Na Branden DVD crasht Magix 2013

George60 schreef op 28.11.2012 om 16:04 uur

Na het installeren van de laatste update werkte MPEG transport, nu blijkt echter dat na het branden van een DVD bij mij het programma crasht. als je terug gaat naar bewerken!

Dit is niet het geval bij bluray of AVCHD

Verschijnsel: monitor beeld wordt heel breed en heeft boven en onder zwarte balken.

Als workaround sluit na branden Magix af en start opnieuw op.

Klacht bij Magix gedeponeerd

Groet George

Reacties

mi-bo schreef op 28.11.2012 om 16:11 uur

Beste,

misschien een kleine tip.

zorg er voor als U met videobewerking bezig bent dat er geen internet bij staat, en het liefst de firewall uit schakelen.

En als u aan het brandt proces gaat beginnen niets iets anders op de PC gaan doen.

succes met het mooie MAGIX product.

Voormalige gebruiker schreef op 28.11.2012 om 16:33 uur

Hallo George,

Je zou eens kunnen proberen om de GPU versnelling uit te zetten. Na de update van Magix loopt dit volgens mij dit nog niet soepel. Het is het proberen waard.

Succes

Rob

Een aanvulling 18:30uur

Zet ook het vinkje bij smart-rendering eens uit.

George60 schreef op 28.11.2012 om 19:02 uur

De fout zit inderdaad bij videoeffecten op de GPU berekenen, (*deze uitschakelen werkt) smart rendering uit zetten gaf geen verandering.

En zoals je al opmerkte branden/ exporteren gaat niet echt soepel, het werkt dat wel maar mijn indruk na enige kleine testen is dat het qua tijd veel uit maakt wat er aangevinkt is,

* zonder GPU wordt een 1 minuut AVCHD in  58  sec geexporteerd, met GPU 97sec!!! !!

Dus de indruk dat het nog niet helemaal goed gaat klopt.

En als antwoordt op mi-bo, in een moderne pc moet je kunnen multitasken, heeft altijd gewerkt, internet of iets anders doen was nooit een probleem, maar sinds dit "mooie pakket" zou het niet meer kunnen?

lijkt me sterk, prosessor en GPU worden bij lange na niet op 100% belast, was dat maar het geval, dan zou de rendertijd zeker met de helft bekort kunnen worden!

Kortom tijd voor een 64 bit pakket, kom op MAGIX! doe er wat aan, de concurrentie heeft dat al!!

Groet George

Groet George

Voormalige gebruiker schreef op 29.11.2012 om 08:00 uur

Het zou inderdaad prachtig zijn als Magix met een 64 bit versie uitkwam. Dus als Magix luistert naar de gebruikers, zet ik daar toch een vraagteken bij. Voor de rest is de prijs-kwaliteit-ratio natuurlijk voor het gebodene bijzonder aantrekkelijk en bij mij heeft alles tot nog toe prima gefunctioneerd, van versie 2008, 15, 16, 17 en nu MX.

Cees

George60 schreef op 06.12.2012 om 15:44 uur

Bericht van Magix

Geachte aanvrager,

Bedankt voor uw reactie. Er schijnt inderdaad sinds de laatse patch een probleem te zijn met de GPU versnelling en o.a. de NVIDIA GeForce GTX 460.
In de Programmainstellingen (toets Y), zet u het beste op tabblad Video/Audio rechtsonderin de optie GPU-versnelling voor standaardovergangen uit (vinkje weghalen). Deze stond standaard altijd uit, maar is sinds de laatste patch standaard op aan gezet.

E.e.a. is inmiddels doorgegeven aan de ontwikkel-afdeling. Tot dit onderdeel opgelost is, is dus het advies om even zonder die optie te werken.

Zoals jullie zien ik zeur niet, de klachten/opmerkingen zijn terecht.

Groet van George

Voormalige gebruiker schreef op 06.12.2012 om 16:57 uur

Bericht van Magix

Geachte aanvrager,

Bedankt voor uw reactie. Er schijnt inderdaad sinds de laatse patch een probleem te zijn met de GPU versnelling en o.a. de NVIDIA GeForce GTX 460.
In de Programmainstellingen (toets Y), zet u het beste op tabblad Video/Audio rechtsonderin de optie GPU-versnelling voor standaardovergangen uit (vinkje weghalen). Deze stond standaard altijd uit, maar is sinds de laatste patch standaard op aan gezet.

E.e.a. is inmiddels doorgegeven aan de ontwikkel-afdeling. Tot dit onderdeel opgelost is, is dus het advies om even zonder die optie te werken.

Zoals jullie zien ik zeur niet, de klachten/opmerkingen zijn terecht.

Groet van George

Hallo George,

Wie zeg dat u zeurt. Ik heb net zo'n antwoord gekregen dat u hier beschrijft, op mijn vraag zie:http://www.magix.info/nl/effecten-video-effecten-kleurcorrectie.knowledge.891381.html

Ik vind dat Magix niets is te verwijten, omdat een programma maken en goed onderhouden heel ingewikkeld is met al zijn mogelijkheden. Ook Bill Gates heeft, met zijn Windowsprogramma, wel eens een flinke bok geschoten.

Ik wens de ontwikkelingsafdeling veel succes met het zoeken naar een oplossing van dit probleem.

Gr.

Rob

George60 schreef op 06.12.2012 om 17:09 uur

Hallo Robvroe1 ik heb uw link gevolgd, het lijkt wel of de fout bij onze GTX460 video kaart zit, u schijnt er ook een te hebben.

Zou dus een foutje in NVIDIA besturingssoftware kunnen zijn.

Ik wacht af of er een oplossing komt. Vooralsnog GPU versnelling UITVINKEN!! dan werkt het bij mij wel.

Succes

George

Voormalige gebruiker schreef op 06.12.2012 om 21:47 uur

Hallo Robvroe1 ik heb uw link gevolgd, het lijkt wel of de fout bij onze GTX460 video kaart zit, u schijnt er ook een te hebben.

Ik wacht af of er een oplossing komt. Vooralsnog GPU versnelling UITVINKEN!! dan werkt het bij mij wel.

Succes

George

Succes

George

Hallo George,

Zoals wij samen al eerder hebben geconstateerd, moet alle mensen met een NVIDIA kaart de GPU versnelling niet aanvinken. Ik heb de laatste update (versie 310.70) van NVIDIA kaart drivers gedownload, ook hier heb ik geen verbetering gecontateerd. Ik ben, net als jij, benieuwd hoe de MAGIX programmeurs dit gaan oplossen. Een hele opgave!!

Blijf kritisch, durf  je nek uit te steken. Zie dit niet als zeuren maar als opbouwende kritiek richting Magix, zodat zij nog een beter product kan maken. Natuurlijk hoop ik, net als jij, dat ze volgend jaar met een 64 bits versie komen die ook nog op een 32 bits computer kunnen draaien.

Groet,

Rob