.

Geef hier svp even een screenshot van een venster wat jij als "irritant lage knoppen" bestempelt.

Balsera schreef op 22.08.2016 om 22:32 uur

Hierbij een screenshot-je...

RiViS schreef op 23.08.2016 om 10:26 uur

Tsja, de schoonheidsprijs verdient het niet, maar de OK knop is nog steeds bruikbaar, lijkt me. Ik zie in mijn versie voor het betreffende schermpje  het zelfde en kan de knop goed aanklikken. Persoonlijk zou ik me daar niet zo druk over maken, maar als het je werkelijk blijft irriteren kun je proberen het bij Magix Support aan te melden.

Ik zie er zo gauw geen oplossing voor, misschien nog iemand anders?

groet,

Rijk

mi-bo schreef op 23.08.2016 om 10:58 uur

Hallo Balsera,

na goede antwoorden van Rijk is dit misschien een oplossing

http://www.magix.info/nl/functies-werken-niet-goed-of-helemaal-niet.online-training.1170496.html

gr

Michael

Voormalige gebruiker schreef op 23.08.2016 om 16:55 uur

Hallo Balsera,

Ik had VDL 2014 niet meer op mijn Windows 10 computer geinstalleerd staan. Ik heb deze, om jouw vraag zo goed mogelijk te kunnen beantwoorden, er weer opgezet. Het probleem, dat jij beschrijft heb ik ook gecontateerd. Zie afbeeldingen.  Ik denk dat je hier weinig meer aan kan doen. Magix ondersteund VDL 2014 niet meer, omdat het ouder is dan 2 jaar. 

Groet,

Rob

Balsera schreef op 23.08.2016 om 17:19 uur

Bedankt voor jullie antwoorden, inderdaad zijn de knoppen nog wel aan te klikken, maar inderdaad 'het is geen schoonheidsprijs'.

Michael, over jouw link; de instellingen terugzetten naar de standwaarden levert geen verbetering, terug naar Windows 7 doe ik maar niet en de PC kan helaas niet terug naar een herstelpunt.

Dus ga ik er maar mee 'leren leven'.

RiViS schreef op 23.08.2016 om 18:59 uur

Dus ga ik er maar mee 'leren leven'.

lijkt me verstandig... 

groet,

Rijk

Voormalige gebruiker schreef op 23.08.2016 om 19:01 uur

Hallo Balsera,

Ik heb nog eens nagedacht. Volgens mij was dit ook al onder Windows 7.  Echter ik heb mij hier nooit aangestoord. Dat dit in windows 7 en 10 zich voordoet, ligt waarschijnelijk aan het feit dat VDL 2014 een 32bits programma is en Windows 7 en 10 64 bits.

Ik wens je veel montage plezier toe. Ik zou er niet al te veel aandacht aanbesteden.

Groet,

Rob