Na update naar de nieuwste versie: GEEN audio na edit en bij export

amcw schreef op 15.08.2023 om 14:25 uur

Heb zojuist Movie studio 2023 Platinum ge-update naar de versie 2024. Bij het bewerken van een film knip ik het begin en einde van de opname, maar zodra ik die stukjes verwijder, ben ik mijn audio kwijt. Maak ik die verwijderingen ongedaan, heb ik weer geluid. Het maakt geen verschil of ik kies voor DirectSound of Wave.

Ik heb nu 2 films getest, en de eerste is uiteindelijk wel, na veel pogingen, gelukt, maar de tweede raakt nog steeds het geluid kwijt.

MoBo: MSI X470 Gaming Plus Max, CPU: Ryzen 7 5700G, RAM: Corsair Vengeance 2x16 GB @ 3600, GPU: Powercolor AMD Radeon RX 6600 (8GB), OS: Windows 10 Home. (drivers up to date)

PS: ik zie niet veel verschil tussen de oude en nieuwe versie; waarom neemt de nieuwe versie niet de instellingen van de oude versie over?

Reacties

amcw schreef op 03.09.2023 om 16:32 uur

Dat schiet niet op, zo. Ik had gelukkig nog een werkende installatie van Movie Edit Pro Platinum 2022, en die gebruik ik nu maar - hopelijk voorlopig!

Het roept wel de vraag op: 'Waarom upgraden, als het eigenlijk geen verschil maakt (het is maar marginaal sneller dan de vorige versie - en dat kan weer te maken hebben met het feit, dat de audio ontbreekt!), en alleen maar nieuwe problemen veroorzaakt?'

De vorige versie had het probleem, dat het de RAM niet vrijgaf na het saven - dat probleem doet zich nog steeds voor in de nieuwe versie.

Magix, zijn de gebruikers nu jullie Beta-testers?

Bol schreef op 03.09.2023 om 23:34 uur

@amcw

Hallo Lex,

....Ik zie niet veel verschil tussen de oude en nieuwe versie; waarom neemt de nieuwe versie niet de instellingen van de oude versie over?....

Het is niet altijd gelijk te zien wat de verschillen zijn tussen oude c.q. nieuwe versies. Zie eens deze link: Video Deluxe 2024 is er! Informatie voor gebruikers van een VPX (magix.info)

....Bij het bewerken van een film knip ik het begin en einde van de opname, maar zodra ik die stukjes verwijder, ben ik mijn audio kwijt....

Ik heb uw probleem niet kunnen reproduceren.

Hebt u het programma al eens terug gezet op de standaardwaarden. Ga hiervoor naar: Bestand / Instellingen / Programma-instelling terugzetten op de standaardwaarden. Als dit ook niet het gewenste resultaat heeft, verwijder dan het videodeluxe.ini bestand. Deze wordt automatisch weer bij het opstarten weer automatisch aangemaakt.

.....De vorige versie had het probleem, dat het de RAM niet vrijgaf na het saven - dat probleem doet zich nog steeds voor in de nieuwe versie....

Wat bedoelt met het RAM wordt niet vrijgegeven na het saven!! Dit probleem zegt mij op dit moment niets.

....Magix, zijn de gebruikers nu jullie Beta-testers?....

Degene, die u hier een gedegen antwoord op kunnen geven zitten bij Magix Duitsland. Ik zou zeggen stuur een mailtje naar: infoservice@magix.net (Magix Support).

Met vriendelijke groet,

Rob (forum moderator)

Laatst gewijzigd door Bol op 03.09.2023, 23:40, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

amcw schreef op 04.09.2023 om 00:50 uur

Hoi, Rob,

Ik had eerder vanavond de volgende mail gekregen van Support:

"Hallo en welkom bij MAGIX,

Hartelijk dank voor uw e-mail, waarmee wij de ontvangst bevestigen.

We werken op dit moment op volle capaciteit om vragen van klanten tijdig te beantwoorden.

Om dit doel te bereiken en de reactietijd te verkorten, hebben we een selectie van antwoordopties voorbereid met betrekking tot uw specifieke kwestie.

Als de vermelde suggesties succesvol zijn, klikt u op "Ja". Het verzoek zal met succes worden afgesloten.

Als geen van de voorgestelde antwoorden correct is, klikt u op "Nee"!

Als u "Nee" selecteert, wordt de aanvraag toegewezen aan een technicus die u extra technische ondersteuning zal bieden.

    geen audio na edit en na export na upgrade naar Movie Studio 2024

*De-installatieprocedure van het programma VEGAS Movie Studio*

*Hardwareversnelling voor VEGAS Pro/Movie Studio activeren*

    amcw wrote on 9/3/2023, 4:32 PM Dat schiet niet op, zo. Ik had gelukkig nog een werkende installatie van Movie Edit Pro Platinum 2022, en die gebruik ik nu maar - hopelijk voorlopig!

