NewBlue Titler EX en DVD

plagge schreef op 05.01.2015 om 17:05 uur

Als ik een filmpje met daarin een titel van NewBlue Titler EX op een DVD brand, dat is de titel een stuk groter dan op de tijdlijn. Dat betekent dat de titel zelfs een stuk buiten beeld verdwijnt. Als ik het stukje film exporteer naar een MPEGfile dan is het wel het juiste formaat. Heeft iemand hier een verklaring/oplossing voor? 

Trouwens het valt mij op dat NewBlue Titler EX niet meer op een apart spoor komt te staan maar in de geselecteerde file. Klopt dit wel of is er een instelling die gewijzigd moet worden. Bij eerdere versies was dat namelijk niet zo. 

Reacties

mi-bo schreef op 06.01.2015 om 10:45 uur

Beste Plagge,

over welk MAGIX product schrijft U

gr

Michael

plagge schreef op 06.01.2015 om 11:52 uur

Sorry even vergeten. Het gaat om VDL 2015 maar ik heb het ook geconstateerd in VDL 2013.

groet, Geertjan 

fverwaal02 schreef op 06.01.2015 om 12:07 uur

Dat gebeurt ook in Video Pro X6

Gr Frans

Voormalige gebruiker schreef op 06.01.2015 om 23:16 uur

Hallo Geertjan,

Ik heb VDL 2013 niet meer op mijn computer staan. Wel VDL 2014, VDL2015 en Video Pro X6. Ik heb NewBleu Titler EX uitgeprobeerd en wordt gelijk in het filmfragement geïntegreerd. Dit was volgens mij ook al in eerdere versie, zeker weet ik dit niet. Wat je zou kunnen doen is om een zwarte achtergrond op de tijdlijn te zetten. Nu kan je met NewBleu Titler EX een tekst maken. Plaats nu de tekst op spoor 3 en op spoor 1 je filmfragment.  Selecteer de tekst op spoor 3 en past chrome Key toe. zie afbeelding

Voordat ik een antwoord geeft op, waarom de tekst buiten beeld verdwijnt, wil ik van je weten, wat is de resolutie van je filmopnames en hoe brand je de film. Bluray of standaard DVD.

groet,

Rob

plagge schreef op 07.01.2015 om 10:02 uur

Hallo Rob, 

Prima oplossing, dat werkt wel. Ik ben er trouwens achter gekomen dat ik in het verleden het programma Prodad Heroglyph dat in 2014 er nog wel bij geleverd werd, heb gebruikt.  Daarvan worden de teksten net als bij de gewone titelgenerator van Magix op een aparte tijdlijn gezet. Vandaar. 

Wat betreft de formaten: ik brand een gewonen DVD met de resolutie 1920 x 1080 (cameraresolutie) .

Groet, 

Geertjan 

Voormalige gebruiker schreef op 07.01.2015 om 13:35 uur

Hallo Rob, 

Prima oplossing, dat werkt wel. Ik ben er trouwens achter gekomen dat ik in het verleden het programma Prodad Heroglyph dat in 2014 er nog wel bij geleverd werd, heb gebruikt.  Daarvan worden de teksten net als bij de gewone titelgenerator van Magix op een aparte tijdlijn gezet. Vandaar. 

Wat betreft de formaten: ik brand een gewonen DVD met de resolutie 1920 x 1080 (cameraresolutie) .

Groet, 

Geertjan 

Hallo Geertjan,

Je schrijft dat je brand op een gewone DVD, dit zeg nog niets over de gebrande resolutie. Zijn het Bluray (MTS bestanden  of standaard DVD (VOB bestanden)

1. MTS bestanden hebben een resolutie van: 1920 x 1080px

2. Vob bestanden hebben een resolutie van: 720 x 576px

Daar zit denk ik je denkfout.

gr.

Rob 

PS. ik had al het vermoeden, dat je Prodad Heroglyph bedoelde i.p.v. NewBleu Titler EX  

plagge schreef op 07.01.2015 om 13:43 uur

Hallo Rob, 

Weer wat geleerd vandaag. 

Inderdaad ik brand op een dvd die dan de standaard resolutie zal hebben van 760 x 576 als VOB bestand.

Zit daarin dan het probleem dat de titel wordt  "opgeblazen" ?

Groet, 

Geertjan 

plagge schreef op 07.01.2015 om 13:45 uur

natuurlijk 720 x 576. 

Voormalige gebruiker schreef op 07.01.2015 om 14:26 uur

Hallo Geertjan,

Niet alleen de Titels worden minder scherp (opgeblazen), maar ook je film word minder scherp.

Maak een stukje film van bv. ca. 60 sec met tekst. Exporteer deze als mpeg met een resolutie van 720 x 576 en als mpeg met een resolutie 1920 x 1080 en speel deze via Windows Mediaplayer af en je zult het verschil zien.  

gr.

Rob

Voormalige gebruiker schreef op 07.01.2015 om 14:32 uur

Dat gebeurt ook in Video Pro X6

Gr Frans

Hallo Frans,

Alles wat ik aan Geertjan heb geantwoord, geldt ook voor Video Pro X6.

met vriendelijke groet,

Rob

plagge schreef op 07.01.2015 om 16:07 uur

Hallo Rob. 

Het verschil is duidelijk te zien en ook wel logisch. (veelmeer beeldpunten). Zover ik kan zien is er geen mogelijkheid om bij BRANDEN genoemde resolutie in te stellen. Bij het montagegedeelte staat deze instelling (1920 x 1080) altijd al ingesteld.

Met andere woorden: BRANDEN krijgt de hoge resolutie aangeboden. Maar de hamvraag is nu: hoe krijg ik een DVD gebrand met de juiste verhoudingen. 

Groet, Geertjan 

Voormalige gebruiker schreef op 07.01.2015 om 16:29 uur

Hallo Geertjan,

Al je een blurayspeler heeft, kan je ca. 20 min aan bluray- film branden op een gewone DVD. I.p.v. op DVD branden te klikken, klik je nu op Bluray en als de speler H2.64 aankan klik dan op H2.64 i.p.v. Mpeg2.

Succes,

Rob

plagge schreef op 07.01.2015 om 16:45 uur

Dank je wel Rob voor de uitleg. Ik heb geen bluerayspeler dus dat gaat hem niet worden. 

Voor mij blijft het vreemd dat de titel die in de film van het juiste formaat is, na rendering in het formaat voor de normale dvd, niet meer "past". Ik heb eerder niet met NewBlue gewerkt en met Heroglyph heb ik dat nooit gehad. 

Maar goed ik kan bij NewBlue geen instelling vinden die ik zou kunnen wijzigen. 

In ieder geval bedankt voor het meedenken. Als ik nog iets "ontdek" dan meld ik mij weer. 

Groet, 

Geertjan 

Voormalige gebruiker schreef op 07.01.2015 om 16:54 uur

Hallo Geertjan,

Het probleem dat het niet op het scherm paste, had ik ook in Heroglyph. Probeer maar uit in VDL 2014.

gr.

Rob

plagge schreef op 07.01.2015 om 17:34 uur

Hallo Rob,  

Met Heroglyph in VDL 2014 heb ik dat niet. Je kunt bij dit programma namelijk wel de resolutie instellen. Je kunt deze instelling vinden links onderaan, kijk maar eens. 

Groet, Geertjan 

plagge schreef op 23.01.2015 om 14:02 uur

Inmiddels is dit probleem door Magix gereproduceerd. Zij hebben dit probleem ter reparatie doorgegeven aan de ontwikkelafdeling. Ik krijg t.z.t bericht. 

Groet, Geertjan