multicam

plagge schreef op 06.10.2015 om 17:16 uur

Ik ben toch maar gezwicht en heb  VDL 2016 aangeschaft. 

Ik wil nu drie videosporen op de tijdlijn met multicam monteren. Ik krijg echter maar twee sporen te zien terwijl de gebruiksaanwijzing aangeeft dat er met vier bronnen (sporen?) gewerkt kan worden. Waar zit het geheim? 

Ook het installeren van Catooh werkt (nog) niet gladjes. Er wordt een rekeningnummer gevraagd terwijl het een gratis programma is. Ook nog een verborgen geheim? 

Groet, 

Geertjan 

Reacties

Voormalige gebruiker schreef op 06.10.2015 om 19:24 uur

Hallo Geertjan,

Antwoord op vraag 1

Je maak een denkfout. Je kan nu een film maken die gemaakt zijn met 1, 2, 3 of 4 camera's (zie afbeelding)

1. zet op drie sporen de filmfragmenten

2 klik op: MultiCam-modus of Bewerken / multicam (zie afbeelding)

3. Klik op "Ja" . Nu word spoor 1 en spoor 2 vrijgemaakt voor multicam. Spoor 1 Beeld en spoor 2 geluid

4. in het Preview-scherm zie de beelden van spoor 3,4 en 5

5. klik op een van de beelden in het preview-scherm, deze wordt nu op spoor 1 en2 gezet.

6. Lees meer over "Multicam-editing (Plus/Premium-versie)" op blz. 123 en verder van het Handboek.pdf

Antwoord op vraag 2

Catooh is geen installatieprogramma maar een bonuspakket.

Zie deze link: http://www.magix.info/nl/catooh-code.knowledge.1143602.html

succes

Rob

plagge schreef op 06.10.2015 om 20:19 uur

Hallo Rob, Ik heb inderdaad een interview opgenomen met drie kamera's. De beelden daarvan op spoor 3/4 5/6 en 7/8 gezet met op 9 een apart geluidsspoor. Daarna multicam aangeklikt en dan krijg ik in het previewvenster maar twee sporen te zien namelijk 3/4 en 5/6. Daarbij valt mij op dat spoor 7/8 en 10 (waar niets staat) demuteknop oplicht. Toch staat bij bewerken de mute niet aangevinkt     

Groet, 

Geertjan 

Voormalige gebruiker schreef op 06.10.2015 om 20:48 uur

Hallo Geertjan,

je moet je drie films op sporen 1, 3 en 5 zijn sporen met beeld. Sporen 2, 4, en 6 met geluid

Je moet op spoor 1 beginnen etc...

Als de sporen 1 t/m 6 gevuld zijn, schakel dan over op multicam-modus en klik op ja.

Nu worden spoor 1 t/m 6 vanaf spoor 3 weergegeven.

Spoor 1 en 2 worden nu de montage sporen.

In het preview-venster zie je 3 filmbeelden.

Succes,

Rob

plagge schreef op 06.10.2015 om 22:15 uur

Hallo Rob, 

Ik ben eruit. Het heeft waarschijnlijk te maken met het automatisch aanmaken van Proxyfiles dat bij FiLM was aangevinkt. Nadat ik dit had weggehaald en de drie films opnieuw had ingeladen waren er inderdaad drie beelden in het previewvenster. 

Dus bij deze nogmaals bedankt voor het meedenken. Groet, Geertjan 

Voormalige gebruiker schreef op 06.10.2015 om 22:46 uur

Heb je bij Catooh het bonuspakket nog gratis gedownload?

plagge schreef op 06.10.2015 om 22:55 uur

Cathoo wil ik even bewaren tot morgen. Dan moet ik ook nog wat te doen hebben. Ik hou je op de hoogte. 

Groet, 

Geertjan 

Voormalige gebruiker schreef op 06.10.2015 om 23:01 uur

Hallo Geertjan,

Ik heb de multicam-modus uitgevoerd met het automatisch aanmaken van Proxyfiles aan. Ik ondervond geen enkel probleem. zie afbeelding

Groet,

Rob

plagge schreef op 06.10.2015 om 23:07 uur

Dat ga ik morgen dan ook nog eens proberen. Heb jij ook al de laatste update gedownload? Misschien is daar wel iets mis mee.groet Geertjan

Voormalige gebruiker schreef op 06.10.2015 om 23:09 uur

Dat ga ik morgen dan ook nog eens proberen. Heb jij ook al de laatste update gedownload? Misschien is daar wel iets mis mee.groet Geertjan

Ja, in heb de laatste update....

plagge schreef op 07.10.2015 om 09:17 uur

Ja Rob met zo'n duidelijke uitleg kan het gewoon niet misgaan. Wat zou het fijn zijn als Magix cq Cathoo jouw gebruiksaanwijzing zou bijvoegen. 

Groet, 

Geertjan 

plagge schreef op 07.10.2015 om 12:19 uur

Wat betreft de Proxyfiles z\ou ik zeggen schiet mij maar lek. Bij een test gaat het ook allemaal prima!  

Groet, Geertjan 

Voormalige gebruiker schreef op 07.10.2015 om 13:26 uur

Wat betreft de Proxyfiles z\ou ik zeggen schiet mij maar lek. Bij een test gaat het ook allemaal prima!  

Groet, Geertjan 

Hallo Geertjan,

Ik wens je veel montage plezier met VDL 2016 premium.

Groet,

Rob