MP4 gegenereerd door Zoom videomeeting is niet goed te bewerken

Han-Veenstra schreef op 30.11.2020 om 18:05 uur

ik gebruik Video Deluxe 2021, deze week nieuw gekocht... Bij het bewerken van een MP4 die is gegenereerd door het programma ZOOM tijdens een videomeeting, loopt het geluid goed, maar de beelden kloppen niet met het geluid. Dit gebeurt alleen met bestanden die door Zoom zijn gegenereerd om een videomeeting op te slaan.

Dit gebeurt zowel tijdens de bewerking als na het renderen tot een nieuwe MP4. Starten bij het begin van de bewerking gaat meestal nog wel goed, maar zodra je de aanwijzer ergens anders neerzet klopt het geluid met de golf in het beeld van het geluidsspoor, maar de beelden zijn van een ander moment. Wie heeft de oplossing?

In het menu met bliksem rechtsonderin het previewscherm zijn beide bovenste items (resolutie en framerate reduceren) aangevinkt. Daar ook effecten reduceren helpt niet. Ik heb het hele programma van de computer verwijderd en opnieuw geïnstalleerd, dat helpt ook niet. Ook frametabel opnieuw aanmaken (rechter muis op object) helpt niet

De MP4 loopt prima in VLC mediaplayer. Toch door Handbrake gehaald en daarbij verscheidene instellingen geprobeerd.

Hardware: Intel i7 6700K CPU, 4.00 GHz; 16 GB geheugen; Grafische kaart: NVIDIA GeForce GTX 1050 Ti

Is dit een bekend probleem met MP4's die door Zoom zijn gegenereerd? en heeft iemand een oplossing?

Reacties

mi-bo schreef op 30.11.2020 om 19:28 uur

@Han-Veenstra

Beste Han.

Ik heb toch een sterk vermoeden,dat de ingelezen beelden van Zoom zijn gecodeerd,zeker nadat U schrijft als U iets met geluid doet om Het goed te krijgen dat dan de beelden niet meer kloppen.

.sc6

M.vr.gr

Michael / Forum Moderator.

mi-bo schreef op 30.11.2020 om 19:38 uur

@Han-Veenstra

Beste Han.

Misschien een optie :

Neem de beelden op met een camera en daarna exporteren via Usb naar de Pc.

Sc6

Michael

Han-Veenstra schreef op 30.11.2020 om 20:12 uur

Wow Michael, daar heb ik nog niet aan gedacht, om ze van het scherm op te nemen.

Maar voor ik dit doe, hoop ik eigenlijk dat er meer mensen zijn die met dit bijltje gehakt hebben en dat er iemand is die een oplossing heeft zonder kwaliteitsverlies. Ik vrees dat opnemen van een scherm dat wel doet. Maar ik ga het zeker proberen.

Dank je wel voor deze goede suggestie!

mi-bo schreef op 30.11.2020 om 20:26 uur

@Han-Veenstra

Beste Han.

Dank voor Uw feedback.

Als het met een camera is opgenomen, dan importeren via usb in MAGIX vdl en dan is het daarna te bewerken.

Ja ik hoop voor U dat er nog andere suggesties worden aangedragen waar U iets aan heeft.

Sc6

M.vr.gr

Michael

Bol schreef op 30.11.2020 om 21:38 uur

@Han-Veenstra,

Hallo Han,

...De MP4 loopt prima in VLC mediaplayer......

Wat u ook eens zou kunnen uitproberen is het volgende:

• Start VLC op
  • ga naar Media / Converteren/opslaan (Ctrl+R)
  • voeg nu uw MP4 bestanden toe
  • klik op Converteren / opslaan
  • maak een profiel aan
  • zet een vinkje bij -converted toevoegen aan bestandsnaam
  • klik op start om de conversie te starten
  • onderin ziet u nu een blauw balk lopen (conversieproces)
  • Nu worden de geconverteerde bestanden opgeslagen in de zelfde map
  • sluit VLC af en ga naar de map waar deze zijn opgeslagen.

Kijk eens wat het resultaat is in VDL 2021

Succes, Rob

Wijzigingen aangebracht: hoe een profiel moet worden aangemaakt

Laatst gewijzigd door Bol op 30.11.2020, 22:42, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Han-Veenstra schreef op 30.11.2020 om 23:18 uur

Dank je wel Rob,

Dat is werk voor morgen, maar ik zal het zeker proberen. Ik laat horen of het werkt

Groet, Han

Kees-Haremaker schreef op 01.12.2020 om 11:27 uur

Hallo Han, heb je ook gekeken welke frame per seconde deze opnamen zijn in het geval van zoom behoeft het geen 25 of 50 te zijn want als het een door een amerikaans software bedrijf is gemaakt heeft het een fps van 30 of 60 want dat heeft te maken met de lichtnet frequentie in de VS die is 60Hz en in Europa is het 50 Hz
Mvg Kees

Han-Veenstra schreef op 01.12.2020 om 12:12 uur

Dag Rob

met de instelling die je voorstelde, krijg ik wel een beter resultaat. Het MP4 bestand wordt 5 keer zo groot, van 100 MB naar 555 MB. In VDL ziet het beeld er goed uit, maar er klinkt geen geluid, wel als ik het bestand in VLC afspeel. Nu levert Zoom bij opslag standaard ook een apart geluidsbestand in m4a formaat. Als ik dat er in VDL onder zet, heb ik dus beeld en geluid. Het blijft zo, dat beeld en geluid niet synchroon lopen na verplaatsen van de aanwijzer, maar als ik een paar keer dicht in de buurt klik, lopen ze opeens wel synchroon.

Wellicht is de compressie die Zoom gebruikt te groot voor VDL, of heb ik een plug-in nodig waar een andere encoder in zit. Ik denk dat ik het ook maar ga voorleggen aan de technische supportafdeling van Magix.

Los daarvan drie dingen:

1. een vriend gebruikt Vegas en zegt er geen last van te hebben. Ik doe dat in coronatijd liever niet, maar misschien ga ik hem opzoeken en gebruik Magix even niet, hoewel ik er van baal dat een nieuw aangeschaft programma niet werkt
  2. ik probeer deze week nog andere profielen in VLC. Video-H.265+MP3(MP4) werkt in ieder geval helemaal niet. Het levert wel een veel kleiner MP4 op
  3. ik blijf hopen dat iemand die de oplossing heeft gevonden de problemen met een MP4 van Zoom herkent en de echte oplossing aandraagt.

Dank voor je hulp!

Bol schreef op 01.12.2020 om 12:34 uur

Hallo Han,

Helaas ben ik gisteravond iets vergeten te vermelden. Als er geen geluid wordt mee converteert, komt dit omdat de Audio / Origineel audiospoor behouden niet is geactiveerd onder het tabblad Audiocodec

Probeer het nog eens,

Succes, Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 01.12.2020, 13:06, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-