*NewBlueFX Titler Pro 5 installeren en activeren*"

 

Ik heb die aanwijzingen gevolgd -dat was nog een klus, omdat ik meerdere progs (Sound Forge en Red uw Videos) van Magix heb- en ik vraag me af, waarom Magix niet haar eigen rommel opruimt bij een upgrade!

Ik heb de hele buts gede-installeerd en opnieuw geinstalleerd; hielp geen ene moer. Het hielp ook niet,dat de 'oplossing' het steeds heeft over Vegas, en ik dat moet vertalen naar Magix.Ik moest zelfs in de Registry rommelen! Vóór de nieuwe install heb ik de PC opnieuw gestart,om met een schone lei te kunnen beginnen. (Anti-virus uitgeschakeld) Voorts leken de aanwijzingen mij wat gedateerd: die zouden ze best eens kunnen updaten.

Die aanwijzingen inzake de Harwareversnelling zijn gewoon oud en overbodig; VdL selecteert die optie automatisch - daar hoef ik al jaren niets aan te doen.

En die 'tip' inzake NewBlueFX titler slaat gewoon nergens op. Dat - en de andere bloatware - gebruik ik nooit.

Als ik nu pisnijdig klink naar Magix, klopt dat wel. Ik wil VdL GEBRUIKEN; niet erop afstuderen! Dit kost me gewoon te veel tijd.

met vriendelijke groet,

Lex

 

 

Bol schreef op 04.09.2023 om 13:57 uur

@amcw

Hallo Lex,

Als moderator begrijp ik uw frustraties maar al te goed. Ik lees in uw antwoord iets over Vegas / Magix programma. Maar het gaat bij u toch om Magix Video Deluxe 2024 plus (Nederlands) or Magix Movie studio 2024 Platinum (Engelse) versie 23.0.1.180

Het mailtje dat u hebt terugontvangen is volgens mij een automatisch aangemaakte ticket. Hierin wordt aan de hand van uw schrijven via Automatische Intelligentie een antwoord gegenereerd. U kunt het beste zo contact op te nemen met, Magix Support via deze link: MAGIX Helpcentrum (klik op Contact Ondersteuning)

Sound Forge en Red Uw Video had u niet hoeven te verwijderen, deze beide standalone programma's. Dus geen rommel dat Magix had moet opruimen bij het upgraden van een Magix Programma's. Persoonlijk, heb ik al die jaren (18 jaar) dat ik Magix Programma's gebruikt nog nooit in het Register hoeven te rommelen. Ik raad zelf forumleden dit ten sterkste af, tenzij ze precies weten waarmee ze bezig zijn.

Als moderator / forumlid probeer ik mij in te leven met wat voor problemen een forumlid kampt. Vandaar dat ik u nu terugverwijst naar Magix Support.

Met vriendelijke groet,

Rob (forum moderator)

Laatst gewijzigd door Bol op 04.09.2023, 14:10, in totaal 3 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

amcw schreef op 10.09.2023 om 00:56 uur

Hoi Rob,

Het gaat inderdaad om VdL, oftewel Movie Studio 2024 Platinum (Engelstalig) van Magix.

Ik had al contact opgenomen met Support, en op hun verzoek een filmpje gemaakt van wat ik precies doe tijdens het bewerken van een film. Verder heb ik ze een gecomprimeerde projectmap toegestuurd, en verduidelijkt wat ik precies gebruik als gereedschap. Ook zij kunnen het probleem niet repliceren.

Ik ben er (te) druk mee, en kan dus niet op alle berichten reageren, maar ik merk wel dat ik emails ontvang met het bericht dat jij me een boodschap hebt gestuurd, maar ik zie sommige van die berichten niet verschijnen in mijn browser. Daarnaast is het soms lastig navigeren tussen de forum- en persoonlijke berichten.

Vandaag heb ik de hele buts verwijderd,en de vorige editie van Movie Studio Platinum (dus 2023) maar opnieuw geinstalleerd. Ik kan weer mijn films bewerken. Eerder had ik al gemeld dat die versie van het programma na het saven van een project, en het openen van een nieuw project de RAM niet vrijmaakt. (De 2024 versie lijkt dat probleem óók te hebben). Nooit meer wat over gehoord van Support. Ik kan dus maar steeds of één grote film doen, of twee kleine, en dan moet ik het programma sluiten en opnieuw starten. Als de RAM-load boven de 80% komt, loopt het programma vast. Support lijkt wat mij betreft, wel op bezigheidstherapie. Eerder had ik ze al screenshots van al mijn instellingsschermen gestuurd - geen enkele reactie. Al zouden ze alleen maar schrijven dat de instellingen OK zijn....

