multicam-montage

emilelucienne schreef op 09.09.2013 om 19:44 uur

Beste vrienden,

Tevergeefs tracht ik een multicam-montage te realiseren. Ik volg scrupuleus de onderrichtingen van Magix zoals zij worden vermeld in hun cursusboek. (cursus meegeleverd bij de 2014plus)

Het monteren gaat zonder problemen maar zodra ik de multicammodus uitschakel- zoals vermeld in het cursusboek- en ik de montage afspeel....geen montage meer te zien..alleen het bovenste spoor wordt afgespeeld nl  spoor 1 en 2 (sporen gebruikt voor multicam)

Zonder enige twijfel doe ik iets verkeerd of moet ik nog iets doen...maar wat?

Voor alle zekerheid heb ik niet 20014plus maar 2013plus gebruikt omdat het cursusboek uitleg geeft over dit laatste programma en niet ov er 2014plus.

Wie kan mij helpen en dank bij voorbaat

Reacties

bobbiaan schreef op 09.09.2013 om 22:35 uur

Beste.....,

Opnamen met twee camera's. Op spoor 3 en 4 plaats je beeld en geluid van camera 1.

Op spoor 5 en 6 zet je beeld en geluid van camera 2. Nu zie in het preview scherm twee beelden onder elkaar.

Laat de leeskop afspelen en kies of je beelden van cam 1 of cam 2 wil hebben door hierop te gaan staan. Het derde beeld laat je keuze zien. Ik hoop dat dit duidelijk is.

Suc6,

Bobbiaan

emilelucienne schreef op 09.09.2013 om 23:07 uur

Beste Bobbiaan, bedankt voor je snelle reactie. Tot daar was ik ook reeds gekomen.

Misschien is mijn vraag niet volledig of duidelijk...maar wat is nu het probleem. Zolang het symbool van de multicam aanstaat wordt de montage correct afgespeeld. Maar hoe moet ik nu deze montage opslaan/verwerken in mijn film want zodra ik het symbool uitklik verdwijnt de mukticam-montage.

Groeten

bobbiaan schreef op 10.09.2013 om 00:06 uur

Beste....,

Het symbool niet uitschakelen!!

Ga naar bestand-exporteren en maak er een mpeg2 bestand van. Je kan ook en DVD gaan branden.

Bobbiaan

emilelucienne schreef op 10.09.2013 om 09:35 uur

Beste Bobbiaan,

Nogmaals beankt voor je reactie.Maar....dit schijnt ook niet de oplossing te zijn. Wanneer ik het programma vraag de montage te exportere/of branden krijg ik steeds de melding dat ik het symbool dien uit schakelen. Wanneer ik dat doe...wordt alleen het beeld op lijn 1 afgespeeld.

Ik ga het probleem eens voorleggen aan Magix zelf. Zij zouden toch een oplossing moeten kennen.

Bye

bobbiaan schreef op 10.09.2013 om 12:53 uur

Beste ...

Ik schreef, haal de multicam niet weg, maar dat moet wel. Daarna maak je de sporen 3, 4, 5 en 6 leeg en blijft op spoor 1 en 2 je gekozen scenes staan. Deze kan je dan exporteren of op een DVD project gebruiken.

Suc6

Bobbiaan

emilelucienne schreef op 10.09.2013 om 17:59 uur

Ik heb reeds voor 2013plus deze vraag gesteld aan Magix Support.

Hoe moet ik deze montage nu uitvoeren?

Antwoord : het multicam symbool dient uitgezet te worden

de montage uitvoeren via  Bestand/Film exporteren/ Als mpeg4...

Transportstroom 1920x1080Pal 25fps

Resultaat : alleen de eerste twee sporen worden afgespeeld , dus EEN venster en niet DRIE zoalsin  de montage

Indien er iemand is die dit kan oplossen dank bij voorbaat

Voormalige gebruiker schreef op 11.09.2013 om 09:59 uur

Beste,

U heeft op 18 januari deze vraag al gesteld en deze zijn toen beantwoord. zie: http://www.magix.info/nl/multicam-editing.knowledge.906873.html

Natuurlijk zie je maar één beeld in het venster. Rechts In het previewvenster zie u de 2 sporen waarmee u multicam en links het spoor wat uiteindelijk uw film wordt.  

Multicam-opnames bv. u filmt met camea1 de spreker en het publiek met camera 2. Nu kunt u via multicam de beelden van camera1 en camera2 zo monteren dat het het geluid synchroon loopt met de gekozen beelden.

In het boek Videomontage 3e editie wordt vanaf pag. 295 t/m 308 goed beschreven hoe u een muticam maakt.

Succes,

Rob

emilelucienne schreef op 12.09.2013 om 09:14 uur

Ik heb inderdaad deze vraag reeds gesteld. Ik ben er me van bewust geworden op 10jl. Tja als je 77 jaar oud bent valt er soms als een gaatje.

Uw antwoord, Beste Robvroe1, heeft wel klaarheid gebracht. Ik had  steeds - ten onrechte- de mening dat de afgewerkte film gelijktijdig de twee sporen (3 t/m 6) zou tonen dus een soort "beeld-in-beeld"
Dus heel mijn probleem beperkt zich tot een foute interpretatie van het resultaat.

Bedankt iedereen de zich de moeite getroost heeft om mijn "probleem" op te lossen