Netwerk niet te zien

videoteamzgv schreef op 12.11.2015 om 13:18 uur

In onze studio van VideoTeam ZGV (ZonnehuisGroep Vlaardingen) hebben wij 3 speciaal gebouwde windows 7 computers staan welke de meest extreme eisen aan boord hebben.

Het komt voor dat er iemand aan een project aan het werken is op comp 1 terwijl een ander op comp. 2 gaat werken aan een project die op comp 1 staat. Dit gaat op zichzelf prima maar zeer omslachtig met veel handelingen.

Het zou handig zijn als Magix PRO 6 het netwerk liet zien in de mappen structuur, zodat de betreffende comp rechtstreeks vanuit PRO te benaderen is.

mvg,

Videoteam ZGV (Gerard)

Reacties

mi-bo schreef op 12.11.2015 om 13:36 uur

Beste Gerard.

zover mijn kennis gaat is dit niet mogelijk op de manier die u aangeeft.

maar er zijn via MAGIX wel ander mogelijkheden,

ik zal Uw oproep naar de juiste afdeling mailen, en zij zullen de oproep beantwoorden

gr

Michael

mi-bo schreef op 13.11.2015 om 11:40 uur

Hallo Gerard, een antwoord vanuit Duitsland

Ja, daar kan ik wel wat mee. Het idee is natuurlijk goed, maar de technische uitvoering wat moeilijker.
Je zou een geheel project op een netwerkschijf kunnen zetten en dan is het overal vandaan bereikbaar. Ook vanuit Video Pro X of Video Deluxe mits de netwerkschijf binnen Windows is ingebonden middels een drive-letter (zeg z: of y: of zoiets).

Het probleem is echter dat dan uiteraard ook de bronbestanden op die netwerkschijf moeten staan, en dan krijg je dus problemen met de snelheid. Want een FullHD videobestand realtime in Video Pro X afspelen vanaf een netwerkschijf, is simpelweg te langzaam. Ik denk dus dat het technisch wel mogelijk is, maar dat het simpelweg niet werkbaar is, tenzij je zin hebt om na iedere muisklik 3 minuten te gaan zitten wachten.

Opmerking: Wanneer het dus hier alleen gaat om het zichtbaar zijn van "het netwerk" binnen Video Pro X of Video Deluxe, dan is de oplossing daarvoor dus het netwerk middels een drive-letter in Windows in te binden. Zie bijgevoegd screenshot hoe dat er bij mij uit ziet in Pro X7.

Groet, Michael 

videoteamzgv schreef op 13.11.2015 om 12:06 uur

Geachte,

Een netwerkschijf was in het verleden onze eerste gedachte, maar zoals je aangeeft traag en met veel vastlopers.

De bedoeling is om een project te openen en bewerken op een andere computer dan waarop het project en media staan.

Vanuit verkenner open ik nu een project, dat gaat prima. Echter de mediapool blijft leeg en in projectarchief krijg ik de media die al op de tijdlijn staan. Ik mis dus alles wat in de mediapool staat. Dit los ik op door de map My Record in het projectarchief te slepen. Dan kan ik verder, maar dit is niet de bedoeling. Erg omslachtig en vertragend, vooral in mulcammodus. (Wij werken veel met 2 camera's)

Ik begrijp de uitdrukking "ingebonden" niet en zou graag willen weten hoe je dit instelt cq bedoeld.

mvg. Videoteam ZGV (Gerard)