na exporteren 2 bestanden en wijkt af van opmaak

Wil-vanderHolst schreef op 16.09.2019 om 02:20 uur

Hallo,

ik werk met VDL Premium 2020

Als ik mijn opgemaakte film van 30 minuten exporteer naar een MPG bestand maakt VDL er 2 bestanden van.

1x 20:19 minuten en 1x met de rest. Verder heeft de geexporteerde film niet precies de fragmenten die ik in het origineel heb staan. De geselecteerde beelden komen niet precies overeen met het eindresultaat.

Alvast bedankt, Wil

Reacties

Kees-Haremaker schreef op 16.09.2019 om 09:33 uur

Hallo Wil heb je wel de blauwe lijn uitgeschakeld of bij de export instellingen het vinkje uitgezet van het exporteren van ingestelde gedeelte.
Met de sneltoetsen <CTRL>+<ALT>+G krijg je het export window
zie plaatje

Mvg Kees

Wil-vanderHolst schreef op 16.09.2019 om 12:13 uur

Hallo, ik had deze optie niet aangevinkt.

Wat mij ook stoort is dat ik qua beeld niet krijg wat ik maak.

Dat er beelden inhet eindresultaat komen die ik niet geselecteerd heb.

mi-bo schreef op 16.09.2019 om 18:16 uur

@Wil-vanderHolst

Beste Wil.

Toets eens Shift + A in

dan ziet U precies wat er op de tijdlijnen staat, misschien ergens een verdwaald beeld

Sc6

Met vriendelijke groet

Michael

Wil-vanderHolst schreef op 16.09.2019 om 20:59 uur

Hallo Michel,

Ik had natuurlijk al 3 keer beeldje voor beeldje mijn tijdlijn doorgekeken maar bij het renderen pakt het programma net iets langer de beelden van het aangegeven bestand.

Als ik de tijdlijn naar een wmv laat renderen maakt hij er wel 1 bestand van maar bij een mpg 2. In beide gevallen 1920x1080 - 50fps - beeld 16:9 - bitrate 90

Wil

mi-bo schreef op 16.09.2019 om 21:18 uur

@Wil-vanderHolst

Beste Wil.

Dhr cjhharemaker had U al antwoord gegeven op probleem 2 stukken film,dat moet dan zijn opgelost.

Daarna reageerde U dat er beelden zijn die U niet op de tijdlijn ziet staan,daar heb ik op gereageerd.

Het heeft niets te maken met uw reactie geschreven om 20.59 uur

Met vriendelijke groet.

Michael

Wil-vanderHolst schreef op 16.09.2019 om 21:35 uur

Hallo Michael,

Het probleem van de twee gerenderde bestanden is niet opgelost. Zoals ik al aangaf heb ik het vinkje van Dhr cjhharenmaker niet aan staan. Als ik het vinkje van de blauwe marker wel aan zou hebben staan zou VDL er 1 korte film van maken. (volgens mij) Dan wordt alleen het gemarkeerde deel tot film gerenderd. Dit is niet het geval. Bij exporteren naar MPG wordt de complete tijdlijn gerenderd maar wel in 2 bestanden. Bij exporteren naar WMV maakt VDL er wel 1 bestand van. (maar ik wil een MPG bestand)

Het shift+A antwoord lost ook niet op dat er frames in de film komen die niet op mijn tijdlijn staan. Op de een of andere manier gebruikt VDL een ander stukje uit het originele bestand dan dat ik op mijn tijdlijn geplaatst heb. Als ik beeldje voor beeldje op mijn tijdlijn bekijk zitten er geen verdwaalde stukje tussen en staat er precies zoals ik mijn film wil hebben. Het eindresultaat is dus ander dan op de tijdlijn.

Met vriendelijke groeten,

Wil van derHolst

mi-bo schreef op 16.09.2019 om 22:56 uur

@Wil-vanderHolst

Beste Wil.

Dank voor Uw Feedback

Laat ik dan van vooraf aan beginnen,

U heeft een project van 20 minuten op de tijdlijn staan,

heeft U gekeken met optie rechts onder of het totaal project op de tijdlijn staat.

gelijk het probleem meenemen vreemde beelden. dit heeft U ook bekeken.

dan naar bestand, exporteren mpeg4 dan heeft U deze optie.

