Multicam

filips.terryn schreef op 22.12.2019 om 15:29 uur

Beste,

Ik werk al geruime tijd met Magix Pro X. Het is nu voor de eerste maal dat ik de multicam functie gebruik. Daar heb ik heel wat problemen mee !!! Het gaat over de opname van een kerstconcert, welke is opgenomen met 4 camera's. Ik heb eerst alle opgenomen beelden + audio op de tijdlijn geplaatst (sporen 3 - 4 - 5 - 6 - 7 - 8 - 9 -10) en alles gesynchroniseerd. Dat is gelukt ! Dan heb ik de multicam functie geactiveerd en dan beginnen de problemen van vastlopende en schokkende beelden bij het kiezen van de juiste beelden door met de muis op het juiste venster (4 vensters) te klikken. Het principe is eenvoudig doch het verwerken is wat anders. Ik dacht eerst dat het aan mijn PC ligt, dat die te traag was, maar daar ligt het niet aan ! M.i. is het programma te licht om dit te kunnen verwerken ! Ik overweeg om zelfs over te stappen naar Edius ! Het programma blijft maw. hangen op een bepaald beeld, dat is wel handig om zo de juiste beelden te kiezen !!!

Wie heeft hier ervaring mee en hoe kan ik dit oplossen (programma instellingen aanpassen ?) zodat de beelden vlot afgespeeld worden van de 4 verschillende camera's in de multicam functie. Ja ik krijg wel steeds reclame van Magix om hun nieuw programma te uploaden maar dat ze eerst zorgen dat hun programma en hun toepassingen naar behoren werken !

Reacties

mi-bo schreef op 22.12.2019 om 16:38 uur

@filips.terryn

Beste Filips.

Uw oproep gelezen.

Daar U schrijft over aanbiedingen met welke versie van MAGIX video Pro X werkt U.

MAGIX video Pro X kan multicam gemaakt worden zelfs met 8 camera's

Als het goed is heeft U met 1 camera alles opgenomen wat betreft het geluid .

Zet dit dit op spoor 1 & 2 dan mulicam activeren, vraag om dit op spoor 3 & 4 tezetten oké.

Daarna de bestanden van de volgende camera's op de tijdlijn zetten.

Dit allemaal activeren,dan andere audio-objecten op dit spoor uitlijnen dan zullen alle beelden vanaf spoor 5 gesynchroniseerd worden zelfs de onder breking worden mee genomen.

Nu gaat u het geluid van de toegevoegde camera's verwijderen.

Daarna gaat U monteren door eerst het volledige geluid van spoor 4 op spoor 2 te zetten en daarna de beelden die U wilt plaatsen van de overige sporen.

Voorbeeld kunt U vinden http://www.mi-bo.magix.net/album/

Multicam.

Sc6

Met vriendelijke groet,

Michael

wijziging aangebracht link werkte niet

Bol schreef op 23.12.2019 om 10:56 uur

Hallo Filips,

Als ik uw vraag goed gelezen heb, hebt u geen problemen met het de Multicam functie opzichzelf. Uw probleem begint met vastlopende en schokkende beelden, als u een keuze wilt maken uit een van de vier vensters in het bronmenu. Ik heb uw probleem niet kunnen reproduceren. Bij mij verloopt alles vloeiend bij een montage met filmfragmenten 1920x1080 50P. Waarom het bij u het niet doet, dat kan ik u hiervandaan niet zeggen. Meestal reset ik het Pro X en zet alles terug op de standaardwaarden

Wat ook wel eens wilt helpen is om het Video_Pro_X.ini bestand te verwijderen.

Het kan zijn dat deze corrupt is geraakt. Bij het opstarten van Pro X wordt dit bestand automatisch weer aangemaakt

Succes,

Rob

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

filips.terryn schreef op 23.12.2019 om 11:24 uur

Beste Rob,

Alvast mijn dank voor uw respons ! Kan het eventueel zijn omdat mijn filmbestanden te groot zijn ? Alles is opgenomen in FullHD. Per film+- 1,30 h.

Bol schreef op 23.12.2019 om 11:49 uur

Hallo Filips,

Volgens mij, zou de filmlengte van ca. 90min uw probleem niet kunnen veroorzaken, wel de resolutie waarmee het is opgenomen. U zou eventueel Proxy-bestanden aanmaken kunnen inschakelen. Hierdoor wordt de filmresolutie verlaagd, zonder dat dit invloed hebt op uw eindresultaat.

Succes,

Rob

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

filips.terryn schreef op 23.12.2019 om 13:40 uur

Beste Rob,

Proxy-bestanden werden aangemaakt. Ik kan me niet van de indruk ontdoen dat alles (traagheid) te maken heeft met het programma dat m.i. te licht is, laat staan dat je zou werken met 6 of 8 camera's ! Mijn processor is Intel Core i7. daar kan het probleem niet aan liegen (denk ik toch).

alvast zalige kerstdagen toegewenst !

