Navigatie in Video Deluxe 2013 Plus

dirkc_be schreef op 26.01.2013 om 00:30 uur

Ik ben een trouwe gebruiker van vele versie van VDL, maar de laatste versieVDL 2013 Plus, die zich profileert als "professioneel" heeft toch een erg opvallend zwak punt: de menunavigatie loopt helemaal fout.

Enkele voorbeelden : als je bij voorbeeld 3 bladzijden hebt en op elk blad 8 films, en je klikt op de derde bldzijde op een icoon (film), dan zal hij na het beëindigen hiervan terugspringen naar blad 1, wat erg vervelend is. Ook al vink je de optie "hoofdmenu" weg in de instellingen tijdens het bewerken.

Erger wordt het als je een knop wilt toevoegen (nieuwe optie): in principe kan je dan bepalen waar je naartoe gaat als je er op klikt. In de preview lukt dat goed, maar eens de DVD gebrand is, lukt dat niet meer. Ook gebeuren er vreemde zaken, zoals het niet meer oplichten van de titelkeuzes op de tweede en derde bladzijden. Als je geen knop gebruikt, heb je zo geen problemen.

Je kan de knoppen van een bepalde bladzijde ook niet zomaar doorschuiven naar de volgende (via "delete knop"): er gebeuren dan oncontroleerbare zaken, niet in de simulatie, maar wel na het branden.

Zo zijn er een pak voorbeelden te geven, waardoor de kwaliteit van het eindproduct wel fel naar beneden gaat, ondanks de andere mooie mogelijkheden que editeren. Er zou eens dringend moeten nagekeken worden waar al die verschillen tussen de simulatie en de realiteit vandaan komen.

Laatst gewijzigd door dirkc_be op 26.01.2013, 00:30, in totaal 1 keer gewijzigd.

My PC:
Windows 10 - V 10.0.19044 Build 19044; V21H2 (up-to-date)
CPU: Intel I7 - 8700; 3,20 GHz; 6 cores; 12 logical cores
RAM: 32 GB
C-Drive (System): SSD 512 GB
D-Drive (data): SSD 1 TB
Graphical card: NVIDIA GeForce GTX 1050; RAM: 2 GB; Curent refresh rate: 60 Hz (driver up-to-date)
Audio Card (external): Scarlett Focusrite 2i1 USB

Reacties

rvitesse schreef op 11.02.2013 om 13:45 uur

Beste Dirkc,

Helaas heb ik niet de antwoorden die je zoekt. Sterker nog ik loop tegen dezelfde problemen aan. Als ik brand in H264 dan werkt alles. Als ik brand in Mpeg2 dan lichten de titelkeuzes niet meer op en kan je niet verder.

Ik heb het probleem bij Magix gelegd, echter nog geen antwoord gekregen. Wellicht heb jij al antwoorden? 

gr 

Ruud

dirkc_be schreef op 11.02.2013 om 20:20 uur

Ruud,

Neen, ik heb nog geen enkele reactie van Magix gekregen en ik ben het moe dat er in elke versie wel iets fundamenteels fout loopt. In de vorige versie kon je de volgorde van de films niet meer veranderen bij het opmaken van het menu.

En nu zou je verwachten dat na zoveel releases de menunavigatie werkt, maar neen...

Ik ben ondertussen (na zo'n 10 jaar Magix) overgestapt naar PowerDirector 11 Ultra: het zit in dezelfde prijsklasse als VDL, maar heeft toch heel wat meer aan boord. Bovendien is er een reuze usersforum waarop je - letterlijk - meer dan 100.000 voorbeelden, menu's, achtergronden enz. gratis kan downloaden.

Zoals we hier zeggen: ander en beter!

Groeten!

Dirk

Laatst gewijzigd door dirkc_be op 11.02.2013, 20:20, in totaal 1 keer gewijzigd.

My PC:
Windows 10 - V 10.0.19044 Build 19044; V21H2 (up-to-date)
CPU: Intel I7 - 8700; 3,20 GHz; 6 cores; 12 logical cores
RAM: 32 GB
C-Drive (System): SSD 512 GB
D-Drive (data): SSD 1 TB
Graphical card: NVIDIA GeForce GTX 1050; RAM: 2 GB; Curent refresh rate: 60 Hz (driver up-to-date)
Audio Card (external): Scarlett Focusrite 2i1 USB

magixagent schreef op 12.02.2013 om 12:13 uur

Beste,

heeft U al in het brand programma de volgende optie gebruikt.

Actie aan filmeinde, als u hier weergaven stoppen, is Uw vraag beantwoord.

Succes met PowerDirector 11 wat voor velen moeilijk zal zijn om dat het een totaal Engels talig pakket is