mp4 exporteren met hoofstukmarkers

lucky_me schreef op 23.01.2019 om 15:22 uur

Dit weekend film ik een schoolfeestje van een kleuter- en lagere school. Elk klasje van de school doet een eigen dansje. Vroeger maakte ik daar een dvd van met elk klasdansje in een apart hoofdstuk. Dat werkt perfect, alleen, daar verlies je zoveel kwaliteit mee. Ik zou het graag exporteren als mp4 (m2ts) (50p) omdat de meeste moderne tv's met dit bestand overweg kunnen.

Ik wil wel een shortcut naar elk afzonderlijk klasdansje.

Ik exporteerde het reeds naar een iso bestand. Op mijn pc werkt het prima. Ik kopieerde het naar usb , plaatste die usb in een vrije usb opening in mijn tv, maar mijn tv kan geen iso bestanden afspelen.

Is het mogelijk mp4 te exporteren met verschillende hoofdstukken (of verschillende films)?

ik werk met windows 10 em magix video pro X (16.0.2.306) op een nieuwe desktop.

met vriendelijke groeten

Luc

Reacties

mi-bo schreef op 23.01.2019 om 16:10 uur

@lucky_me

Beste Luc.

U kunt toch aparte projecten maken dit op de tijdlijn zetten als hoofstuk markeren en dan op een dvd zetten via afstandbediening kan het worden opgeroepen.dit is ook al tezien voordat een dvd wordt gebrandt

Als U dit op een usb stick zet is deze optie niet mogelijk.

Xover mijn kennis gaat.

Mvg

Michael

lucky_me schreef op 23.01.2019 om 16:20 uur

@lucky_me

Beste Luc.

U kunt toch aparte projecten maken dit op de tijdlijn zetten als hoofstuk markeren en dan op een dvd zetten via afstandbediening kan het worden opgeroepen.dit is ook al tezien voordat een dvd wordt gebrandt

Als U dit op een usb stick zet is deze optie niet mogelijk.

Xover mijn kennis gaat.

Mvg

Michael

Beste Mi-bo

op een dvd past maar 30 minuten film in deze kwaliteit dat is te weinig. Die is volgens mij ook niet af te spelen op een gewone dvd speler. Weinig mensen hebben een blue-Ray speler

mi-bo schreef op 23.01.2019 om 16:29 uur

@lucky_me

Beste Luc

is een dual-layer dan geen optie

Mvg

Michael

lucky_me schreef op 23.01.2019 om 16:40 uur

@lucky_me

Beste Luc

is een dual-layer dan geen optie

Mvg

Michael

dan heb je toch nog steeds een blue-ray speler nodig?

mi-bo schreef op 23.01.2019 om 16:45 uur

@lucky_me

Beste luc.

Neen, een dual-layer kan gewoon oo een dvd speler worden afgespeeld is 8Gb ipv 4Gb (dvd)

Mvg

Michael

lucky_me schreef op 23.01.2019 om 16:48 uur

De oplossing die ik zelf bedacht was een afzonderlijke film maken voor elke klas, deze filmpjes in één map te plaatsen en zo op een usb stick te kopiëren.

mvg

Luc

lucky_me schreef op 23.01.2019 om 16:49 uur

@lucky_me

Beste luc.

Neen, een dual-layer kan gewoon oo een dvd speler worden afgespeeld is 8Gb ipv 4Gb (dvd)

Mvg

Michael

ja natuurlijk, maar wel dvd kwaliteit. Daar wil ik nu net vanaf

mvg

Luc

mi-bo schreef op 23.01.2019 om 16:50 uur

@lucky_me

Beste Luc.

Pas nog 100 Dual-layers voor een trucking bedrijf gemaakt (printable)

Was een groot succes

Mvg

Michael

mi-bo schreef op 23.01.2019 om 17:19 uur

@lucky_me

Beste Luc.

Het is ook mogelijk om een dual-layer als Blu-ray te branden.