Bol schreef op 23.12.2019 om 14:17 uur

Hallo Filips,

Het hangt er vanaf welke Intel Core i7 X generation in de PC zit. Ook de hoeveelheid aan geheugen en soort harde schijf zal hier ook wel eens de boosdoener kunnen zijn. Ik heb nog een PC met een Intel i7 4th generation processor en deze is voorzien van 16GB werkgeheugen en een Samsung SSD 500GB schijf. Vanavond zou ik eens een test doen op deze PC. Een PC is net zo snel als de langzaamste component.

Hierbij wens ik u ook hele fijne feestdagen en een voorspoedig 2020 toe.

Groet,

Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 23.12.2019, 14:22, in totaal 1 keer gewijzigd.

PC -1-

PC -2-

mi-bo schreef op 23.12.2019 om 14:58 uur

@filips.terryn

Beste Filips,

Niet wetend of U mijn bericht van 22.12.2019 om 16.38 uur heeft gelezen.

Er zijn nog andere factoren die een rol spelen zijn de 4 camera's van te voren allemaal gewit ( grijswaarde )voor opname ( uiteraard niet tussen tijds gestopt en gestart).

Hadden alle 4 de camera's de zelfde instellingen.

Heeft U al geprobeerd zoals ik het heb omschreven dit met bv 10 minuten te doen,en dan kijken wat het resultaat is.

Sc6 fijne feestdagen en een bruisend 2020 met veel film en montage plezier.

Met vriendelijke groet,

Michael

filips.terryn schreef op 23.12.2019 om 15:22 uur

Beste Michael,

Bedankt alvast voor uw info. Alle camera's hadden dezelfde instellingen. Het synchroon zetten is zonder problemen gegaan ! Mijn probleem is alleen aar dat het zo ontzettend traag werkt en dikwijls met veel haperingen. Vb. wanneer ik in de bronmonitor één scène kies (van de vier) bij gebruik van de multicam toepassing dan stop het beeld in de bronmonitor om dan even later terug verder te spelen, heel vervelend en bijna niet werkbaar. Ik blijf erbij at dit volgens mij te maken heeft met het programma dat te licht is. Ik kan moeilijk geloven dat dit bij anderen wel lukt. Mijn collega werkt met Edius en daar werkt het prima ! Ook bij Final Cut (Apple) werkt dit zonder problemen, alleen ik heb steeds problemen met Magix !!

Alvast wederkerige zalige feestdagen en een gelukkig 2020 !

mi-bo schreef op 23.12.2019 om 15:30 uur

@filips.terryn

Beste Filips.

Dank voor Uw feedback.

Ik herken namelijk Uw problemen niet met MAGIX video ProX.

Als op de juiste manier er mee gewerkt wordt is er geen probleem

Werk er al mee vanaf 2007 MAGIX video ProX 1 (alleen Duits of Engels aparte dvd).

Nu versie MAGIX video ProX 11

Wens U Sc6 Met oplossen van Uw probleem.

Met vriendelijke groet,

Michael

Bol schreef op 23.12.2019 om 19:05 uur

Hallo Filips,

Zojuist de een test gedaan op mijn PC met een Intel i7 4th generation processor, 16GB werkgeheugen en een Samsung SSD 500GB schijf. Hierop heb ik ook geen enkel problemen ondervonden.

Ik heb maar eens een test uitgeprobeerd met op spoor 3 een AVI bestand , op spoor 5 een MOD bestand, op spoor 7 een MTS bestand en op spoor 9 een MP4 bestand. Hiermee ook geen enkel probleem.

Waarom bij u de afspeelmarker hortend en stotend verloop, daar heb ik geen verklaring voor.

Vraagje welke versie Pro X staat er bij u op de PC geïnstalleerd?

Misschien is een herinstallatie voor u de uitkomst.

Groet,

Rob

PC -1-

PC -2-

filips.terryn schreef op 24.12.2019 om 09:27 uur

Beste Rob,

Dat is straf !!! Ik werk met de Pro X7 versie. Ik ga nu zelf nog eens een test doen om mijn bronmateriaal (+- 1.30h per film x 4) in te korten tot +- 10 min. per film. M.i. ligt het aan het feit dat de bestanden te groot (te zwaar) zijn, hoewel ik er u niet van kan overtuigen hé. Ik hou u op de hoogte als dat mag ?

Alvast bedankt voor uw bereidwillige medewerking !

Met vriendelijke groeten,,

Filip

Bol schreef op 24.12.2019 om 09:41 uur

Hallo Filip,

Waarschijnlijk kan Pro X11 meer aan dan Pro X7. Vandaag zal ik Pro X7 op mijn andere PC installeren en daar een paar testen meedoen. Dat u problemen hebt, dat is mij duidelijk. Ik vind het zelfs fijn als u mij op de hoogte houdt.