Deze eventueel op een externe schijf exporteren en moet het goed zijn

Sc6

Met vriendelijke groet

Michael

Wil-vanderHolst schreef op 17.09.2019 om 01:48 uur

Hallo Michael,

Bedankt voor je uitleg.

Dit zijn idd de stappen die ik genomen heb. Bij eerdere kortere films werkt dit prima.

Als ik mijn project van 30 minuten laat afmixen krijg ik na ongeveer 20 minuten afgemixte film de vraag hoe ik het volgende deel wil opslaan. Er is dan een eerste 20 minuten afgemixt en in een MPG bestand opgeslagen en er wordt een tweede bestand met de rest van de film aangemaakt.

Met vriendelijke groeten,

Wil

Kees-Haremaker schreef op 17.09.2019 om 08:50 uur

Hallo Wil, zie plaatje om verdwaalde clipjes te vinden op de tijdlijn
.
Mvg Kees

Wil-vanderHolst schreef op 17.09.2019 om 08:59 uur

Hallo Kees,

bedankt dat je met mij mee wilt denken.

Het punt is dat ik geen verdwaalde filmfragmenten heb. VDL gebruikt niet de exacte frames van het origineel die ik in mijn tijdlijn geplaatst heb. Soms start VDL een aantal frames (van het origineel) later en plakt dan ook bijvoorbeeld het wegdraaien van de camera aan het eind van het origineel in de film.

met vriendelijke groeten, Wil

mi-bo schreef op 17.09.2019 om 09:32 uur

@Wil-vanderHolst

Beste Wil,

Een vraag,

De opgenomen beelden welke extensie hebben die.

U schrijft overeen project van 30 minuten , en bij de voorbereidingen is het maar mogelijk om 20 minuten op te slaan en de rest wordt apart opgeslagen ( zijn dit voorbereidingen om te worden gebrand)( is dit toevallig Blue Ray kwaliteit op een Dvd ).

Met vriendelijke groet

Michael

Liwy schreef op 17.09.2019 om 11:17 uur

Hallo Wil,

Naar waar wil je de film exporteren? Het is toch niet naar een schijf of USB stick die geformatteerd is in NTFS. NTFS slaat alles op in blokken van 2Gb, als je bestand dan groter is wordt dit in een volgend blok opgeslagen. Indien dit zo is moet je deze herformatteren naar FAT32.

Hopelijk heb je iets met deze tip.

Groeten

Liwy

mi-bo schreef op 17.09.2019 om 11:47 uur

@Liwy

Beste Liwy.

Wat U omschrijft moet net andersom zijn Fat 32 heeft beperkingen en NTFS niet.

Met vriendelijke groet

Michael

Liwy schreef op 17.09.2019 om 12:38 uur

Dag Michael,

Het is mogelijk dat ik mij vergis maar ik vind wel deze tabel

.

Of interpreteer ik die verkeert?

Als het andersom is geef ik dit gerust toe maar een verkeerde formattering kan wel de oorzaak zijn van het probleem.

Groetjes

Liwy

mi-bo schreef op 17.09.2019 om 12:50 uur

@Liwy

Beste Liwy.

Dank voor Uw Feedback.

FAT 32 heeft beperkingen en NTFS niet.

Een verkeerde formattering zou best de oplossing kunnen zijn.

We krijgen hopelijk het wel een reactie van Wil-vanderHolst.

Met vriendelijke groet,

Michael

Wil-vanderHolst schreef op 17.09.2019 om 13:32 uur

We krijgen hopelijk het wel een reactie van Wil-vanderHolst.

Met vriendelijke groet,

Michael

Hallo Michael,

Wat bedoel je hier mee? Ik krijg een beetje een vervelend gevoel van uw antwoorden.

1. Het project is 30 minuten.
  2. Bij het opslaan als MPG krijg ik 2 bestanden
  3. 1x 4.1 Gb en 1x met de rest er in
  4. het project en de opgeslagen bestanden staan op een externe HD
  5. De optie van Liwy zou best wel een iets kunnen zijn. Ik ga hier vanavond eens even naar kijken.
  6. Ik heb verschillende externe HD's op mijn pc en de interne HD. De keuze is dus reuze.