Ik geef Support nog een week om het huidige probeem met de audio op te lossen; als ze dat niet lukt wil ik mijn geld terug. (En zal ik voorlopig niet verder upgraden...)

Met vriendelijke groet

Lex

Bol schreef op 10.09.2023 om 11:43 uur

@amcw

Hallo Lex,

Bedankt👍 dat voor het doorgeven, dat u werkt met Video Deluxe 2014 Plus / Movie Studio 2024 Platinum. U kunt uw Movie Studio 2024 Platinum ook in het Video Deluxe 2024 plus (Nederlands) zetten.

Om te beginnen schrijft u, dat Magix Support uw audioprobleem (nog) niet heeft kunnen reproduceren, wat niet inhoud dat uw audioprobleem niet bestaat. Zet het Magix programma eens in het Nederlands en kijk of hiermee u audioprobleem is opgelost. In het verleden had ik ook een foutmelding dit wel in de Nederlandse versie voordeed en niet in de Engelse versie. Probeer het eens uit. Niet geschoten is altijd mis.

......Eerder had ik al gemeld dat die versie van het programma na het saven van een project, en het openen van een nieuw project de RAM niet vrijmaakt. (De 2024 versie lijkt dat probleem óók te hebben).....

Hier kom ik later op terug. Ik ga dit eens uitvoerig voor u uittesten. Het kan zijn, dat er problemen zijn met uw RAM geheugen. Zelf had ik jaren geleden ook zo'n probleem en na het testen van mij geheugen, bleek er ca. 30% van het geheugen defect te zijn. Deze zijn onder garantie vervangen door mijn PC bouwer. Hebt u al eens Windows Geheugen controle gedaan???

Met vriendelijke groet,

Rob (forum moderator)

Laatst gewijzigd door Bol op 10.09.2023, 12:24, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Bol schreef op 10.09.2023 om 13:35 uur

@amcw

Hallo Lex,

Zonder VDL2024 op te starten is het verbruik van het geheugen: 19%

Start ik nu alleen VDL2024 plus op, dan is het verbruik van het geheugen: 23%

Zet ik een MVP projectbestand op de tijdlijn, dan is het verbruik van het geheugen:24%

Sluit ik VDL2024 plus af, dan is het verbruik van het geheugen weer terug op: 19%

Conclusie: het gebruikte geheugen wordt weer vrijgegeven na afsluiting VDL2024 plus.

Met vriendelijke groet,

Rob (forum moderator)

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

amcw schreef op 10.09.2023 om 17:57 uur

Beste Rob, die geheugencontrole ga ik nog wel even doen, binnenkort. Maar ik heb sinds kort wat sneller (en meer op AMD afgestemd) geheugen, en het probleem deed zich bij het oude geheugen ook voor.

Het geheugengebruik dat jij beschrijft, komt overeen met wat ik op mijn PC zie. Maar mijn klacht is, dat het geheugen NIET vrijkomt, als ik (in dezelfde sessie) een nieuw project opstart. Als ik twee grote films achter elkaar wil editen, loopt VdL vast, want dan komt de RAM-load boven de 80%. Ik wil VdL niet afsluiten na elk project; dat kost teveel tijd. Na het openen van een nieuw project en het laden van de film loopt de RAM-load gestaag op tijdens het afspelen tbv het editen, en nog verder tijdens de export. Na het saven en exporteren wordt alle belangrijke data naar de projectmap geschreven, en hoeft dus niet meer in de RAM te blijven hangen, als ik aansluitend een nieuw project wil starten.

Ik heb nu een aardig stuwmeer aan films opgebouwd, en het wegwerken daarvan heeft nu even prioriteit, dus ik kan voorlopig niet verder expirimenteren met taalversies.

met vriendelijke groet,

Lex

Bol schreef op 10.09.2023 om 18:29 uur

@amcw

Hallo Lex,

....Maar mijn klacht is, dat het geheugen NIET vrijkomt, als ik (in dezelfde sessie) een nieuw project opstart....

