Reacties

VanderKaart schreef op 06.05.2011 om 17:06 uur

Midi is geen muziek/klank, zoals een zangopname, maar slechts een technische informatie voor een computer als "speel noot C# 1,23 seconden lang met volume 127". Om klank uit een midi notatie te krijgen dient u een apparaat uitkiezen dat de midi-notatie in klank omzet. Bij onze programma's zijn dat de VST Instrumenten.

Klik op het spoor waar het midi object zich in bevindt en klik op de kleine pijl naast de naam van het spoor en er opent een lijstje met mogelijke instrumenten. Hier kiest u een instrument uit. Ook kunt u binnen het midi object zelf (midiweergave) rechtsbovenaan een vst instrument kiezen.

Als u het projrect nu afspeelt hoort u het resultaat wel. Ook als u zelf een midi object wilt creeren is het zinvol om eerst een vst instrument uit te kiezen en daarna het midi veld te gaan beschrijven: u hoort dan meteen de toon bij het intekenen van midi noten.
 

Jempie schreef op 09.05.2011 om 07:51 uur

Hartelijk dank voor de informatie, hier kan ik al een eindje verder mee.

Ja het is allemaal nieuw voor mij, Music Maker een nieuw keybord met veel toeters en bellen.

Ik kan de styles ook kopen voor mijn arranger Korg PA50sd, maar ik vind dat wat je zelf kan maken doe je beter en geeft meer voldoening. En vermits de styles bestaan uit MIDI files dacht ik eraan of ik deze had kunnen maken met MM17, daarom de vraag. Er bestaan nog andere MIDI editors zoals SONAR, maar is zo ingewikkeld en duur dat ik het snel voor bekeken heb.

Toch mijn dank voor de duidelijke info,, en als je nog tips hebt mag je ze altijd mailen.

 

mvg

 

Jempie