Objectspeeltijd is korter dan speeltijd bestand

995737843 schreef op 10.08.2013 om 10:53 uur

Als ik een DV heb opgenomen naar een AVI bestand, gebeurt er iets vreemds met de speeltijd. Als ik het bestand vanuit de mediapool naar de tijdlijn sleep dan wordt alleen een stuk van het bestand weergegeven. Wanneer ik via de rechtermuisknop bij objecteigenschappen kijk, dan zie ik dat de objectspeeltijd korter is dan de speeltijd bestand.

Als ik het bestand vanuit de mediapool naar de monitor sleep, dan kan ik wel de hele film bekijken. Maar als ik de film dan naar de tijdlijn sleep, krijg ik weer alleen een stuk te zien.

Met welke instelling krijg ik het hele bestand zichtbaar in de tijdlijn?

(Met de muis op de rand van het object klikken en slepen werkt niet.)

groeten Willem

deskttop PC, W7 64bit, MAGIX VdL MX

Reacties

mi-bo schreef op 10.08.2013 om 12:52 uur

Beste, een Avi bestand is 768: 576 en een DV Avi bestand is 720:576 daar zal het verschil in zitten

succes.

Voormalige gebruiker schreef op 10.08.2013 om 14:22 uur

Beste Willem,

Ik heb een DV-avi bestand opgezocht en deze zowel in de monitor als op de tijdlijn van VDL 2013 gezet. Bij mij was de tijdsduur hetzelfde. Waar het precies aan kan liggen kan ik op afstand niet zeggen.

Daarom raad ik gebruikers van VDL altijd aan, om bij onverklaarbare foutmeldingen, eerst alle programma instelling terug te zetten op de standaardwaarde. 

Ga naar de werkbalk: Bestand / Instellingen / Programma-instellingen terugzetten op standaardwaarden.

Bij een herstel c.q. het opnieuw installeren van VDL, ben ik tot de conclusie gekomen, dat het bestand "Videodeluxe.ini"  in de verborgen map: Windows 7 / ProgramData / magix / video deluxe 2013 niet wordt verwijderd c.q. gewijzigd of vervangen.

Succes met het monteren en exporteren met dit veelzijdige programma Video deluxe

Rob 

995737843 schreef op 10.08.2013 om 15:48 uur

Beste Rob,

Ik heb de instellingen teruggezet, maar dat mochtt niet baten, toch bedankt.

Hieronder een screenshot van de gegevens bij de objecteigenschappen, misschien kan iemand er iets mee?

995737843 schreef op 10.08.2013 om 15:50 uur

Beste, een Avi bestand is 768: 576 en een DV Avi bestand is 720:576 daar zal het verschil in zitten

succes.

OK, maar ik zie alleen maar de 720:576. Bij andere DV's die ik importeer gaat het wel goed.

Voormalige gebruiker schreef op 10.08.2013 om 16:05 uur

succes.

OK, maar ik zie alleen maar de 720:576. Bij andere DV's die ik importeer gaat het wel goed.

Beste,

Omdat om één bestand gaat zou ik je adviseren om het DV bandje opnieuw op je computer te zetten zoals je gewend bent te doen.  (firewire / DV-link).

Mogelijk is tijdens het overzetten iets is misgegaan. Je zou ook kunnen proberen om het  DV-avi bestand met een converteerprogramma opnieuw te converteren. Ik zelf gebruik hiervoor AVS video converter. Op het internet zullen zeker gratis converteer programa's te downloaden zijn.

Susses,

Rob