Na herinstalatie wordt 4:3 weergegeven en niet alles wordt herkend

sipke schreef op 27.05.2018 om 20:37 uur

Ik gebruik video de luxe 16 plus uit 2010 ongeveer. Ik heb wegens paar ingeslopen foutjes in het prog, het opnieuw geinstaleerd. Nu echter worden opgenomen video's op 4:3 weergegeven en niet alle bestanden worden herkend, zoals MOV. MTS werkt wel, anderen heb ik nog niet getest. JPG wordt wel goed weergegeven. De foutieve weergave is zowel op de werkmomitor die in het prog zit als de miniicoontjes in het bestand in de map opgeslagen. Iemand die weet waar ik het zoeken moet?

Reacties

Bol schreef op 28.05.2018 om 10:11 uur

Hallo Sipke,

Ik heb VDL 16 plus uit 2010 niet meer in mijn bezit. Maar misschien was / is dit ook al mogelijk in VDL 16

Voorbeeld uit VDL 2016

1. Klik met de rechtermuisknop in het previewvenster
  2. kies in het pop-up menu voor standaard resolutie

Download en Installeer QuickTime Lite 4.1.0. https://filehippo.com/download_quicktime_alternative/ en de MOV bestanden worden afgespeeld

succes,

Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 28.05.2018, 10:18, in totaal 2 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

mi-bo schreef op 28.05.2018 om 10:12 uur

Sipke,

MOV bestanden zijn meestal van Apple producten afkomstig en daar heeft U quick-time player voor nodig.

Dit installeren op Uw Pc/ laptop en U kunt deze bestanden inladen.

Groeten

Michael

sipke schreef op 28.05.2018 om 14:33 uur

Rob en mi-bo dank. Het werkt weer. Die weergavemogelijkheid zit er idd al in maar de quicktime download bevat een virus, dus heb elders vandaan gehaald.

Bol schreef op 28.05.2018 om 14:46 uur

Hallo Sipke,

Het doet mij deugd om te lezen, dat je problemen zijn opgelost.

Norton Security internet geeft bij mij geen virus melding.

Groet,

Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 28.05.2018, 14:49, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

sipke schreef op 28.05.2018 om 14:54 uur

Helaas, ik heb te vroeg gejuicht. Het eerste fragment die ik probeerde was goed, daarna quicktime erop en toen stond weer alles op 4:3 weergave. Waar ik ook op klik het helpt niks. Als ik mogen tijd heb zal ik het prog volledig opnieuw instaleren ipv over de oude heen.

Bol schreef op 28.05.2018 om 15:10 uur

Hallo Sipke,

Kan het zijn, dat het filmfragment is opgenomen in 4:3 formaat? Als dat zo en je zet het filmfragment dan op de tijdlijn van VDL 16, dan wordt het previewvenster, volgens mij, automatisch aangepast aan 4:3. Je kan het previewvenster handmatig weer op 16:9 zetten zoals bovenstaand is beschreven, echter je krijgt dan wel links en rechts zwarte balken.

Groet,

Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 28.05.2018, 15:18, in totaal 2 keer gewijzigd.

PC -1-

PC -2-

Bol schreef op 28.05.2018 om 15:24 uur

Hallo Sipke,

Ik weet niet of dit ook al mogelijk was in VDL 16. In VDL 2016 Is mogelijk om bij het opstarten gelijk de filminstelling aan te geven.

Groet,

Rob

PC -1-

PC -2-

sipke schreef op 28.05.2018 om 18:57 uur

Ik heb het prog verwijderd en geheel opnieuw geinstaleerd. Nu heb ik op het ingebouwde monitortje het goede beeld (16:9) als ik een bestaand project open. Bestanden in de map (dezelfde camera met dezelfde instelling) 4:3. Dat blijft ook 4:3 als ik ze in het prog roep. Behalve schone installatie heb ik daarnaast alles op beginwaarden gezet. De bestanden zijn niet opgenomen op 4:3 maar alles op 16:9. Kennelijk ziet het programma de files die onbewerkt zijn aan voor 4:3, wat duidelijk niet zo is.

Bol schreef op 28.05.2018 om 19:11 uur

Hallo Sipke,

Volgens mij was er iets mis met het Videodelux.ini bestand. Door VDL 16 te verwijderen en opnieuw te installeren is dit gecorrigeerd. Het is nu koffiedik kijken. In ieder geval is je probleem gedeeltelijk opgelost.

Groet,

Rob

PC -1-

PC -2-

sipke schreef op 28.05.2018 om 19:19 uur

Videolux.ini Ha ik eerder al verwijderd aar daar veranderde niks door.

Bol schreef op 28.05.2018 om 19:30 uur

Oké, VDL problemen kunnen aan heel veel factoren liggen. Het is daarom voor mij erg moeilijk om van hieruit te beoordelen waar de problemen nu werkelijk aan liggen. Daarvoor zou ik fysiek achter je PC moet zitten.

Laatst gewijzigd door Bol op 28.05.2018, 19:30, in totaal 1 keer gewijzigd.

PC -1-

PC -2-

sipke schreef op 01.06.2018 om 08:07 uur

Het heeft even geduurd voor ik er weer was. Omdat ik op geen enkele manier de files goed kon zien heb ik de overjarige win 7 pc aan de kant gezet en een win 10 gekocht. Echter, mijn probleem met de verkeerd vertoonde files is gebleven, iets wat zéér vreemd is. Als ik ze op mediaspeler open zijn ze wel goed. Het lijkt er op dat ik een verborgen instelling in magix heb die ook in win 10 geslopen is, maar de fout kwam met gebruik oude pc na een herstart van het programma

sipke schreef op 01.06.2018 om 09:49 uur

De fout zit ergens in magix. Odat de installatie vers is krijg ik nu alle weggedrukte mededelingen en bij het invoegen van een fragment staat: De actieve film heeft een resolutie van 720 x 576 (4:3) Het ingevoegde bestand heeft een resolutie van 1920 x 1080 (1:1). Wanner u film en videomonitor instellingen op het te importeren bestand wilt aanpassen, klik dan op aanpassen.

