Na installatie krijg ik wel geluid maar geen beeld als ik op wil nemen

Arca schreef op 14.07.2024 om 14:40 uur

Ik wil dit programma, versie 9, installeren op mijn nieuwe laptop, dit is gelukt, maar wat ik ook doe, ik krijg wel geluid maar geen beeld. Heb het nieuwste programma gedownload, maar weet niet wat ik nog meer kan doen. Op mijn vorige laptop, die ouder is, werkte het programma wel. Ik heb 64-bits en Windows 11.

 

Reacties

Bol schreef op 14.07.2024 om 19:14 uur

Hallo @Arca,

Kijk eens of u camera toegang hebt.

Succes,

Rob
forum moderator

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Arca schreef op 14.07.2024 om 20:58 uur

Beste Rob, net gekeken, maar deze staat aan....

Bol schreef op 14.07.2024 om 23:06 uur

Hallo @Arca,

...Heb het nieuwste programma gedownload...

Wat voor programma en versienummer is dat?

Groet, 

Rob
forum moderator

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Arca schreef op 15.07.2024 om 19:15 uur

Ik heb het programma gekocht in 2020 en heb nu via de downloads en installatieprogramma, versie 9.0 gedownload. Het lijkt mij dat dat de laatste versie is.

Bol schreef op 15.07.2024 om 19:34 uur

Hallo @Arca,

Zo vindt u het versienummer.

Start het programma op en klik op "Y". Zet de videomodus eens op, zie afbeelding

Klik op: OK om de instellingen te bevestigen.

Groet, 

Rob
forum moderator

PS. als u op de afbeelding klik dan wordt deze vergroot weergegeven.

Laatst gewijzigd door Bol op 15.07.2024, 19:35, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Arca schreef op 15.07.2024 om 20:29 uur

Ha Rob, versienummer gevonden: Versie 6.0.2.31(UDP3) UG code 8534 KA2 en ik heb ook de videomodus aangepast, maar zonder resultaat. Ik heb ook nog eens de online handleiding erbij gepakt en ik lees dan over de grafische kaart, zou het daar aan kunnen liggen? Ik heb trouwens versie DirectX-12 en de beeldinstelling staat op Pal_B. Ik verbind mijn videorecorder met een scartaansluiting, waaraan die 3 gekleurde, rood/geel/witte zitten en die zitten aan die Magix omvormer via USB aan mij laptop. Ik lees ook iets over de S-VHS-ingang, dat daar een speciale kabel voor nodig is? Geen idee of dit voor mij van toepassing is. Maar heel erg bedankt voor je support, ik kan het niet uitstaan dat het nu niet lukt en op mijn vorige pc wel.

Bol schreef op 16.07.2024 om 14:31 uur

Hallo @Arca,

Eerst een vraagje vooraf. Als u Video Easy 6 opstart en een filmfragment op de tijdlijn zet, hebt u dan wel beeld en geluid? Als dat zo is, dan zal het waarschijnlijk niet aan uw videokaart liggen.

Hebt u de wel de juiste drivers geïnstalleerd? Zie: De video-omzetter wordt niet herkend (magix.info). Zelf heb geen de nieuwste MAGIX USB-video-omzetter. Dit is een plug & play versie. Zie: MAGIX Red uw video's! – Helpt bij het kopiëren van video naar dvd

Groet, 

Rob
forum moderator

Laatst gewijzigd door Bol op 29.07.2024, 18:39, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Arca schreef op 16.07.2024 om 20:45 uur

Beste Rob, ik had inderdaad die drivers al geïnstalleerd. Als ik het programma opstart en de video aanzet om op te nemen, dan heb ik wel geluid, alleen het beeld flikkert zwart. Wat ik doe: ik klik aan video's van analoge bronnen importeren, dan Magix videoconverter 3 (USB - DShow), composite, opnamekwaiteit DVD of door gebruiker gedefinieerd, beide geprobeerd. Ik heb ook aangeklikt uitgebreide weergave en dan bij audiobron alles aangeklikt. Maar helaas zonder het gewenste resultaat.

Bol schreef op 16.07.2024 om 21:46 uur

Hallo @Arca,

Wat is antwoord hierop: "Als u Video Easy 6 opstart en een filmfragment op de tijdlijn zet, hebt u dan wel beeld en geluid?" Het antwoord hierop kan alleen maar JA of NEE zijn!!

Het kan zijn dat de videokoppen vervuild zijn geraak. Dit heb ik ook meerdere malen ervaren. Ik heb toen een reinigingscassette aangeschaft. Zie: Geen beeld , wel geluid (magix.info) 

Groet, 

Rob
forum moderator

Laatst gewijzigd door Bol op 16.07.2024, 22:54, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Arca schreef op 17.07.2024 om 16:51 uur

Nee, geen beeld, maar wel geluid. Ik heb een reinigingscassette besteld, als ik hem heb, laat ik het weten of dat de oplossing is.

 

Bol schreef op 18.07.2024 om 14:28 uur

Hallo @Arca,

Ik heb het vermoeden, dat we langs elkaar heen praten. Ik weet het al, dat als u wilt opnemen via de Magix USB video omzetter dat u geen beeld, maar wel geluid hebt.

Maar de vraag is / was: "Als u Video Easy 6 standalone opstart, (zonder de Magix USB video omzetter) en bv. een mp4-bestand op de tijdlijn zet, hebt u dan wel beeld en geluid?" 

Ik ben zeer benieuw of een reinigingscassette voor u de oplossing is? 

Groet, 

Rob
forum moderator

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-