Nog steeds geen geluidopname bij "beeldschermopname"

kostenzer schreef op 26.07.2019 om 14:46 uur

Via zoeken kwam ik op https://www.magix.info/nl/forum/geen-geluidopname-bij-beeldschermopname--1198903/ waarbij je dan weer doorverwezen wordt naar een pagina die vertelt dat je de hoofdtelefoon uitgang moet verbinden met de microfoon ingang.

Kan magix daar niets aan doen? Of is het een driverprobleem? Is dat dan een driverprobleem van MIJN laptop of van Laptops in het algemeen?

Bij de microfoon ingang, gaat dan het stereo dan niet verloren?

Ik kreeg de vraag naar geluidskaart. Nou dit zit in mijn Laptop, Azus F550ze:

Ik hoop dit voldoet aan de vraag.

Reacties

mi-bo schreef op 26.07.2019 om 21:31 uur

@kostenzer

Beste Kostenzer,

Na het lezen van Uw aanvullingen in Uw oproep begrijp ik dat U al via PB ( persoonlijk bericht ) door iemand achter de schermen wordt geholpen.

Dan is antwoord via het Forum overbodig

Sc6

Michael

kostenzer schreef op 26.07.2019 om 23:01 uur

@mi-bo

Ja er was iemand die via mail antwoordde, maar dat was voor mij niet de bedoeling. In die mail stond dat ik instellingen kon veranderen. Dat heeft er volgens mij toe bijgedragen dat jouw bijdrage nu wel hier staat.

Zijn bijdrage was de vraag naar welke geluidskaart ik gebruikte en dat heb ik er bij gezet. Meer contact is er niet geweest. Dus, als je ideeën hebt, ik ben een en al oor.

Bol schreef op 27.07.2019 om 18:47 uur

@kostenzer,

Ik vind het spijtig, dat u nog geen antwoord op uw Topic hebt gekregen, maar misschien hebt u hier wat aan. Zie deze link: https://www.magix.info/nl/tutorials/beeldschermopname-maken-met-geluid-vanaf-het-internet-in-video-deluxe--1186771/#ca1468725 .

Groet,

Rob

PS: De link is ook als een persoonlijk bericht verzonden aan u

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

kostenzer schreef op 28.07.2019 om 01:12 uur

Bedankt voor de link.

Dit had ik ondertussen ook al uitgevonden en die mixer aangezet. Alleen video de luxe geeft nu meer mogelijkheden bij het audiostuurprogramma veld. die het allemaal niet doen.

Bol schreef op 28.07.2019 om 10:54 uur

Hallo Kos,

Het doet mij deugd om te lezen, dat uzelf de Stereo-Mixer hebt weten te activeren.

Ik heb de link, hoe men de Stereo-Mixer kan activeren, op het forum gezet, zodat ook andere forumleden hier gebruik van kunnen maken.

U schrijft ook, dat VDL nu meer mogelijkheden geeft bij "Audio-stuurprogramma". en deze het niet doen. Dat deze het niet doen klopt en dit komt omdat niet de juiste kabeltje zijn ingeplugd. Waar en hoe te handelen, hiervoor moet u de handleiding van uw PC raadplegen.

Ik wens u een fijn weekend toe,

Groet,

Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 28.07.2019, 10:56, in totaal 2 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

lucky_me schreef op 29.07.2019 om 05:58 uur

Hallo Kos

Ik testte het even bij mij en ik zag dat de geluid opname standaard niet gebeurt. (ik heb de laatste magix video pro X, maar ik vermoed dat dit gelijklopend is in andere versies)

In het venster "beeldschermopname" klik je op de knop "configuratie" en (bij mij althans) staat er een vinkje bij "geen audio gegevens opslaan". Indien dit bij u ook zo is kan je gewoon dit vinkje wegdoen.

Groet

Luc

Bol schreef op 29.07.2019 om 09:46 uur

Hallo Kos en Luc,

Ik heb ook even gekeken in zowel VDL versie 18.0.3.261 als in Pro X versie 17.0.1.31 (beide laatste versies). Standaard staat bij de Audio-eigenschappen / "Geen audiogegevens opslaan" geen vinkje.

Als bij "Geen audiogegevens opslaan" een vinkje staat en er wordt een beeldschermopname met geluid gemaakt, dan wordt er de volgende melding vertoont, tenzij u "deze melding niet meer weergeven" ooit hebt aangevinkt .

Groet,

Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 29.07.2019, 10:14, in totaal 2 keer gewijzigd.

PC -1-

PC -2-

kostenzer schreef op 29.07.2019 om 14:07 uur

Nou de temperatuur is gezakt en ben even aan de slaag geweest.

Deze mogelijkheden zijn er bij mij:

Wat ik ook kies, deze mededeling verschijnt er altijd:

Dit krijg ik te zien bij de geluidsinstellingen bij het afspelen

en dit bij het opnemen, wat dus niet lukt.

Op de desktop lukt het wel, op de laptop niet. Dus maar niet meer klungelen met de laptop?

Bol schreef op 29.07.2019 om 16:58 uur

Hallo Kos,

Ik denk te weten wat er fout is. U hebt nu de Interne AUX-plug geactiveerd (groen vinkje) maar u moet de Stereo-mix activeren.

1. Klik op "Stereo-Mix" en daarna op eigenschappen
  2. klik op dit apparaat gebruiken (inschakelen)
  3. daarna op Toepassen en op Ok.
  4. nu is de Stereo-Mix geactiveerd

Laat het mij weten of dat u nu wel een beeldschermopname met geluid kan maken

Succes,

Rob

Aanvulling op: 29-07-2019 om 18:17uur

Hebt u soms dit programma geinstalleerd staan op uw Laptop? https://www.computeridee.nl/downloads/audio/dfx-audio-enhancer/

U kunt altijd Interne AUX-plug weer als standaard instellen. Klik dan op Interne AUX-plug en zet via eigenschappen etc.. weer op standaard.

Laatst gewijzigd door Bol op 29.07.2019, 20:16, in totaal 3 keer gewijzigd.

PC -1-

PC -2-