MTS bestanden importeren

michelE schreef op 18.08.2009 om 13:04 uur
M'n Panasonic HDC-SD200 videocamera met USB-aansluiting wordt niet gezien door MAGIX Video Deluxe 2008 PLUS.( geen verbinding).
Gemaakte bestanden (MTS als extensie) importeren lukt ook niet ( kan MTS bestanden niet lezen ! ).

Wie kan me adviseren hoe ik de Panasonic kan verbinden met de computer
(heeft geen firewire aansluitmogelijkheid ) ?

Reacties

mi-bo schreef op 18.08.2009 om 22:49 uur
Beste u zult eerst bij hulp, extra functies activeren de mpeg4 codecs( € 4,99)moeten activeren, anders werkt het niet, succes,
groove-patrol schreef op 08.09.2009 om 10:39 uur
mts bestanden zijn bestanden van een zeer hoge resolutie,volgens mij kunnen deze door video de luxe 2008 plus niet gelezen worden,om dit wel te kunnen doen zul je moeten upgraden naar video de luxe premium 15.

Let wel,om deze bestanden dan vervolgens te kunnen bewerken,heb je een zeer snelle pc nodig,het liefst een I7 core systeem.
Met een minder snel systeem geeft video de luxe de keuze om een mts bestand eerst naar een mpeg2 bestand te  converteren,wat dan minder zwaar voor de pc is om het video bestand te bewerken.

overigens,mts bestanden worden op een sd kaart opgeslagen,en heb je in principe je videocamera helemaal niet nodig,als je een optie hebt om de bestanden rechtstreeks van de sd kaart te lezen,is dat de beste optie