Het is logisch, dat als u een tweede, derde of meerdere MVP projecten opent en toevoegt aan een lopende MVP projectsessie zonder eerst andere MVP projectbestanden te sluiten geen geheugen word vrijgemaakt. Alle lopende MVP projectbestanden blijven dan ook in het geheugen staan, zodat u snel kan schakelen tussen de MVP projectensessie. Vraagje, is uw Wisselbestand wel groot genoeg? Zie: Virtueel geheugen Windows - Windows Helpdesk (windows-helpdesk.nl)

.....Na het saven en exporteren wordt alle belangrijke data naar de projectmap geschreven, en hoeft dus niet meer in de RAM te blijven hangen, als ik aansluitend een nieuw project wil starten.....

Als u de toegevoegde MVP projectbestanden in een project open laat staan, dan blijven deze gegevens altijd beschikbaar in het geheugen. U kunt de toegevoegde MVP projectbestand sluiten na het saven en/of exporteren door ook de film te verwijderen uit uw lopende MVP projectbestand.

U moet dan wel opletten dat u deze dan onder een andere naam wegschrijft.

Met vriendelijk groet,

Rob (forum moderator)

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

amcw schreef op 10.09.2023 om 20:14 uur

Beste Rob, Wat ik gewoonlijk doe, is een project opslaan na de edit, dan exporteer naar bestand, nogmaals opslaan, en een nieuw project starten. Het vorige project is dan klaar, en daarvan komt niets meer in het nieuwe project voor. Gewoonlijk volg ik dat gehele traject in één keer, van import tot export, en start dan een NIEUW project. Als ik al episodes wil samenvoegen, edit en exporteer ik ze apart, en start ik daarna een nieuw project, waarin ik de eerder geexporteerde bestanden importeer. Ik begin dus steeds met een leeg project.

Met sessie bedoel ik het enkele opstarten van VdL, waarna ik enkele op zichzelf staande projecten bewerk en exporteer, en uiteindelijk VdL weer afsluit.

Ik heb 32 GB RAM, en laat het aan Windows om de grootte van het wisselbestand te bepalen. De in de CPU ingebakken GPU (Ryzen 7 5700G) reserveert 4 GB RAM, dus ik heb 28 GB RAM vrij, en de videokaart (RX 6600) heeft ook nog 8 GB aan boord. Lijkt mij wel voldoende, vooral gezien het feit, dat ik alles opsla in SD-kwaliteit. In uitzonderlijke gevallen pas ik helderheid en contrast aan (waardoor de export wat meer tijd vergt), maar creatiever dan dat ben ik niet.

mvrg,

Lex

 

Kees-Haremaker schreef op 21.09.2023 om 08:33 uur

Hallo Lex, ik maak reeds lang gebruik van Mvdl ook zoals Rob schreef, maar ik denk dat u voor elk verschillend project geen toewijzing doet aan ieder project.
Ik heb een paar keer een voordracht gehouden over Mvdl bij filmclubs en heb toen veel aandacht besteed aan het rubriceren van projecten.
Dit houd in dat je op een HD voor elk verschillend project een daarvoor specifieke map aanmaakt.
Dit kunt u instellen door toets 'Y' te gebruiken en daar op de tweede tab de instellingen te doen, daardoor vind het programma gemakkelijk alle bestanden voor het project waar je mee bezig bent makkelijk terug.
Na het project helemaal gereed te hebben en aan een nieuw project te beginnen stelt u alles weer in in een nieuwe map op de HD met als titel de naam van het nieuwe project.
Mvg Kees

amcw schreef op 24.09.2023 om 22:40 uur

Beste Kees, bedankt voor je reactie. Maar ik heb al een map voor Projecten, en heb VdL zo ingesteld, dat elk nieuw project daar een eigen map krijgt met de titel van de film, en daar het oorspronkelijke materiaal naar toe kopiéert bij de import. Op die manier houd ik mijn map met het bronmateriaal schoon. Ook de bestanden met wijzigingen komen in deze projectmap, en bij het exporteren gaat het eindresultaat naar weer een andere map. Ik controleer dan het resultaat, en als dat goed is, kan ik het bronmateriaal en de projectmap verwijderen.

Ik stel dat zo in, omdat ik eigenlijk niets op de C: drive wil opslaan. (Tenslotte is de C: drive bij uitstek de drive die crasht). Daarop staat dus uitsluitend het OS en de geïnstalleerde programma's (in totaal zo'n 150 GB). Mijn documenten, downloads, emails, etc. staan op een aparte drive (evenals dus Captures. Projecten en Export). Ik heb een Dual-boot PC, en kan dus ook makkelijker bij bestanden vanuit beide OS'en. Dat heeft me al menigmaal uit de brand geholpen, als een OS crashte!

Overigens: Ik gebruik NOOIT de opruimfunctie van VdL; ooit verwijderde dat ook bestanden uit de Export-map, en dat was dus niet de bedoeling!

Mvrg,

Lex