Mpeg 4 codec

ben-carmiggelt schreef op 13.11.2017 om 15:28 uur

Ik werk met Magix Video DeLuxe Premium (2017).

Wanneer ik een project exporteer naar een film en aangeef dat ik het in mpeg 4 bestand wil hebben, wordt de film in M2ts bestand aangemaakt. (voorheen lukt het wel in Mp4, maar sinds kort (waarschijnlijk een update?) wordt M2ts aangemaakt. Hoe krijg ik het formaat MP4 terug?
vr groet,
Ben

Reacties

Bol schreef op 13.11.2017 om 16:13 uur

Hallo Ben,

U kunt op twee manieren als MP4 bestand wegschrijven.

1)

1. klik bovenin het scherm op de pijl
  2. klik op video uitvoeren als
  3. kies als formaat mpeg-4
  4. klik op video opslaan

2)

1. klik op: bestand / film exporteren / video als mpeg-4
  2. klik op: presets
  3. kies hier bv. voor HDTV 1920x1080 H264 25fps

Succes,

Bol

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

mi-bo schreef op 13.11.2017 om 22:37 uur

Ben,

als een project op de tijdlijn staat, en U wilt een mpeg4 bestand opslaan, ga naar bestand, exporteren mpeg 4

bij Presets zal AVCHD-stransportstroom 1920:1080 staan,vierkantje aanklikken en op standard zetten ( helemaal onderin ) en het bestand wordt in mpeg4 weggeschreven.

Groeten

Michael

Bol schreef op 13.11.2017 om 23:04 uur

Hallo Ben,

Als je het bovenstaande uitvoer, dan wordt deze standaard op de resolutie 1280 x720px gezet Je moet deze dan alsnog instellen op de door jouw gewenste resolutie.

Als je toch bezig bent, zet dan een vinkje bij "Videoeffecten op GPU berekenen". Hierdoor word de CPU ontlast als je veel video effecten hebt gebruikt. Het exporteren gaat dan sneller.

Groet,

Bol

Laatst gewijzigd door Bol op 13.11.2017, 23:13, in totaal 2 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

VanderKaart schreef op 14.11.2017 om 09:10 uur

Vergeet niet in het Mpeg4-export venster (via menu Bestand / Film exporteren / Video als MPEG-4...), linksboven een vinkje te zetten bij "Alle weergeven". Kies daarna een Preset, en dan zul je zien dat er meer presets worden aangeboden (vele .mp4 formaten).

ben-carmiggelt schreef op 14.11.2017 om 16:53 uur

Allen die gereageerd hebben: Bedankt voor de moeite, ik ben ermee geholpen en het lukt nu

vr gr

Ben

mi-bo schreef op 14.11.2017 om 16:56 uur

Ben,

Fijn om dit te lezen,

veel montage plezier met het mooie MAGIX vdl 2017 pakket.

Groeten

Michael