Reacties

Bol schreef op 07.01.2021 om 15:59 uur

@Yolanda-Dekker

Hallo Yolanda,

Probeer dit eens: https://www.magix.info/nl/forum/geen-beeld-wel-geluid--1258726/

Succes, Rob

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Yolanda-Dekker schreef op 07.01.2021 om 16:04 uur

Hallo Rob,

dank voor je bericht maar dat heb ik al gedaan en geeft geen resultaat

Yolanda-Dekker schreef op 07.01.2021 om 16:06 uur

ik heb trouwens versie 2020

Bol schreef op 09.01.2021 om 00:19 uur

@Yolanda-Dekker

Hallo Yolanda,

Welkom op het forum voor en door Magix gebruikers. Dit forum staat geheel los van Magix Support.

....Als ik de MOV bestanden van de iPhone 12 in video deluxe 2020 laad, dan hoor ik alleen het geluid en er is geen beeld. MOV bestanden van oudere iPhone doen het wel.....

Het klopt, dat mijn eerder gegeven antwoord voor u niet van toepassing is, omdat u VDL 2020, waar ik overheen gelezen hebt.

Volgens mij gebruiken de MOV bestanden van uw iPhone 12 een andere codec dan uw oude iPhone X. IPhone 12 gebruikt de codec H.265 en uw eerdere IPhone X de codec H.264. Voor de codec H.265 moet. Kijk een bij de instellingen van de iPhone 12 of u deze op H.264 kunt zetten.

Ik heb geen VDL 2020, is de afbeelding uit VDL 2021.

Wat u ook zou kunnen doen, is om uw MOV bestanden te converteren met het freeware programma Handbrake. Te downloaden vanaf https://handbrake.fr/

Succes, Rob

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Yolanda-Dekker schreef op 11.01.2021 om 13:03 uur

Dank je Rob, ik kan alleen dit niet veranderen in mijn telefoon. De vraag is nu nog kan Magix 2021 deze bestanden (codec H265) wel verwerken. Ik kan hierover niets vinden op hun website.

Bol schreef op 11.01.2021 om 13:33 uur

@Yolanda-Dekker

Hallo Yolanda,

Wat u zou kunnen proberen is om de H.265 codex aan te schaffen in VDL 2020.

Dit doet u zo:

1. Zet een film op de tijdlijn

2.ga naar bestand / film exporteren / video exporteren als HEVC.

3. U krijgt een menu om deze codex aan te kopen.Kosten €4.99

4. U krijgt een mailtje met een activeringscode.

Succes, Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 11.01.2021, 13:36, in totaal 1 keer gewijzigd.

PC -1-

PC -2-

Bol schreef op 11.01.2021 om 14:33 uur

@Yolanda-Dekker

Hallo Yolanda,

Door persoonlijke omstandigheden kan ik u helaas niet goed en adequate antwoord geven. Maar zie ook eens deze link:

1. https://www.ct.nl/hotline/microsoft-hevc-videocodec-wel-of-niet-gratis/

2. https://www.magix.info/nl/support/artikel/hevc-na-windows-update-niet-meer-beschikbaar--471/

Groet, Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 11.01.2021, 14:36, in totaal 1 keer gewijzigd.

PC -1-

PC -2-

Yolanda-Dekker schreef op 11.01.2021 om 16:04 uur

Nogmaals dank en sterkte met je herstel

Bol schreef op 11.01.2021 om 16:09 uur

@Yolanda-Dekker

Hallo Yolanda,

bedankt 👍. Laat mij weten of uw probleem met de gegeven antwoorden is oplost.

Groet, Rob

PC -1-

PC -2-

Yolanda-Dekker schreef op 14.01.2021 om 13:17 uur

Hallo Rob,

Hoop dat het goed met je gaat.
Helaas werkt het nog steeds niet. Heb alle opties geprobeerd maar nog steeds geen beeld

Yolanda-Dekker schreef op 14.01.2021 om 13:18 uur

Alleen als ik de instelling op 264 zet of HDR uitzet dan krijg ik beeld en geluid

Groet, Yolanda

mi-bo schreef op 14.01.2021 om 14:46 uur

@Yolanda-Dekker

Beste Yolanda.

De Topic een beetje gevolgt.

U kunt Uw Iphone 12 (met versie 11 is dit ook mogelijk 4 K) op H265 zetten dan zal U in MAGIX vdl ook via de codex HEVC moeten gaan werken(kosten €4.99 voor bewerken en €4.99 om te exporteren ),maar via instellingen is H264 ook mogelijk .

Als U naar Ctrl+N gaat ( project aanmaken ),film instellingen en geef daar Ultra HDTV 16:9 aan wat is dan het resultaat,is het dan wel mogelijk om beelden in te laden (beeld &geluid)

sc6

M.vr.gr

Michael

Yolanda-Dekker schreef op 14.01.2021 om 15:18 uur

Ultra HDTV 16:9 werkt ook niet.

Maar dank je Michael

mi-bo schreef op 14.01.2021 om 15:27 uur

@Yolanda-Dekker

Beste Yolanda.

Dank voor Uw feedback.

Gezien U een Apple product heeft,zult U ook een Apple account hebben.

Zo werk ik ook met Iphone 11.

Installen dit op Uw Pc en U kunt de Apple codex gebruiken en via deze weg Uw bestanden inladen in MAGIX vdl 2020

Sc6

M.vr.gr

Michael

Bol schreef op 14.01.2021 om 22:35 uur

@Yolanda-Dekker

Hallo Yolanda,

Allereerst wil ik u bedanken voor het toe mailen van een paar MOV bestanden en het vertrouwen in mij.