Maar het volgende probleem is dat niet alle Blu-ray spelers dit af kunnen spelen dit geld ook voor een Dvd waarop Blu-ray is gebrandt.

Mvg

Michael

Bol schreef op 23.01.2019 om 18:13 uur

Hallo Luc,

Op je vraag: "Is het mogelijk mp4 te exporteren met verschillende hoofdstukken (of verschillende films)?" Het antwoord is "Nee".

Of je nu één of honderd DVD+R DL brand als DVD, de kwaliteit is en blijft een resolutie van 720x576px. Natuurlijk kan je ca. één uur als Blu-Ray branden op een DVD+R DL met een resolutie van 1920x1080px, maar niet alle DVD- of Blu-Rayspeler ondersteunen DVD+R DL. Misschien is dit een optie: Ik heb een Mede8er MED800X3D, die ik met HDMI kabel heb aangesloten op mijn Led TV, zo kan ik BD ISO en ISO bestanden vanaf een interne of externe hardeschijf afspelen via mijn Led TV

Zie voor specificatie bv.: https://mede8er.eu/nl/index.php?d=800x3d of https://www.eminent-online.com/eminent-em7480-3d-full-hd-media-player-streamer.html?___store=eminent_nederland_nl

Succes,

Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 23.01.2019, 18:17, in totaal 2 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

lucky_me schreef op 23.01.2019 om 18:33 uur

Hallo Luc,

Op je vraag: "Is het mogelijk mp4 te exporteren met verschillende hoofdstukken (of verschillende films)?" Het antwoord is "Nee".

Of je nu één of honderd DVD+R DL brand als DVD, de kwaliteit is en blijft een resolutie van 720x576px. Natuurlijk kan je ca. één uur als Blu-Ray branden op een DVD+R DL met een resolutie van 1920x1080px, maar niet alle DVD- of Blu-Rayspeler ondersteunen DVD+R DL. Misschien is dit een optie: Ik heb een Mede8er MED800X3D, die ik met HDMI kabel heb aangesloten op mijn Led TV, zo kan ik BD ISO en ISO bestanden vanaf een interne of externe hardeschijf afspelen via mijn Led TV

Zie voor specificatie bv.: https://mede8er.eu/nl/index.php?d=800x3d of https://www.eminent-online.com/eminent-em7480-3d-full-hd-media-player-streamer.html?___store=eminent_nederland_nl

Succes,

Rob

dank je Rob

Is het volgens u mogelijk om een enkele dvd waar 1/2 uur blue-ray op gebrand is, af te spelen op een gewone dvd speler? berichten hieromtrent vind ik nogal tegenstrijdig. Zelf heb ik ook een mediaplayer maar bedoeling is die bestandjes aan alle ouders te bezorgen. Ik zoek dus iets waar iedereen weg mee kan.

mvg

Luc

Bol schreef op 23.01.2019 om 18:48 uur

Hallo Luc,

Een standaard DVD+R 4,7GB, waar je een half uur als Blu-ray op heeft gebrand, kan je niet afspelen op een gewone DVD speler. Je moet toch echt een Blu-Ray speler hebben en dan moet deze ook nog worden ondersteund. Mijn blu-Ray LG BD660 ondersteund dit nog wel. Maar als ik een firmware update doe, dan is deze ondersteuning ook weg.

Groet,

Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 23.01.2019, 19:01, in totaal 2 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

mi-bo schreef op 23.01.2019 om 19:27 uur

@lucky_me

Beste Luc.

Een ractie aan U van schrijven om 16.48 uur.

Als U het op Usb sticks zet kan U toch Mp4 gebruiken.(1920:1080)

Dan kan het elk onderdeel apart op de Usb stick worden gezet en de meeste Tv kunnen dit afspelen en via afstandbediening opzoeken wat men af wil spelen.

Een optie :

maakt een leuke intro van wat allemaal op de Usb stick staat als begin.

Veel succes.

Mvg

Michael