Iedereen tot hier alvast bedankt. Wordt vervolgd!

Wil-vanderHolst schreef op 17.09.2019 om 13:34 uur

ps. het blijft vreemd dat het met het opslaan naar WMV wel lukt. Maar misschien dat het bestand dan net onder de 4Gb blijft.

mi-bo schreef op 17.09.2019 om 14:05 uur

@Wil-vanderHolst

Beste Wil,

Dat U een beetje een vervelend gevoel krijgt van mijn antwoorden, vind ik erg vreemd, maar dit is Uw mening.

Op alle manieren probeer ik U te helpen tot het zoeken naar de juiste oplossing voor U,

Ik wens U veel Succes,

Met vriendelijke groet

Michael

Bol schreef op 17.09.2019 om 14:31 uur

Hallo Wil,

Wat @Liwy u als antwoord hebt gegeven, kan wel eens kloppen. Ik heb net een film van ca. 30 min. geëxporteerd als een Mpg bestand. Deze hebt een bestandsgrootte van ca. 6,37GB. Met andere woorden als uw externe harde schijf op Fat32 is geformatteerd is, dan wordt u Mpg bestand in stukken van maximaal 4GB weggeschreven. zoals in uw geval. Om dit te vermijden, moet u uw externe harde schijf formatteren als NTFS. Hier kunt u net zoveel op wegschrijven als de grootte van uw schijf.

Groet,

Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 17.09.2019, 14:32, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Wil-vanderHolst schreef op 17.09.2019 om 14:56 uur

Hallo Wil,

Wat @Liwy u als antwoord hebt gegeven, kan wel eens kloppen. Ik heb net een film van ca. 30 min. geëxporteerd als een Mpg bestand. Deze hebt een bestandsgrootte van ca. 6,37GB. Met andere woorden als uw externe harde schijf op Fat32 is geformatteerd is, dan wordt u Mpg bestand in stukken van maximaal 4GB weggeschreven. zoals in uw geval. Om dit te vermijden, moet u uw externe harde schijf formatteren als NTFS. Hier kunt u net zoveel op wegschrijven als de grootte van uw schijf.

Groet,

Rob

Dank je wel Rob,

Ik ga er vanavond eens even naar kijken. Het klinkt als een oplossing.

Bol schreef op 17.09.2019 om 15:45 uur

Hallo Wil,

Ik heb hetzelfde project bestand ook maar eens geëxporteerd als een WMV bestand

De test.mpg heeft een grootte van 6,38GB, terwijl de test.wmv maar 1.59GB groot is.

Groet, Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 17.09.2019, 15:46, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Bol schreef op 17.09.2019 om 16:42 uur

Hallo Wil,

Uw vraagstelling nog eens doorgelezen en ik lees dat u schrijft: "Verder heeft de geexporteerde film niet precies de fragmenten die ik in het origineel heb staan. De geselecteerde beelden komen niet precies overeen met het eindresultaat". Wat bedoeld u hier precies mee?

Groet,

Rob

PC -1-

PC -2-

Wil-vanderHolst schreef op 17.09.2019 om 18:24 uur

Hallo Rob,

In mijn project heb ik uit de diverse bestanden stukjes geplaatst. als ik beeld voor beeld door mijn project scrol zie ik perfecte overgangen tussen de filmfragmenten. na het exporteren van de film zie ik dat niet precies mijn filmfragment gebruikt is maar dat er iets later gestart is en iets later gestopt. zo krijg ik bijvoorbeeld dat de voetbal al in de lucht hangt terwijl ik de trap geselecteerd had en ik zie aan het einde van het fragment nog net het wegdraaien van de camera. Dit is hoogst storend omdat dit in het project zeker niet het geval was.

Met vriendelijke groeten, Wil

Wil-vanderHolst schreef op 17.09.2019 om 20:13 uur

Ik heb het even nagekeken maar de extrerne HD is idd fat32 dus daar zit het probleem vwb de 2 eindbestanden. Bedankt iedereen die heeft meegedacht.

Nu nog even het verschil tussen het project en het mpg eindbestand oplossen.

MvG, Wil