Om te beginnen spelen uw MOV bestanden bij mij ook niet af op de tijdlijn van VDL 2021 versie 20.0.1.73. Voor zover ik het heb kunnen beoordelen, ligt aan kleurdiepte 8 bit / 10 bit.

Ik heb uw MOV bestand met Handbrake geconverteerd naar een MP4 bestand met een kleurdiepte 8 bit en 10 bit. Die van 8 bit speelt wel af, maar die op 10 bit niet.

Hieruit mogen / kunnen we wel de conclusie trekken, dat Magix Video deluxe niet overweg kan met de kleurdiepte 10 bit

U schrijft zelf al: "Alleen als ik de instelling op 264 zet of HDR uitzet dan krijg ik beeld en geluid".

Volgens mij, hoeft alleen de HDR op uw IPhone 12 uit te schakelen, maar er zal hierdoor zeker kwaliteitsverlies optreden.

Wat ik vreemd vind, is dat Magix zelf wel aangeeft, dat VDL 2021 HEVC-ondersteuning (10-bit import) ondersteund.

Des te meer vind ik het vreemd, dat het bij mij ook niet gelukt is, om uw MOV bestand op de tijdlijn van VDL 2021 versie 20.0.1.73 af te spelen, ondanks dat ik de HEVC (H.265) codex heb aangekocht en is geactiveerd.

Als moderator van dit forum, heb ik dit aan Magix Support voorgelegd en ben benieuwd naar de reactie van Magix Support is.

Ik meld mij weer, zodra ik een antwoord terug heb gekregen

Groet, Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 14.01.2021, 22:52, in totaal 3 keer gewijzigd.

PC -1-

PC -2-

Yolanda-Dekker schreef op 15.01.2021 om 08:25 uur

Top - ik ben benieuwd

Kees-Haremaker schreef op 15.01.2021 om 15:12 uur

Hallo Yolanda, je kan ook de Iphone op PAL 4K op 25 fps instellen dit is met een fps van 25 dan zie je geen flikkering als je b.v. filmt in een ruimte met TL verlichting die op één fase zijn aangesloten. In kantoorruimten zijn de TL balken om die reden om en om op de drie fasen van het net aangesloten om vermoeidheid van personeel te voorkomen.
Pal wordt gebruikt in Europa, Azie, Zuid Amerika en Nieuw Zeeland en dat heeft met de lichtnet frequentie te maken van 50 Hz, dus 25fps is dan geen probleem.
Omdat Iphone een Amerikaans product is en in Amerika en Canada de lichtnet frequentie 60Hz is is de standaard fps ook 30 is ingesteld.
Ik heb ooit in Canada een opname gemaakt in een ruimte waar TL balken aan stonden en dat gaf een behoorlijke flikkering in de opname met een Sony camera die ik hier in mijn woonplaats had gekocht dus op PAL was ingesteld.
Een heel verhaal maar dat is de basis van het verhaal.
Gebruik hier dus 50 of 25 fps
Mvg Kees

Bol schreef op 19.01.2021 om 15:30 uur

@Yolanda-Dekker

Hallo Yolanda,

Vandaag heb ik een antwoord van Magix Support ontvangen, aangaande MOV 10 bits. Zie onderstaand antwoord:

Zelf verwacht ik, dat het in een volgende update / patch gerepareerd zal worden.

Met vriendelijke groet, Rob

Keep It Safe

PC -1-

PC -2-

Yolanda-Dekker schreef op 20.01.2021 om 08:53 uur

Hallo Rob,

dank voor de info en de moeite. Hoop wel dat de update ook voor mijn versie beschikbaar komt.

Vriendelijke groet,

Yolanda

Bol schreef op 20.01.2021 om 09:33 uur

@Yolanda-Dekker

Hallo Yolanda,

Graag gedaan, maar of dit ook voor uw versie VDL 2020 beschikbaar komt, daar kunnen we alleen maar naar gissen. Wel heb ik het vermoeden, dat dit niet het geval zou zijn, omdat VDL2020 niet meer wordt geüpdatet. De toekomst zal het uitwijzen.

Groet, Rob

PC -1-

PC -2-

Bol schreef op 18.02.2021 om 14:29 uur

@Yolanda-Dekker

Hallo Yolanda,

Vandaag VDL 2021 versie 20.0.1.73 geüpdatet naar versie 20.0.1.79. Hierin is het probleem ten aanzien van MOV bestanden (10 bits iPhone 12) in video deluxe 2021 opgelost. Zie: Updates / patch voor Video deluxe 2021

Zoals ik u al aan heb gegeven, worden er voor VDL 2020 geen updates / patches meer uitgebracht.

Groet, Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 18.02.2021, 14:30, in totaal 1 keer gewijzigd.

PC -1-

PC -2-

Yolanda-Dekker schreef op 22.02.2021 om 09:44 uur

Rob, dank voor de info.

Groet,

Yolanda

Yolanda-Dekker schreef op 22.02.2021 om 12:36 uur

Hi Rob,

ben ik toch weer. Heb inmiddels VDL2021 aangeschaft maar de bestanden doen het nog steeds niet. ik kan de update naar versie 20.0.1.79 overigens niet vinden. Kun je mij nog een keer helpen?

Alvast bedankt.

Bol schreef op 22.02.2021 om 12:53 uur

@Yolanda-Dekker

Hallo Yolanda,

Het klopt, dat u de versie 20.0.1.79 voorlopig niet meer kan downloaden. Op 18-02-2021 had Magix Duitsland deze update uitgebracht en helaas op 19-02-2021 weer ingetrokken, omdat er te veel problemen werden geconstateerd. zie: Probleme nach Update auf Video deluxe 20.0.1.79

Succes, Rob

PC -1-

PC -2-