Reacties

Voormalige gebruiker schreef op 26.06.2014 om 09:25 uur

Beste John,

Sinds wanneer doet dit probleem zich voor?

Heeft dit reeds gewerkt onder windows 8.1?

Is er een update van uw grafische kaart geweest?

Rob

johngis schreef op 26.06.2014 om 18:41 uur

Deze video kaart heb ik pas gekocht. Inmiddels heb ik gemerkt dat die kaart in andere systemen hetzelfde euvel vertoont. Ik neem daardoor aan dat het aan de grafische kaart ligt :-( Er zitten wel de laatste drivers op!

Voormalige gebruiker schreef op 26.06.2014 om 21:32 uur

Deze video kaart heb ik pas gekocht. Inmiddels heb ik gemerkt dat die kaart in andere systemen hetzelfde euvel vertoont. Ik neem daardoor aan dat het aan de grafische kaart ligt :-( Er zitten wel de laatste drivers op!

Het is gebleken dat MAGIX's programma niet goed overweg kunnen met NVidia grafische kaarte. Onlangs had ik ook een probleem: zie http://www.magix.info/it/meetinstrumenten-werken-niet.knowledge.1093016.html  Ik heb een eerdere driver geinstalleerd en het werkt weer uitstekend.

Als ik goed ben voorgelicht is MAGIX in gesprek met NVidia.

Succes,

Rob

johngis schreef op 27.06.2014 om 12:43 uur

Ik heb de oude driver van de grafische kaart geinstalleerd. Maar het werkt nog steeds niet. Driver versie: 332.21 met die versie zou het moeten werken, maar nee :-(

maxcon62 schreef op 27.06.2014 om 21:16 uur

Hi Johngis, I 'm sorry, I don't speak dutch and I hope having understood your question.

Please note, codec Mpg4 crashes if you set "hardware acceleration" with the Nvidia card 6 series  (gpu Kepler)

https://support2.magix.com/customer/en/hwencoding2

From the Main Concept site:

NVIDIA graphics card with CUDA support (Professional - Tesla, Quadro 4000-series, FX, CX, NVS, QuadroPlex; Consumer - GeForce 8, 9, 100, 200, 400-series GPUs - with a minimum of 256 MB of local graphics memory card or 512 MB for 1920x1080p encoding). CUDA compute capability support only up to 1.3 (excludes certain GeForce 8800 models - GTS, Ultra. Compute capability 1.0 works in general for encoding, but has known issues. Boards with Kepler architecture are not supported.

Try to deactivate "Hardware acceleration for Mpg4/Avchd if possible" in Program Set, tab Video/Audio