MP4 bestand exporteren naar Mpeg2 bestand

hdereus schreef op 15.08.2016 om 11:21 uur

Na het overzetten van Magix bestanden van m'n  oude naar m'n nieuwe computer kan Magix, na het inladen van een eerder project, de bijbehorende referentiebestanden niet meer vinden. Omdat ik het bestand destijds als MP4 bestand heb geexporteerd kan ik dit wel laden. Als ik het bestand vervolgens via exporteren als Mpeg2 bestand wil uitvoeren, wordt dit als VLC bestand opgeslagen. Nero herkent deze bestanden niet. Waarom wordt  het bestand niet gewoon als Mpeg2 bestand opgeslagen? Heeft dit misschien te maken met Windows 10? Onder Windows 7 gebeurde dit namelijk niet.

Ik werk met een i7 PC en gebruik Magix Video de Luxe 2016

Henk

Reacties

mi-bo schreef op 15.08.2016 om 15:08 uur

hallo Henk, het is jammer dat U 2 dingen door elkaar haalt.

Als er op een oude computer projecten staan die door MAGIX zijn gemaakt, en de volledige mappen worden op de nieuwe Pc geimporteerd als bv. mpeg4 dan kan dit door MAGIX vdl 2016 gewoon worden ingelezen.

Waarom het naar mpreg2 converteren en  waarom VLC en Nero gebruiken, terwijl MAGIX een super brandt programma heeft

gr

Michael

hdereus schreef op 15.08.2016 om 18:39 uur

Dank voor je snelle antwoord, Michael!

Als ik de film via het standaardmenu brand heb ik volgend mij weinig invloed op instelmogelijkheden als bitrate, compressie, etc. Ik kan dan ook bepalen of de film op de DVD past. Deze invloed heb ik wel als ik het MP4 bestand eerst exporteer en opsla.

Of zit ik mis?

Mvg.,

Henk

hdereus schreef op 15.08.2016 om 18:41 uur

Hallo Michael,

Nog een aanvulling.

Ik had de mappen 1 op 1 overgezet op de nieuwe PC, maar kennelijk iets brekers gedaan. Ik kan deze actie niet opnieuw doen omdat de desbetreffende harde schijf inmiddels is geformatteerd.

hdereus schreef op 15.08.2016 om 18:42 uur

Ik bedoelde te zeggen " kennelijk iets verkeerds gedaan"

hdereus schreef op 22.08.2016 om 18:02 uur

Ik zou toch graag willen weten waarom Magix als Mpeg2 ge-exporteerde bestanden wegschrijft naar VLC en niet als Mpeg2-bestand. Heeft dit met Windows 10 te maken? Dit is mij nog niet duidelijk.

Henk

hdereus schreef op 25.08.2016 om 11:18 uur

Ik ben er inmiddels zelf achter gekomen hoe het werkt.

Altijd nog beter:-)