Na branden van ee DVD In VDL 2015 geluid en beeld niet synchroon

t.plug1 schreef op 24.02.2015 om 19:51 uur

Als upate heb ik VDL 2015 plus aangeschaft

Bij het branden van een project wat is samengesteld uit 5 m2ts films en met een  totale lengte van +/- 55 min loopt het geluid bij het afdraaien in een DVD-speler niet synchroon met het beeld.
Bij soorgelijk projecten heb ik dit niet eerder meegemaakt.
Op de tijdlijn is het geluid/beeldvan van de films in orde.
Alle instellingen in VDL 2105 gecontroleerdin maar geen aanwijzing voor het probleem kunnen ontdekken.
In VDL 2015 gebruik ik de mainconcept MPEG-2 en MPEG-4 codec.
Uiteindelijk het zelde project (zonder aanbrengen van wijzigingen) in VDL 2014 gebrand zonder problemen.

Mijn computer heeft een i7 920 processor met 6GB aan intern geheugen.
Besturingssysteem Windows 7 64 bits.
Het besturingsysteem en VDL 2015 plus draaien op een SSD-schijf

Wie kan aangegeven waar het probleem mogelijk kan zitten? 

Reacties

Voormalige gebruiker schreef op 25.02.2015 om 09:49 uur

Beste,

Heb u dit met alle projecten die u maakt in VDL 2015 plus of blijft het bij dit ene project? Als het bij het dit project alleen het geval is, denk ik dat er toch een foutje in uw project zit. Dat het in VDL 2014 wel goed doet kan zijn omdat VDL 2014 32bits en VDL 2015 plus 64bits is.

Succes,

Rob

t.plug1 schreef op 25.02.2015 om 11:59 uur

Rob,

Bedankt voor je snelle reactie.

Omdat VDL 2015 net uit is heb ik hier nog niet veel mee gewerkt.

Een project van 45min bestaande uit 1 film is wel goed gegaan.

Na je opmerking begin ik te twijvelen of ik met het bedoelde project niet in beide versies (VDL 2014 en VDL 2015) heb gewerkt.

Ik ga opnieuw wat uitproberen

Teun

Voormalige gebruiker schreef op 25.02.2015 om 12:28 uur

Rob,

Bedankt voor je snelle reactie.

Omdat VDL 2015 net uit is heb ik hier nog niet veel mee gewerkt.

Een project van 45min bestaande uit 1 film is wel goed gegaan.

Na je opmerking begin ik te twijvelen of ik met het bedoelde project niet in beide versies (VDL 2014 en VDL 2015) heb gewerkt.

Ik ga opnieuw wat uitproberen

Teun

Succes, Rob

mi-bo schreef op 10.03.2015 om 13:21 uur

Beste,
als u het project is exporteer, als het project op de tijdlijn staat ga naar bestand exporteren, dan als video MAGIX video ( mpeg2) dan wordt er een mixdown van gemaakt wordt als mxv opgeslagen, is dit gebeurd, haat het naar de tijdlijn en dan een dvd branden, het zal nu wel goed gaan ( reden als u een Magix video( mpeg2) ervan maakt worden alle foutjes mee gecodeerd
succes
Michael

Voormalige gebruiker schreef op 10.03.2015 om 15:20 uur

Hallo Teun,

Heb je ook al eens geprobeerd zonder dat "Smart Rendering" aangevinkt staat. zie afbeelding

Succes,

Rob

t.plug1 schreef op 10.03.2015 om 19:53 uur

Beste Rob en Michel,

Bedankt voor het meedenken en de suggesties om het probleem op te lossen.

Met het uitprobreren van diverse instellingen heb ik inmiddels al een redelijke stapel DVD gebrand die ik kan weggooien (probleem is n.l. pas zichtbaar na het branden en afspelen).

Het blijft voor mij onverklaarbaar dat ik een project in VDL2014 zonder problemen kan branden en dat het zelfde project in VDL2015 telkens in de fout gaat (je zou zeggen dat toch wat fout zit in VDL2015).
Naar aanleiding van Rob z'n suggestie heb ik alle instellingen van VDL2014 en VDL2015 nog eens met elkaar vergeleken maar geen verschillen in de instellingen kunnen ontdekken.

Ik ben nu met een nieuw project gestart en zal bij het branden de suggestie van Rob toepassen.

Indien het weer fout gaat is het jammer van de aankoop van VDL2015 maar zal ik waarschijnlijk VDL2014 weer gaan gebruiken.

Nb.
Ik heb zojuist een 3e update van VDL2015 ontvangen en deze geinstalleerd. Mogelijk dat hierin een oplossing is verwerkt.

M.v.g.

Teun

Voormalige gebruiker schreef op 11.03.2015 om 12:37 uur

Beste Teun,

Waarom koop je geen DVD+RW. Deze kan je meerdere keren hergebruiken (zie omschrijving).  

Met DVD+RW is het mogelijk om met elke DVD tot wel meer dan 1000 keer op te nemen. Door de capaciteit van 120 minuten zijn deze DVD's zeer geschikt om de meeste films op te nemen.

In VDL 2014 is geen mainconcept aanwezig, wel in VDL 2015. Heb je deze al geinstalleerd? Misschien is dit de oplossing (Zie afbeeldingen)

Succes,

Rob

PS. Ik heb VDL 2015 premium. Ik weet niet of dit ook in de Plus versie aanwezig is.

t.plug1 schreef op 11.03.2015 om 19:59 uur

Beste Rob,

Opnieuw bedankt voor je tips.

Ik gebruikte in VDL2014 en VDL2015 de mainconsept codec. In de beide versies zijn deze geactiveerd.
Omdat deze in VDL2015 niet standaard aanwezig was heb ik deze speciaal gedownload.

Bedankt voor je tip voor het gebruik van DVD+RW. Stom van mij om hier niet aan te denken terwijl ik een aantal in mijn la had liggen.

Ik ga op deze manier maar weer eens experimenteren. 

m.v.g.

Teun

Voormalige gebruiker schreef op 11.03.2015 om 23:08 uur

Beste Teun,

In VDL 2014 premium kan mainconcept niet geactiveerd zijn, omdat deze daarin niet aanwezig is. Wel de standaard codexen

In VDL 2015 premium moet deze via Hulp / aanvullende programma's installeren. zowel mpeg-4 als mpeg-2 codec. Dit heb ik reeds vermeld in mijn eerder antwoord.

Wat je ook nog zou kunnen doen is, voordat je de film op een DVD brand eerst een ISO bestand te maken en daarna op een DVD te branden.

succes,

Rob 

t.plug1 schreef op 23.03.2015 om 12:23 uur

Het probleem is opgelost.

Wat heb ik gedaan:

- VDL2015 geheel verwijderd en opnieuw geïnstalleerd.
- De 3 aanwezige updates gedownload en deze geïnstalleerd.
- De codec mainconcept MPEG-2 en MPEG-4 geïnstalleerd.
- Bij het branden van een project "Smart Rendering" uitgeschakeld.
- Het brandresultaat eerst getest op een DVD+RW

Allen hartelijk bedankt voor reacties en de suggesties voor het tackelen van het probleem

M.v.G. Teun

mi-bo schreef op 24.03.2015 om 11:16 uur

Beste Teun,

fijn dat het probleem is opgelost, en dat U  de oplossing op het Forum heeft gezet

succes met Uw hobby

gr

Michael