new bleu titler express problemen

ceecoupeetje schreef op 21.02.2018 om 10:48 uur

hallo allen ,

ik heb in 2017 video deluxe premium aangeschaft en ondertussen geupdated tot de recentste versie.

Bij aankoop waren verschillende extra programma's inbegrepen waaronder New Blue Titler Express.

Nu ben ik daarmee aan het experimenteren maar stuit op niets anders dan problemen (vastlopen,niet kunnen opslaan,wanneer je een previeuw bekijkt word soms de titel getoond dan weer niet enz...

Bij een beetje opzoekwerk op internet blijkt het hier om een verkorte versie te gaan en zie ik toch veel meldingen van problemen met gebruik van montageprogramma Magix en deze titelgenerator.

Wat mij opvalt is dat de titel blijkbaar in de film/foto of afbeelding geintegreerd word ipv op een afzonderlijk spoor terecht te komen.

Bij verschillende tutorials op you tube zie ik bij gebruik van deze titelgenerator met andere montage software bvb edius/adobe etc..dat daar de titel wel op een afzonderlijk spoor geplaatst word.misschien hebben de problemen daarmee te maken ?

zijn er forumleden die hiermee ervaring hebben ?

grtz Robin

Reacties

Bol schreef op 21.02.2018 om 11:16 uur

Hallo Robin,

Voordat, wij als forumleden een goed antwoord op u vraag kunnen geven, zouden wij willen weten:

• Wat is bij u het laatste versienummer? U kunt dit opvragen door te gaan naar: hulp / over Magix video deluxe of op Alt+Shift+F1 te drukken.
  • Onder welk Windows besturingsprogramma gebruikt u
  • Wat is uw videokaart

Groet,

Bol

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

ceecoupeetje schreef op 21.02.2018 om 11:32 uur

Dag Bol,

ik gebruik win 10 en als videokaart gebruik ik de ingebouwde intel kaart ik dacht HD530 (zit nu op mijn werk dus kan niet kijken)

ik gerbruik deze kaart en niet de eveneens aanwezige GeForce omdat er veel sneller gerenderd word dmv de ingebouwde quick sync in de intel chip.

het versienummer kan ik nu dus geen antwoord op geven maar is zeker de laatste versie VDL2018(gisteravond nog gecontroleerd)

windows en alle andere programmas die op mijn laptop staan zijn eveneens allen up to date

grtz Robin

ceecoupeetje schreef op 21.02.2018 om 11:34 uur

nog iets vergeten , ik gebruik ook de standard codec ipv de maincodec om dezelde reden (quick sync-intel)

Bol schreef op 21.02.2018 om 11:46 uur

Hallo Robin,

U kunt de versie altijd opvragen door te gaan naar: Hulp / Over Magix video deluxe of op Alt+Shift+F1 te drukken.

Als u in New Blue Titler Express een tekst heeft gemaakt, dan wordt deze altijd in de film/foto of afbeelding geïntegreerd en komt niet op een apart spoor te staan.

Groet,

Bol

aanvulling 21-02-2018 om 12:40uur

Zie ook eens filmpje in: https://www.magix.info/nl/forum/save-newblue-titler-pro-titel-in-magix-vdl-premium--1183806/#ca1306077

Laatst gewijzigd door Bol op 21.02.2018, 12:40, in totaal 2 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

tiny.ruiter schreef op 19.05.2018 om 23:48 uur

Robin. Klik op sjabloon\alles\ beeldobjecten\colorfields\ kies sjabloon zwart. Sleep dezenaar het vrijliggende spoor, waar je de tekst wilt hebben.

Klik op effecten\ videoeffecten\ chromakey\ kies zwart. Sjabloon zwart wordt zichtbaar.

Kies new blue tittle\ mask de tekst\ klik op sluiten. De tekst word gemaakt.

Nu staat hij onder het betreffende fragment in de film en kun je ook nog verplaatsen

Succes Tiny

ceecoupeetje schreef op 22.05.2018 om 20:56 uur

Hallo Tiny ,

bedankt voor de tip

momenteel gebruik ik deze titelgenerator als stand-alone programma

ik exporteer dan een aangemaakt titelproject als mp4 en laad het nadien dan in op een video project zodat het op een afzonderlijke spoor staat.

groetjes Robin