Groet,

Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 24.12.2019, 09:43, in totaal 1 keer gewijzigd.

PC -1-

PC -2-

filips.terryn schreef op 24.12.2019 om 11:08 uur

Hallo Rob,

Heb zonet een test gedaan om mijn films (bronmateriaal) in te korten (+- 10 min elk) en de multicam functie geactiveerd. Ook dat werkt niet naar behoren, steeds schokkende beelden maw. wanneer ik in het bronvenster camera één selecteer dan stoppen alle beelden in het bronvenster en kan ik geen selectie maken van de beelden in de andere (bron)vensters daar deze dus niet verder afspelen en moet ik eventjes wachten tot er weer beweging in komt, maw. dit is niet werkbaar ! Zou het werken met Pro X11 beter zijn ?

Alvast mijn oprechte dank !

Groeten,

Filip

Bol schreef op 24.12.2019 om 11:47 uur

Hallo Filip,

Ik heb zojuist testen gedaan in Pro X7 en dit verliep bij mij ook niet geheel vlekkeloos. Bij mij bleef het beeld in het previewvenster stilstaan, tevens ook de 4 beelden in het bronvenster. Wanneer ik op het bliksemschichtje activeer (blauw) dan ging alles weer goed.

Persoonlijk zou ik het u niet kunnen zeggen of het in Pro X11 wel beter zal gaan bij u. Bij mij is dit wel geval. Wat u zou kunnen doen is, om de testversie van Pro X11 te downloaden vanaf https://www.magix.com/nl/video/video-pro-x/ . Volgens mij kunt u deze 30dagen uitproberen. U kunt Pro X7 gebruiken als u wilt upgraden naar Pro X11

Groet,

Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 24.12.2019, 11:49, in totaal 1 keer gewijzigd.

PC -1-

PC -2-

filips.terryn schreef op 24.12.2019 om 12:54 uur

Beste Rob,

Alvast bedankt voor dit te willen testen ! Ik ben nu wel blij dat het bij mij niet alleen is ! Dat is nu juist ook mijn probleem ! Ik zal de testversie eens downloaden van Pro X11 en eens zien wat dat geeft ! Alvast bedankt voor de tip ! Ik hou u op de hoogte !

Groeten,

Filip

filips.terryn schreef op 26.12.2019 om 10:54 uur

Beste Rob,

Ik heb de testversie gedownload en ik stel helaas vast dat mijn probleem blijft. Ik begrijp niet dat de multicam functie bij u zonder problemen werkt (gelukkig voor u natuurlijk). Maw. dan ligt het niet aan het programma maar misschien aan mijn PC, alhoewel ik dat betwijfel ? Ik heb nog een vraagje, waar kan ik zien met welke versie van Video Pro X ik werk ? Onder 'hulp' en dan 'info' zie ik enkel de versienummer.

Alvast mijn dank voor uw respons !

Filip

Bol schreef op 26.12.2019 om 13:19 uur

Hallo Filips,

U kunt zelf vaststellen met welke versie u werkt. Tot en met Pro X7 stond er een getal achter de X.

Vanaf Pro X8 is dit niet meer het geval. U kunt dan nog alleen via het versienummer herleiden welke Pro X (X) u hebt . Pro X versie 17.x.x.xx staat voor Pro X11, Pro versie 16.x.x.xx staat voor Pro X10 en volgens mij stond Pro versie 15.x.x.xx voor Pro X9 en 8

Het enige wat ik me nu nog zou kunnen bedenken is, dat uw PC (Windowsregister) vervuild is geraakt.

Download eens vanaf : https://support.microsoft.com/nl-nl/help/17588/windows-fix-problems-that-block-programs-being-installed-or-removed het bestand MicrosoftProgram_Install_and_Uninstall.meta.diagcab en verwijderd hier eens uw geïnstalleerde Pro X versie. Nu worden ook de fouten in het Windows register hersteld.

Als u Pro X verwijderd hebt, her installeer Pro X in zijn geheel opnieuw en probeer het dan nog eens.

Succes,

Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 26.12.2019, 13:24, in totaal 1 keer gewijzigd.

PC -1-

PC -2-

filips.terryn schreef op 26.12.2019 om 17:13 uur

Beste Rob,

Ik heb gedaan zoals door u voorgesteld. Het gaat nu ietsje vlotter maar nog niet naar behoren. Ik zal er mij maar bij neerleggen hé ! Sorry voor de last alvast !

Nogmaals mijn oprechte dank voor uw meedenken en testen !

Met vriendelijke groeten,

Filip

Bol schreef op 26.12.2019 om 17:51 uur

Hallo Filip,

Met plezier gedaan. Alleen spijtig dat het niet tot de juiste oplossing is gekomen.

Groet,

Rob

PC -1-

PC -2-