Mpeg 4 codec niet meer te activeren

Mume schreef op 25.10.2016 om 16:22 uur

Beste medewerker,

Na herinstallatie van Video de Luxe 17 Premium HD speciale editie van 2011 wegens ernstige problemen kan ik de codec voor MPEG4 niet meer activeren. Deze hoorde destijds wel in het programma en had ik destijds ook geactiveerd. Vasco da Gama en Mercalli zijn wel weer aanwezig. Hoe kan ik deze codec weer invoegen in mijn programma?

Met groet, MuMe

Windows 10 voorheen Windows 7

64 bits computer

Reacties

granddadmd schreef op 25.10.2016 om 17:09 uur

MuMe,
is er al een projectje met MTS, Avchd of Mpeg4 op de tijdlijn gezet.
want het werkt zoals het moet werken, zonder dat de codex wordt gevraagd
groetjes
opa Mike

Voormalige gebruiker schreef op 26.10.2016 om 16:17 uur

Hallo Mume,

Misschien brengt deze link de uitkomst voor uw probleem: http://www.magix.info/nl/codecs-niet-meer-te-activeren.knowledge.1176055.html

Let wel op dat u de juiste mappen benaderd!!

Succes,

Rob

Mume schreef op 27.10.2016 om 09:36 uur

Beste opa Mike,

Dank voor uw antwoord. Hier nog even een reactie hierop.

Er is een bestaand project kortgeleden op de tijdlijn gezet gemaakt met mijn oudere Sony video camera ingelezen via PMB picture motion browser van Sony, daar het inlezen met Magix Video de Luxe 17 niet lukte, dit is een MTS bestand, zonder problemen ingelezen al duurde het wel erg lang voor het op de tijdlijn stond. Ik heb nu wat proeffilmopnamen gemaakt met mijn Sony HX 90 fotocamera. Dit zijn M2TS bestanden, deze kan ik niet inlezen, de computer geeft een melding dat ik de mpeg 4 codec moet activeren. Zodra ik dit doe krijg ik een melding dat activering is mislukt, moet het proberen als administrator, maar dat ben ik zelf! Ook geprobeerd deze bestanden in het al bestaande project op de tijdlijn in te voegen maar dan krijg ik opnieuw de melding dat  de mpeg4 codec geactiveerd moet worden. Het programma is kortgeleden al een keer opnieuw geinstalleerd wegens problemen met de overgang naar windows 10.

Met groet, MuMe

granddadmd schreef op 27.10.2016 om 10:08 uur

Mume,
bij de Sony HX 90 fotocamera is vermoedelijk een dvd geleverd , installeer dit eens op de Pc. en worden de beelden direct vanuit de camera geïmporteerd naar MAGIX video deLuxe Prem HD. het is normaal als er een m2ts bestand op de tijdlijn wordt gezet, en mpeg4 is nog niet geactiveerd , dat dit via een vraag online accepteren en dan wordt het geinstalleerd
groetjes
opa Mike

Mume schreef op 27.10.2016 om 10:15 uur

Beste opa Mike,

Er is geen DVD meegeleverd met de Sony hx 90. Het inleesprogramma moet je van hun website halen, dit is ook gedaan. Het wordt niet ingelezen op de tijdlijn.Zie wel bestanden in de mediapool, maar zodra ik deze bestanden op de tijdlijn wil slepen krijg ik de melding mpeg 4 activeren.

Dank,

MuMe

Voormalige gebruiker schreef op 27.10.2016 om 10:32 uur

Hallo Mume,

Het is spijtig te moeten lezen dat uw probleem nog niet is opgelost. Heeft u nog wat met mijn antwoord gedaan? U schrijft ook dat u het als administrator moet proberen. Als u dit nog niet gedaan heeft, kunt u dit zelf doen, door op de snelkoppeling van VDL te gaan staan en op de rechtermuisknop te drukken en kiezen voor " Als admistrator uitvoeren".

Succes,

Rob

Mume schreef op 29.10.2016 om 16:07 uur

Beste Rob,

Al je raadgevingen betreffende MPEG4 code herinstalleren gelezen. Ook het verhaal bij de link die je stuurde. Tjonge dat leek aardig ingewikkeld dus moest ik er even voor gaan zitten. Eerst maar eens begonnen met de tip als administrator uitvoeren. Omdat ik al de rechten ingesteld had als administrator was ik toch verbaasd dat dit de oplossing bleek te zijn. Ik kan nu de nieuw gemaakte filmpjes gemaakt met  mijn nieuwe Sony foto camera HX 90 ook invoegen in bestaande projecten en nu ook een nieuw project maken zonder dat ik de melding krijg dat ik MPEG 4 code moet installeren. Ik ben echt ontzettend blij met je hulp. Nogmaals dank,

MuMe

Voormalige gebruiker schreef op 29.10.2016 om 22:28 uur

Hallo MuMe,

Fijn dat u tip als administrator als eerste heeft uitgevoerd. Zo ziet u maar dat een oplossing niet moeilijk hoeft te zijn.

Ik wens u veel plezier met het maken van uw project.

Groet,

Rob