Na importeren van DVD (vob bestanden) wel beeld maar geen geluid.

voyager2 schreef op 08.06.2018 om 18:15 uur

Na het importeren van een DVD vob krijg ik wel beeld maar geen geluid. Ik gebruik VDL 2015+. De instellingen staan volgens mij wel goed, geen streep door speakertje of de M is ook niet aangeklikt. Als ik het geluidsspoor scheid van het video spoor lijkt het wel of er geen geluid bij zit terwijl als ik de DVD gewoon af speel er wel geluid bij zit. Moet je bij het importeren nog iets instellen?

Heeft hier iemand ervaring mee?

mvg Ruud

Reacties

mi-bo schreef op 08.06.2018 om 18:50 uur

Ruud,

misschien Windows 10 ( 1803 ) pas geïnstalleerd.

een uitleg van MAGIX support:

Is sinds kort bekend, en ligt inderdaad aan de Windows 10 update... aan een oplossing wordt gewerkt, maar je kunt het zelf ook oplossen, door onderstaande te volgen:

Hier is door Microsoft iets met een codec gewijzigd, waardoor deze import nu in Video deluxe / Video Pro X / Photostory Deluxe niet meer werkt. Er wordt gewerkt aan een oplossing voor dit probleem.

U kunt het echter zelf reeds oplossen door een expliciete export naar Mpeg-2 te maken met AC3 audio. Open daartoe een klein projectje (bijvoorbeeld het Demo-project). Ga dan naar menu Bestand / Film exporteren / Video als MPEG-video... Zet dan een vinkje linksboven bij Alle weergeven, en kies dan de Preset Standaard dvd PAL AC3. Klik Ok om de export te starten. Nu wordt als het goed is gevraagd de audio-codec te downloaden en te activeren. Hierna zal de audio weer functioneren bij uw video-bestanden.

MAGIX Software GmbH

Erik. Technischer Support NL/BE / Supportmanager

Groeten

Michael

Wijziging aangebracht i.v.m minder info

Bol schreef op 08.06.2018 om 19:35 uur

Hallo Ruud,

Zie voor de oplossing: https://www.magix.info/nl/forum/geen-geluid-mpg-bestanden-na-windows-update-mei-2018--1206847/#ca1394637;

Klik op "Naar de oplossing"

Groet,

Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 08.06.2018, 23:35, in totaal 2 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

voyager2 schreef op 10.06.2018 om 15:16 uur

De oplossing werkte, hartelijk dank hiervoor. Ik kan weer verder.

Bol schreef op 10.06.2018 om 15:33 uur

Hallo Ruud,

Het doet mij deugd om te lezen, dat de aangedragen oplossingen je verder hebben geholpen. Heel veel plezier, met het samenstellen van je filmprojecten met geluid.

Groet,

Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 10.06.2018, 15:39, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

mi-bo schreef op 11.06.2018 om 09:48 uur

Ruud.

Een goed bericht, nu kunt U weer verder gaan met Uw hobby met het mooie MAGIX programma.

Groeten

Michael.

Roland-Kengen schreef op 06.01.2019 om 17:23 uur

had deels hetzelfde probleem, vhs banden gedigitaliseerd via een hard disc recorder naar dvd formaat. Alle vob bestanden kan ik gewoon inlezen behalve een vob bestandjes, daar alleen geluid, zwart beeld. Ik heb dit bestandje geconverteerd naar een mp4 bestand met een ander programma en daarna geen probleem meer.

mokbck schreef op 17.07.2019 om 10:31 uur

Ik heb gezien dat het probleem al even bekend is, maar ik heb nog geen oplossing gevonden. Ik heb Dvd's gemaakt mbv een dvd-recorder. De bestanden op de pc gezet. Het eerste VOB bestand (waarin de hele opname) heeft geen geluid. De volgende VOB-bestanden met elk een deel van de film (maar niet het begin), hebben wel geluid. Ik heb de oplossingen zoals die in dit forum genoemd worden uitgeprobeerd, zonder succes. Eerst omzetten in AVI was ook geen succes. Omzetten naar MP4 heb ik niet geprobeerd omdat je dan een dubbele compressie krijgt (als het al zou lukken) Ik heb geen externe programma's uitgeprobeerd om het probleem op te lossen want ik wil mijn pc graag schoon houden. Ik heb wel vertrouwen in Magix maar ik wil niet zomaar programma's van onbekende makers installeren. Kan er een oplossing van Magix verwacht worden? Gr. Marcel

mi-bo schreef op 17.07.2019 om 15:43 uur

@mokbck

Beste Marcel.

Uw verhaal gelezen.

Met welke versie van MAGIX Video Deluxe werkt U.

Heeft U misschien nog de originele opnamen op band staan.

Uit ervaring weet ik dat dvd recorder met eigen codexen werkt,en deze niet te bewerken zijn met MVL.

Met vriendelijke groet,

Michael.

mokbck schreef op 18.07.2019 om 14:02 uur

Dag Michael

Ik werk met Videoluxe Premium versie 2019. Ik heb de originele tapes nog wel, maar het is een heel gedoe als alles opnieuw zou moeten doen en ik weet ook niet hoe ik het dan ook anders zou moeten doen. Het gekke is dat het probleem niet bij alle zelf gebrande dvd's optreedt. Het verschil is dat ik op de "probleem-dvd's" opnames heb staan die in verschillende kwaliteiten zijn opgenomen. Zou dat een verklaring kunnen zijn?

Ik heb gekeken naar de software die op dit forum genoemd wordt maar deze valt niet meer te downloaden bij de maker. Wel bij een andere bron maar mijn virusscanner accepteert dit programma niet omdat het onveilig is. Ik had nog een ander programma gevonden (VOB2MPG). Dat is freeware maar ik moet dan wel mijn creditcardgegevens verstrekken waar ik niet zoveel voor voel.

Hebt nu nog een tip in welke richting ik een oplossing zou kunnen zoeken.

Groet, Marcel

mi-bo schreef op 18.07.2019 om 14:13 uur

@mokbck

Beste Marcel.

Dank voor Uw Feedback.

Ik kan U alleen maar adviseren over MAGIX producten.

U heeft de originele bandjes, nog ook de mogelijkheid de bandjes af te spelen.

Een optie.

USB omzetter van MAGIX kopen € 29,99 deze aansluiten tussen analoog afspeel aparaat en Pc.

Dan de beelden digitaliseren in MAGIX vdl 2019 prem.

En dan opslaan op externe schijf of branden op dvd.

Het is wel een hoop werk(maar toch een hobby voor de donkere avonden na de Vakantie )

Sc6.

Michael.

Wijziging aangebracht Ruv9 kost nu €49,99 die heeft U dan niet nodig.

Voorstel verwijderd

mokbck schreef op 20.07.2019 om 10:18 uur

Dag Michael, een video-grabber levert over het algemeen slechte kwaliteit en een lage resolutie. Ik heb van de USB-omzetter van Magix geen specificaties kunnen vinden daarom ben ik daar wel een tikje huiverig voor. Ik ga nog wel even verder zoeken naar een oplossing. Bedankt in ieder geval. vgr. Marcel

mi-bo schreef op 20.07.2019 om 20:04 uur

@mokbck

Beste Marcel.

Dank voor Uw Feedback.

Hopend dat U het juiste programma vind om Uw probleem op te lossen.

Sc6,

Michael