nieuwe vdl premium 2014 laat geen export toe in dvd kwaliteit mpeg bestand

h34eertwegh schreef op 10.09.2013 om 15:05 uur

Deze week de nieuwe versie van vdl premium 2014 gekregen.

in de beschrijving van dit product staat vermeld '' snellere export '' naar div. bestandsmogelijkheden.

Als ik met de vorige versie 2013 een film opnam in de resolutie pal 4-3 ( 720x576)  en ik vink het hokje aan     '' in mpeg opnemen '' dan duurd de export naar dvd kwaliteit in mpeg bestand 8 min. voor 1 uur film.

bij de nieuwe versie kan ik niet in mpeg de zelfde film exporteren wel naar windows media player . Duur

48 min.  Dit is geen onzin. Ben erg gefrustreerd daar ik nogal wat film in deze resolutie bewerk en daarna exporteer naar een harde schijf .

Heeft iemand hier een passend antwoord op.

groet Henk

Reacties

emilelucienne schreef op 10.09.2013 om 18:29 uur

Dat 2014plus niet toe laat te exporteren als mpeg heb ik nog niet ondervonden.

Indien je een DVD brand dan wordt hij automatisch uitgevoerd met de standaard mpeg2

Wil je nu deze film via  "Bestand/Film exporteren" dan dien je hem uit te voeren in de standaard mpeg2. Het heeft geen zin hem in mpeg4 uit te voeren rekening houdend met de resolutie van de opgenomen film nl 720x576. Mpeg4 is voor 1920x1080 en heeft als codec H264 (High Definition)

De mpeg2 standaard vind je "Bestand/Film exporteren/Als Video mpeg Video. Dan dien je nog de exportinstellngen te veranderen  in 720x576.Ik vermoed dat je de film uitgevoerd hebt in mpeg4 met een resolutie van 1920x1080 en dat dat de reden is van deze lange exporttijd.

Succes

h34eertwegh schreef op 10.09.2013 om 22:40 uur

Met mpeg4 en HD ben ik echt wel bekend ,ik monteer er elke dag mee.

Het probleem doet zich voor bij het volgende,,,

.ik importeer een vhs tape in 4:3    720x576 ,vink het hokje '' DV als mpeg opnemen '' aan, monteer deze , en exporteer naar een HD.

ik kies voor  '' kwaliteit '' DVD   en voor formaat mpeg2 . dit doe ik elkedag met de 2013 versie.

de film wordt dan als  ''Smart Render '' berekend . 1 uur film is in 8 min. klaar.

Echter als ik  met de 2014 versie kies voor DVD kwaliteit , formaat mpeg2 , wordt automatisch de kwaliteit ingesteld op 1280 x 720 .

Het berekenen van de zelfde film duurt dan 48 minuten