NOGMAALS: Video deLuxe 16 Pr: probleem eindkeuzebeeld multicam

roontje schreef op 10.10.2009 om 19:01 uur

Best mi-bo, dank voor het antwoord met daarin de uitleg om multcam te gebruiken, maar:

a. dat was de vraag niet; ik zit met het probleem van  het eindkeuze-beeld.
b. ALS ik je uitleg PRECIES volg dan komt er helemaal niets terecht van een multicam opstelling. Waarom bijv. 1e project eerst inladen op spoor 1/2 als de <enige> instructie op het scherm toch wordt: "verplaatsen naar ander spoor?"
c. de synchronisatie via geluid, zoals je vermeld, is mij al vanaf versie 15 een raadsel, dus dat heb ik maar opgegeven. Ik ben daar, geloof ik, niet de enige in!

Dus terug naar mijn vraag en graag nogmaals gesteld:

Multicam in Video deLuxe 16 Premium: probleem met eindkeuzebeeld multicam
 
Functie werk de eerste keer naar behoren. Maar na eenmaal wisssen van het multicamspoor (dus 1 en 2) om opnieuw te beginnen, werkt de multicam-functie weliswaar weer goed, MAAR... het "masterbeeld" bij het maken van je keuzes, dus het derde beeldvenster, verschijnt niet meer en blijft hangen op de eerste keuze. 
De beeldkeuzes worden overigens wél gewoon gedaan (de lassen in spoor 1 verschijnen dus ook en het eindresultaat is op zich ook OK), maar het gekozen beeldvenster tijdens de montage verschijnt niet meer.
Het kleurkader om de twee bron-beelden verandert overigens wèl.

Maak gebruik van een extreem zware 64bits comp, 4 processoren, 3,3gB, en 8gB intern.  Heeft danook niks met resoluties, of schokkerigheid van de doorloop ed. te maken te maken.
Wie kan dit verklaren? Of is er sprake van een bug in Magix 16?

Ron

Reacties

BonnieMedia schreef op 17.12.2009 om 07:29 uur
Die geluidsynchronisatie en multicam gaat als volgt, zet de twee films op spoor 1e film spoor 3/4  2e op 5/6. daarna vergroot je de spoorcurve en zoekt aan de hand van de overeenkomsten de juiste stukken bij elkaar dit gaat echt super makkelijk. Wat betreft de multicam heb ik haperend beeld bij als ik doe multicam met premium 16 met 15 heb ik minder problemen. Ik doe veel multicammen, dus overweeg om over te stappen op ander programma want dit is fustrerend.

Groet Rudi