U hebt niet aangegeven met welke versie Magix Video Easy u werkt. Volgens mij kan dit programma niet overweg met GoPro 10 bestanden. Waarschijnlijk ligt het aan de kleurdiepte die groter is dan 8.
Allereerst even dit, uw problemen zijn nog niet geheel opgelost. Wat betreft de ruisgeluid, daar weet ik het antwoord niet op. Maar, kan het zijn, dat er mono is opgenomen?
Een aanvulling op gegeven antwoord, heeft de Gopro 10 geen eigen programma, waar de beelden mee naar de Pc/laptop gekopieerd kunnen worden, en dan later in MAGIX Video Easy worden ingeladen om te bewerken.
Ik heb een filmfragment opgezocht, die gemaakt zijn met GoPro Hero 9 - 4K 50fps.
Dit filmfragment kan ik niet op de tijdlijn van Video Easy 6.0 zetten. Heb u uw filmfragment van GoPro 10 geconverteerd of op een of andere manier bewerkt?
Ik heb mijn GoPro Hero 9 - 4K 50fps met een converteerprogramma geconverteerd naar een MP4 bestand 4K 50fps H.264. Deze kan ik zonder problemen in laden in Video Easy 6.0 en afspelen. Geen audio probleem.
....Mijn EASY VIDEO HERKENT NIET MIJN NIEUWE GOPRO 10.....
Volgens mij, staat bij u de instellingen voor opnames van uw GoPro op H.265 (HEVC). Als het kan, zet deze dan eens op H.264. Video Easy 6.0 kan niet overweg met H.265 (HEVC)
Met Handbrake kunt u niet converteren naar een 4K mp4 bestand. AVI bestand levert een groter bestand op dan een mp4 bestand. Dit komt, omdat een mp4 bestand wordt gecomprimeerd en een AVI bestand niet.
Vreemd, dat het beeld wel goed is en geluid ruist. Was dit ook bij uw oude PC?