MVP bestand omzetten naar MPEG

mirthevanloon schreef op 25.06.2012 om 12:03 uur

Ik heb een kort filmpje van een aantal seconden. Iemand anders heeft dit filmpje nodig. Bij versturen via de mail kon zij dit niet openen. Zij vroeg of ik het filmbestand om wou zetten naar MPEG of iets anders welke windows media player opent. In de handleiding kan ik niet terug vinden hoe dit werkt. Ik werk met Magix video deluxe 16. Ik hoop dat iemand mij z.s.m. kan helpen. Het heeft namelijk haast i.v.m. afstuderen.

Reacties

Cinecor schreef op 25.06.2012 om 14:52 uur

Een MVP bestand is het projectbestand en geen filmbestand. Dat bestand kan je als bestand niet omzetten. Het MVP bestand is in feite het stuk gereedschap waarmee je binnen Magix het filmmateriaal "vertelt" hoe het zich moet gedragen om een gemonteerde film te worden.

Het wordt dus pas een film als het uit het project wordt geëxporteerd.

Als je er een computerbestand van wilt maken doe je dat via het menu Bestand>Film exporteren>

Hierna komt er een keuze voor een aantal mogelijkheden. Die zijn sterk afhankelijk van je soort project. Als het gewoon een DVavi betreft, dan is "Video als MPEG video.." een goede optie.

Als degene voor wie het stukje film bestemd is het in een (avi)montage wil gaan gebruiken is "Video als DVavi.." een goede keuze. Het bestand is dan wel veel groter in omvang dan bij MPEG..

Maar gratis versturen van een bestand tot 2 Gb kan met WeTransfer, gratis te downloaden op internet.

Succes!