monteren film vanaf andere DVD geeft 2 zwarte balken aan zijkant

lieben511 schreef op 19.07.2011 om 11:37 uur

Beste Leandro,

Ik heb een probleem met het monteren van mijn film.
Ik heb een full HD opnames gemaakt.
Bij het monteren wil ik opnames zetten van een andere film waarvan ik denk dat dat  hoogstwaarschijnlijk geen full HD opnames zijn.
Eerst kreeg ik een probleem dat ik bij het invoeren van deze opnames elke keer weer  automatisch van keyframes aangemaakt werden.
Uren was het programma  daarmee bezig film bezig.
Eindelijk ben ik daarvan af, maar nu zie ik dat , zodra ik de opnames van de andere fim bij mijn opnames zet , de beelden aan beide kanten een zwarte balk hebben, dus niet het volledige beeld vullen.
Kun jij me zeggen wat ik hier aan kan doen?
Ik werk met Magix Video de Luxe Premium.
Ik hoop dat je me verder kunt helpen.
Hartelijke groet,
Liesbeth Beerdsen

Reacties

mi-bo schreef op 19.07.2011 om 17:22 uur

Wie is Leandro die U wilt benaderen.

Als U projecten inlaad en zeker van een andere camera zal U zich bewust moeten zijn dat het of allemaal 4:3 is of 16:9,

is dit verschillend dan gaat u teWie is Leandro die U wilt benaderen.
Als U projecten inlaad en zeker van een andere camera zal U zich bewust moeten zijn dat het of allemaal 4:3 is of 16:9,
is dit verschillend dan gaat u te maken krijgen met wat u nu tegen bent gekomen.
Als project is geladen en op de tijdlijn staat klik het beeld materiaal aan, en kijk dan op het scherm wat open gaat wat de opbouw is.
Het is eventueel bij te werken via effecten, en dan beeld grootte door het beeld wat uit te vergroten, maar dit is niet altijd mooi.

gr

 maken krijgen met wat u nu tegen bent gekomen.

Als project is geladen en op de tijdlijn staat klik het beeld materiaal aan, en kijk dan op het scherm wat open gaat wat de opbouw is.

Het is eventueel bij te werken via effecten, en dan beeld grootte door het beeld wat uit te vergroten, maar dit is niet altijd mooi.


 

gr

Polders schreef op 19.07.2011 om 17:22 uur

Beste Liesbeth, dit is een forum waar gebruikers van Magix producten elkaar helpen met vragen en antwoorden. De probleem beschrijving geeft de indruk dat verschillende beeldformaten (16:9) en (4:3) worden gebruikt.

Het advies is om bij de project instelling het gewenste beeld formaat aan te geven. Bij HD opnamen zal waarschijnlijk 16:9 de voorkeur hebben. Als er daarna 4:3 opnamen worden ingevoegd, zal het systeem vragen of die 4:3 afmeting naar 16:9 moet worden omgezet. Als daarop 'ja' wordt gegeven, is er een 4:3 beeld binnen een 16:9 beeldinstelling, waardoor zwarte randen ontstaan. Dat is weer op te lossen door die fragmenten beeldvullend te maken, waardoor alleen een selectie van het 4:3 beeld zichtbaar is.

Veel succes

lieben511 schreef op 20.07.2011 om 10:11 uur

Hartelijk dank.

Ik ben goed geholpen en kan nu weer verder.

Liesbeth