Na kopieren videobanden geen beeld video deluxe 2018

sipke schreef op 18.10.2018 om 20:53 uur

Ik heb enkele videobanden op DVD gezet met de bedoeling deze verder op de pc te bewerken. Vooropgesteld dat het kopieren geslaagd is en de DVD op zich goed werkt is er in video deluxe 2018 iets mis. Als ik de file importeer lijkt alles nog prima maar zodra ik op de afspeelknop klik is het videobeeld weg. De videobanden hebben na kopieren de naam video_rm en video_ts, wat volgens mij normaal is. Iemand die weet of ik een plugin moet instaleren of zo?

Reacties

mi-bo schreef op 18.10.2018 om 22:44 uur

@sipke

Beste Sipke.

Op welke manier zijn de bestanden van de videobanden op een dvd gezet.

Mvg

Michael

sipke schreef op 18.10.2018 om 23:16 uur

De banden zijn middels een VHS-DVD kopiermachine gekopieerd.

mi-bo schreef op 18.10.2018 om 23:27 uur

@sipke

Beste Sipke,

Daar was ik al bang voor, gezien er een eigen codex wordt gebruikt door de VHS- DVD Kopieermachine, is dit door MAGIX vdl 2018 niet te lezen,

Als de videobanden gedigitaliseerd worden is het wel mogelijk.

Mvg

Michael

sipke schreef op 18.10.2018 om 23:43 uur

O dank je v oor de informatie

mi-bo schreef op 19.10.2018 om 00:14 uur

@sipke

Beste Sipke,

een oplossing ( misschien heeft U de videobanden nog, en anders DVD via de VHS-DVD Kopieermachine ) een MAGIX USB-video omzetter kopen, en via een scartkabel verbinding maken

deze kunt U aansluiten op de Pc en de beelden direct importeren in MAGIX vdl 2018

Mvg

Michael

sipke schreef op 19.10.2018 om 09:47 uur

Is dit probleem dan nieuw bij magix 2018? Ik heb met mijn oude deluxe 16 wel vaker videobanden op met de kopieermachine op DVD gezet en verder met de pc bewerkt. Ik heb trouwens de meeste banden nog en de meest recente zijn in goede staat (20 jaar) de oudere die ouder dan 30 jaar zijn moet ik nog testen. Maar ligt het probleem aan de kopieermachine of is magix 2018 niet geschikt voor naar DVD gekopieerde videobanden? Als het aan de kopieermachine ligt kan ik proberen de kopieermachine aan te sluiten op een andere DVD recorder. Bovendien heeft de andere DVD rec een HDMI uitgang wat aansluiten op de pc stuk makkelijker maakt

Bol schreef op 19.10.2018 om 10:07 uur

Hallo Sipke,

1. Wat wordt nu precies bedoeld met: "VHS-DVD kopiermachine "?
  2. kan de DVD gewoon afgespeeld worden via de PC en DVD speler?

Als de DVD gewoon afspeelt, moeten de Vob bestanden van deze DVD gewoon op de tijdlijn van VDL gezet kunnen worden.

Groet,

Rob

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

mi-bo schreef op 19.10.2018 om 10:40 uur

@sipke

Beste Sipke.

Als U van MAGIX de USB video omzetter koopt, de videoband in de VHS-DVD kopieermachine plaatst , met scartkabel 21 pins en aan de andere kant geel,rood,wit aansluiting dit met de MAGIX USB omzetter verbindt met de Pc (het zelfde als het pakket MAGIX RUV9 werkt)kunt U in MAGIX vdl 2018 de banden digitaliseren.

Een videoband van 3 uur zal ook 3 uur duren voordat hij gedigitaliseerd is en op de tijdlijn staat in MAGIX vdl 2018 en kunt U het direct gaan bewerken dan spreek U nog steeds over eerste generatie.

Mvg

Michael

sipke schreef op 19.10.2018 om 11:03 uur

Bol, de VHS-DVD kopieermachine moet je zien als een dubbele recorder. een video- en een DVD recorder. Het grote gemak is dat het kopieren iets makkelijker is dan met 2 solorecorders. Het gaat om vrij grote bestanden, daar ik Dvd's van 2 uur maak. Mijn idee is dat het wel eens een geheugenprobleem kan zijn. In elk geval is het een feit vroeger met deluxe 16 vaker videobanden op DVD heb gezet en deze (kortere) films probleemloos kon bewerken. De Dvd's die ik nu maak kunnen probleemloos afgespeeld worden en ook de kopieermachine geeft geen enkele foutmelding.

Bol schreef op 19.10.2018 om 14:52 uur

Hallo Sipke,

Bedankt voor je uitleg.

Ik had al zo'n vermoeden, dat je via een Video / DVD recorder (zie afbeelding) een videoband rechtstreeks op een DVD brand. Deze gebrande DVD kan je dan afspelen op ieder willekeurige DVD speler.

Zelf heb ik het vermoeden, dat je niet de juiste filmbestanden op de tijdlijn zet..VOB bestanden bevatten de film. Als je de extensie *.VOB niet ziet, zet dan een vinkje bij: "Bestandsnaamextensies" 

Ga nu als volgt te werk:

1. kopieer de Map Video_Ts van de DVD in zijn geheel naar je PC
  2. start VDL op en open dan deze map in de mediapool van VDL
  3. sleep een van de VOB-bestanden naar de tijdlijn van VDL
  4. als goed speel deze nu wel goed af

Zijn er nog vragen dan hoor ik dat wel.

Groet,

Rob

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

sipke schreef op 19.10.2018 om 15:17 uur

De komplete inhoud van de DVD is naar de HD gekopieerd. Neem aan dat het geen probleem is. Zal je optie proberen.

Bol schreef op 19.10.2018 om 15:21 uur

Nee, ik heb voor het voorbeeld aan jou, ook de gehele DVD naar mijn PC gekopieerd. Maar je moet wel de juiste VOB bestanden gebruiken.

PC -1-

PC -2-

sipke schreef op 19.10.2018 om 17:00 uur

Een aantal fragmenten doet het nu goed, een paar anderen blijven zwart. Mogelijk is er toch een beschadiging cq kwaliteitsachteruitgang geweest en reageert de bewerker hier op.

Bol schreef op 19.10.2018 om 17:33 uur

Hallo Sipke,

Hiervandaan, kan ik niet zeggen of deze fragmenten zijn beschadigd c.q. aan kwaliteit achteruit is gegaan. Het kan best zo zijn, dat in deze fragmenten geen beeld en / of geluid is opgenomen, maar wel is mee gekopieerd c.q. gebrand als een VOB bestand. Dit kan je zelf het beste beoordelen. Als de gekopieerde film volledig is, dan zou ik mij daar niet zo druk om maken.

Groet,

Rob

PC -1-

PC -2-

mi-bo schreef op 19.10.2018 om 18:15 uur

@sipke

Beste Sipke.

Dat U zwarte stukken heeft kan zijn dat dit komt door de codex die VHS-DVD kopieermachine op de dvd zet.

Mvg

Michael

Bol schreef op 19.10.2018 om 18:58 uur

Hallo Sipke,

In het verleden had ik ook Video / DVD recorder, ik spreek liever niet van VHS-DVD kopieermachine, omdat dit alleen maar verwarrend is.

Als je een VHS videoband kopieert naar de DVD recorder, dan wordt hier altijd de juiste codec voor gebruikt, zodat deze altijd compatibel is met een standaard DVD spelers.

Groet,

Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 19.10.2018, 18:59, in totaal 1 keer gewijzigd.

PC -1-

PC -2-