Niet volledige import door Magix vanaf DV camera

ronalddegier schreef op 18.08.2014 om 19:30 uur

Bij importeren vanaf dedv camera (JVC) worden niet al de bestanden door Magix (video deLuxe 2014 Plus versie 13.0.0.28) gezien. De bestanden worden in Magix getoond, maar dit is dus niet compleet. De eerste keer importeerde ik een klein aantal bestanden, 1 ontbrak. Door uiteindelijk al de bestanden van de dv camera te verwijderen, behalve die ontbrekende, werd dat bestand wel zichtbaar in Magix. Nu heb ik heel veel bestanden te importeren en worden ze weer niet allemaal in Magix getoond en geïmporteerd. Hoe kan ik ervoor zorgen dat ze allemaal zichtbaar worden? Of hoe kan ik instellen dat importeren door een ander programma gedaan wordt (werk met Windows 8.1)?

Reacties

mi-bo schreef op 19.08.2014 om 08:35 uur

beste,

als U het project op de tijdlijn heeft staan, activeer alles dan klikken met de rechtermuis op het beeld, er gaat een scherm open, klik dan frametable op nieuw aanmaken, en het probleem zal zijn opgelost,

succes met U hobby

mido

ronalddegier schreef op 20.08.2014 om 07:33 uur

Helaas, dit lukt mij nog niet. Ik zit in de AVCHD-import. alles selecteren is geen probleem. Hierna gebeurt er niets als ik rechtermuisknop klik. Ook kom ik niet op een andere manier in de frametable, zover ik zie. Wat kan ik hieraan doen?

ronalddegier schreef op 20.08.2014 om 08:58 uur

Daar ben ik nog een keer. Ik zat net niet in de tijdlijn. Nu heb ik via het hoofdscherm, via import de dv camera opgezocht en al de (zichtbare) titels naar de tijdlijn gekopieerd. Hierna heb ik alles geselecteerd en heb ik frametable nieuw aanmaken aangeklikt. Deze actie duurde een tijd, maar dit bracht geen wijziging in het aantal films. Het overzicht is nog steeds niet compleet. Een paar vragen hierbij:

- het leek mij dat de AVCHD-import de standaard import vanaf camera is, wanneer je niet gelijk daarna met een project aan de gang wil. Wanneer gebruik je AVCHD-import en wanneer het importeren/kopieren van een tijdlijn?

- is het selecteren van al de films in de tijdlijn hetzelfde als alles activeren?

- zijn er nog andere mogelijkheden om de films compleet te krijgen die ik kan uitproberen?

Bedankt voor het meedenken.

mi-bo schreef op 20.08.2014 om 12:15 uur

Beste,
Heeft U de installatie dvd van Uw JVC camera op de Pc geinstalleerd.
als U het programma opstart vdl 2014, sluit Uw camera aan, dan wordt Uw camera na goedkeuring gezien als een harde schijf, onder het preview scherm zit U een rode stip. klik hierop, en ga naar camera avchd, dan gaat er een scherm open, en wordt Uw camera( harde schijf) gezien, ga naar importeren, en Alle beelden die op Uw camera staan worden zichtbaar gemaakt, hier kunt U aan geven wat U wilt importeren( kopiëren), let er wel op dat onderin er geen vinkje staat na inladen worden de beelden van de camera gewist, na inladen dient U het te importeren, en daarna kunt U verder met Uw hobby, video montage,
( Tip), sla het project dat op de tijdlijn via opslaan als op als 0001, en dan nog een keer 0002, dan staat Uw project verzekerd in het systeem en na elke keer als U het er goed uit ziet opslaan als bv 0003 enz. is er toch een stukje dat niet naar U zin is, dan kunt u bv terug gaan naar 1 of 2 stappen toen het er wel goed uitzag.

gr
mido

ronalddegier schreef op 20.08.2014 om 18:41 uur

Goedenavond,

Dank voor de reactie. Daar zit dus juist het probleem. Ik doe de zaken hieronder, alleen niet al de beelden worden zichtbaar gemaakt. Het merendeel gaat goed, maar een aantal beelden (lijkt lukraak) worden niet getoond. De vorige keer kreeg ik het ontbrekende beeld pas nadat ik al de andere beelden van de camera heb gehaald, maar die methode is niet handig (bij veel beelden). Voor ik Magix gebruikte had ik dit probleem niet, alles werd toen geïmporteerd. Daarom ook, als work around, de vraag hoe ik ervan kan zorgen dat niet automatisch Magix wordt gekozen om beelden naar de computer te importeren.