Echter als je op aanpassen klikt dan is de zwarte ruimte links en rechts op de ingebouwde monitor weg maar het fragment blijft 4:3 weergave. Kiest men voor niet aanpassen dan blijft er een zwarte ruimte links en rechts op het hulpmonitortje.

Bol schreef op 01.06.2018 om 11:40 uur

Hallo Sipke,

Volgens mij bedoel je, met ingebouwde monitor en hulpmonitortje, het previewvenster?

Omdat ik VDL 16 niet bezit, heb ik de Engelse handleiding gedownload van het internet.

Wanneer je het programma opstart, krijg je volgens mij het onderstaand schermpje. Hier kan je een formaatkeuze maken. In jouw geval zoiets als Pal ??? 16:9 (1920x1080 ???) en klik op oké en klik rechtboven op bewerken en sleep je filmbestand naar de tijdlijn

Klik rechtsboven op Bewerken en klik op de het toetsenbord op de letter "E". Nu kom je in het onderstaand schermpje. Hier kan je ook e.a. vastleggen

Voorbeeld uit VDL 15plus

Succes,

Rob

4x Gewijzigd i.v.m. met aanvullingen

Laatst gewijzigd door Bol op 01.06.2018, 14:50, in totaal 4 keer gewijzigd.

PC -1-

PC -2-

mi-bo schreef op 01.06.2018 om 14:05 uur

Sipke,

Ik ben wel in bezit van MAGIX vdl 16 plus, werkend onder Windows 7

U schrijf over een aparte monitor,

ik zal aannemen dat u dit bedoelt.

Dit betekend dat u een camera met Dv bandjes heeft, de opgenomen beelden via een I-link / fire-wire kabel importeert in MAGIX vdl 16 Plus via rode knop onder preview scherm. icoon in MAGIX vdl 16 Plus ziet er iets naders uit, maar heeft de zelfde functie

MAGIX vdl 16 Plus herkend of er opnamen zijn gemaakt ( 4:3 ) of ( 16:9 ) met Uw camera en zal deze ook op die manier importeren, in het programma MAGIX vdl 16 Plus.

Misschien heeft U iets aan deze uitleg, en wens U veel succes.

Groeten

Michael

sipke schreef op 01.06.2018 om 20:10 uur

Nee ik heb geen bandjes. Panasonic 16:9 camera. Probleem is dat mijn vedeofragmenten sinds par dagen als 4:3 op de prieview camera komen, zowel et de oude als de nieuwe pc.

Bol schreef op 01.06.2018 om 20:21 uur

Bedoel je het schermpje van de panasonic camera of het preview VDL 16?

Laatst gewijzigd door Bol op 01.06.2018, 20:24, in totaal 1 keer gewijzigd.

PC -1-

PC -2-

sipke schreef op 01.06.2018 om 20:34 uur

Ik bedoel het VDL scherm en wel uitsluitend als het fragment welke ik wil gebruiken nog onbewerkt in de map zit. Met instellingen draaien om het scherm aan te passen kom ik er niet, het is echt een commenucatieprobleem tussen VDL en de map met bestanden.

Bol schreef op 01.06.2018 om 20:48 uur
  1. Welke type panasonic camera is het?
  2. Waarom instellingen draaien?

De clip, die ik toegemaild heb gekregen, heb ik rechtstreeks, vanuit een map van mijn pc, naar de tijdlijn van Magix Video deluxe gesleept! Dus zonder draaiingen of zoiets!!

PC -1-

PC -2-

sipke schreef op 01.06.2018 om 20:59 uur

Zo was het hier ook een aantal jaren. De camera is trouwens Panasonic HC-X920

Bol schreef op 01.06.2018 om 21:08 uur

Hoe zet je de opgenomen clips naar de map op je PC.

Via één kaartlezer of via een USB overdracht naar Video deluxe 16?

PC -1-

PC -2-

sipke schreef op 01.06.2018 om 21:17 uur

Met de vorige pc via een USB verbinding met (ik geloof) downloader van Corel. Omdat die niet op win 10 wilde instaleren nu met de downloader van Panasonic die bij de camera geleverd is.

Bol schreef op 01.06.2018 om 21:34 uur

Wanneer je de camera via de usb aansluit op de PC, wordt deze dan ook herkend in de Windowsverkenner? Als je camera zichtbaar is in de verkenner (lees eerst deze instructie)

Ga naar de map: AVCHD / BDMV en kopieer de MTS bestanden naar een map op je PC

Laatst gewijzigd door Bol op 01.06.2018, 21:36, in totaal 1 keer gewijzigd.

PC -1-

PC -2-

sipke schreef op 01.06.2018 om 23:24 uur

Dat bestanden onbruikbaar worden als ze met verkeerd programma gekopieerd worden klopt niet. Ik heb dat een aantal jaren gedaan. Om bestanden zonder hulpprog op de pc te zetten kan ik pas proberen als ik een kaartlezer heb gehaald maar ik denk dat het niet de oplossing is. Immers ik heb vorige week een film gemaakt en hierna zou ik aan een tweede film beginnen met bestanden uit dezelfde map. Op dat moment waren de MTS fragmenten op 4:3 zichtbaar.