NTSC met Video deluxe 17 premium HD?

wouter schreef op 15.07.2012 om 22:52 uur

Hallo mensen,

ik heb een paar dagen geleden een nieuwe camera gekocht, Canon EOS 600D, ben er mee wezen filmen en wou dat gaan editen, ik zet het op mijn computer en in magix wil ik het gaan editen, sleep het erheen, moet hij eerst gaan afmixen! dit duurt vrij lang, maar als ik er wat langere videos in doe dan loopt hij gewoon vast en kan ik niets meer!

hoe komt het nou dat hij dit moet afmixen? is hier misschien een oplossing voor? ik film in NTSC in 1280x720 60p, ookal doet hij het zelfde bij 1920x1080 30p! heb hetelfde met PAL!

Iemand ideeën voor een oplossing, misschien een upgrate of gewoon de instellingen?

Met vriednelijke groet, Wouter Kikstra

Reacties

lucky_me schreef op 16.07.2012 om 00:21 uur

1* Waarom film je in NTSC? Dat is toch de Amerikaanse standaard? In Europa is alles PAL.

2* Probeer te filmen in 1920x1080 25p of 50i. Dit is afspeelbaar op de meeste televisies.

3* indien Magix onmiddelijk begint af te mixen kan je dat oplossen door de instellingen opnieuw op standaard te zetten. Althans , dat  probleempje heb ik ooit op deze manier verholpen.

mvg

Luc

bobbiaan schreef op 16.07.2012 om 09:23 uur

Beste....,

Er is voor deze video kwaliteit een vrij krachtige PC nodig om te bewerken. Vandaar dat het programma gevraagd zal hebben om te converteren. Dit converteren maakt van de opnamen een lagere ( doch nog altijd een acceptabele )kwaliteit en dit rekenen vergt wat tijd. Welk programma gebruikt u overigens om te bewerken?

Mvg

Bobbiaan

wouter schreef op 16.07.2012 om 18:18 uur

1* Waarom film je in NTSC? Dat is toch de Amerikaanse standaard? In Europa is alles PAL.

2* Probeer te filmen in 1920x1080 25p of 50i. Dit is afspeelbaar op de meeste televisies.

3* indien Magix onmiddelijk begint af te mixen kan je dat oplossen door de instellingen opnieuw op standaard te zetten. Althans , dat  probleempje heb ik ooit op deze manier verholpen.

mvg

Luc

1 bij NTSC heb je 60 frames per seconden, en voor een slomo is dat veel mooier dan 50 frames per seconden omdat je de slomo dan nog langzamer kan laten gaan,

2 dan moet hij weer afmixen

3 waar kan ik dat doen, heb al vanaales geprobeerd met de instelliingen, maar hij begint weer met afmixen meteen, ook met PAL.

Mvg Wouter

bobbiaan schreef op 17.07.2012 om 10:15 uur

Beste Wouter,

Op welk medium speel je je montage,s af ?

Het onder punt 1 genoemde slomo, hoe vaak past je dit toe? Als dit zo belangrijk voor je is, moet je naar mijn idee naar een ander soort camera gaan kijken om opnamen te maken.

Onder punt 2 zal altijd gebeuren omdat je het ruwe materiaal bewerkt en er dus delen van de opnamen worden weggelaten ,er muziek, voice over, tekst etc. wordt toegevoegd. En vanwege de eventueel opgenomen kwaliteit in HD is er een zware PC nodig om dit alles waar te maken.

Mvg

Bobbiaan

lucky_me schreef op 19.07.2012 om 06:33 uur

sorry Wouter, ik had er niet op gelet dat je een vraag stelde onder 3. Om instellingen terug op standaard te zetten ga je naar bestand/instellingen/programma-instellingen terugzettten op standaardwaarden.

bij langere projecten loopt je pc vast zeg je. Dat is waarschijnlijk een geheugen probleem. meestal te verhelpen door je project in kleinere stukken te splitsen . Deze kleinere stukken apart gaan bewerken en nadien weer samen te plaatsen.

mvg

Luc

wouter schreef op 20.07.2012 om 17:22 uur

Beste Wouter,

Op welk medium speel je je montage,s af ?

Het onder punt 1 genoemde slomo, hoe vaak past je dit toe? Als dit zo belangrijk voor je is, moet je naar mijn idee naar een ander soort camera gaan kijken om opnamen te maken.

Onder punt 2 zal altijd gebeuren omdat je het ruwe materiaal bewerkt en er dus delen van de opnamen worden weggelaten ,er muziek, voice over, tekst etc. wordt toegevoegd. En vanwege de eventueel opgenomen kwaliteit in HD is er een zware PC nodig om dit alles waar te maken.

Mvg

Bobbiaan

ik filmde eerst ook in HD net als nu met een andere camera, en exporteerde dat ook als HD, dat is tot zover altijd goed gegaan, dat zal in elk geval niet het probleem zijn, in elk geval bedankt voor het meedenken, nog andere opties?

wouter schreef op 20.07.2012 om 17:30 uur

sorry Wouter, ik had er niet op gelet dat je een vraag stelde onder 3. Om instellingen terug op standaard te zetten ga je naar bestand/instellingen/programma-instellingen terugzettten op standaardwaarden.

bij langere projecten loopt je pc vast zeg je. Dat is waarschijnlijk een geheugen probleem. meestal te verhelpen door je project in kleinere stukken te splitsen . Deze kleinere stukken apart gaan bewerken en nadien weer samen te plaatsen.

mvg

Luc

dat is alleen als ik een fragment invoer van mijn nieuwe cameram ik kan wel nogsteeds projecten van een half uur openen die met mijn oude camera zijn gefilmd, nog andere sugesties? mijn vorige camera was de canon ixus 130 en mijn nieuwe is de canon EOS 600D, met allebij filmde ik met NTSC trouwens. dat standaard instellingen instellen, heb ik helaas niet kunnen vinden,

mvg wouter