monteren 4K beelden van Actioncam in VdL 2020

digivideo schreef op 22.10.2019 om 12:20 uur

Bij de montage van .mp4 bestanden 3840x2160 4K 30fps verloopt de montage op de tijdlijn erg schokkerig. De beelden verspringen in de tijd en er zitten zwarte beelden tussen.

Ik kan niet frame nauwkeurig kippen, zit we 2 seconden verschil in als ik dit later bekijk.

Na de export zijn de beelden niet gesneden zoals uitgevoerd.

Het geluid van de export verspring wel 2 minuten ten opzichten van de beelden.

Bij import krijg ik de vraag : beeldherhalingsrate is aangepast. Alle objectlengtes aanpassen? ja op gegeven.

Wat kan hier mis gaan?

Windows 10 bijgewerkt to update 1903, op een medion Desktop i5 7e generatie

Groetjes, Leen

Reacties

mi-bo schreef op 22.10.2019 om 15:30 uur

@digivideo

Beste Leen,

Uw oproep gelezen.

Er zijn heel veel verschillende soorten Action camera's die 4K kunnen filmen.( wordt geschreven ).

Is de software van de Action Camera ook geïnstalleerd op de Desktop.

misschien is het eerste antwoord wat betreft zwarte beelden hier de oplossing,

https://www.magix.info/nl/tutorials/eerste-of-laatste-gemporteerde-frames-zwart--1229657/.

wat betreft frame nauwkeurig werken heeft U de functie per 1 frame staan ( Alt +1 per frame ).

Misschien is de Medion Desktop niet krachtig genoeg om met 4K te werken,

Hoe heeft U de de opgenomen beelden van de action Camera naar de Desktop geïmporteerd, direct vanaf de camera of via een kaartje vanuit de action camera.

Hier enkele antwoorden waar U iets aan heeft

Sc6

Met vriendelijke groet

Michael

digivideo schreef op 22.10.2019 om 19:17 uur

Hallo Michel,

Dank voor je reactie.

Het een MAXXter ACt-ACAm4K van de action.

Ik heb geen software van de camera op de PC gezet.

De micro SD-kaart uit de camera gehaald en de bestanden via verkenner naar de map VIDEO's gezet.

Nieuwe frametabellen aanmaken heb ik nu gedaan, maar daarmee is de montage overhoop gegooid en moet ik eerst weer herstellen om het resultaat daarvan te kunnen zien.

Als test heb ik hetzelfde .MPV bestand en de media op een nieuwe Laptop i7, 7-de generatie gezet en ook een Mpeg-4 export laten maken. Het resultaat was het zelfde. Op een filmlengte van 8 minuten is aan het eind 1:11 tijd verschil tussen het beeld en het geluid. Het geluid is dus allang klaar als de video nog loopt.

Wat ik nu wel al ontdekt heb is dat als ik de film publiceer op Youtube (knopje rechtboven) met de zelfde montage dat er dan geen noemenswaardig tijd verschil is. Is ieder geval ongeveer het zelfde als dat ik waarneem tijdens de montage van de bronbestanden. Daar heb ik op een clip een vertraging van 2 seconden zitten en dat komt ook zo terug in de film.

Morgen ga is de montage met nieuwe frametables afmaken en kijken wat het resultaat is

wat betreft frame nauwkeurig werken heeft U de functie per 1 frame staan ( Alt +1 per frame ).  waar stel je dit in? Ik weet niet beter dan dat je altijd per frame knipt.

Groet, Leen

mi-bo schreef op 22.10.2019 om 19:50 uur

@digivideo

Beste Leen.

Dank voor Uw Feedback.

Al geprobeerd de beelden vanuit de camera te importeren in MAGIX vdl ipv SD-kaartje.

Rechts onderin waar nu vermoedelijk 100% staat kunt U 1frame,5 frame,1 seconden enz instellen vandaar Alt+1als advies.

Sc6

Michael

digivideo schreef op 25.10.2019 om 11:55 uur

Hoi Michael,

Ik heb de video beelden via de USB-kabel naar de computer overgezet. Bij de camera is geen software geleverd om te installeren. De beelden heb ik vergeleken door de eigenschappen te vergelijken. Deze zijn identiek. Ik heb gekeken naar de duur van de opname en het aantal frames/sec. ook nog een export laten maken met deze beelden, maar dat geeft geen verschil.

Het opnieuw aanmaken van de frametabel heeft er wel voor gezorgd dat ik soepeler door de beelden kan navigeren.

Nu nog 1x de montage doorlopen en kijken of ik een bevredigend resultaat krijg.

mi-bo schreef op 25.10.2019 om 12:02 uur

@digivideo

Beste Leen.

Dank voor Uw Feedback.

Zie wel een vervolg reactie van U.

Sc6.

Met vriendelijke groet,

Michael.

digivideo schreef op 25.10.2019 om 21:32 uur

Hallo Michael,

Mijn laatste bevindingen zijn:

1. Als ik de film voltooi met de knop recht boven en kies voor "Op internet plaatsen" in 4k dan krijg ik een prima resultaat op YouTube. Dat is mooi en bevredigend.

2. Als ik de zelfde montage met "bestand / film exporteren / Video als MPG-4 in resolutie 1920x1080 ( de standaard waarde ) laat exporteren dan heb ik nog steeds het probleem dat het geluid aan het eind van de film van 7 minuten 1 minuut naar voren is verschoven. Dat wil ik natuurlijk niet.

3. Als ik de zelfde montage met "bestand / film exporteren / Video als MPG-4 in resolutie van 3840x2160 laat exporteren dan krijg ik wel een goed resultaat. Ook tevreden mee.

Bij de eerste 2 uitvoering had ik de video beelden verdeeld staan over 7 sporen. Bij de derde uitvoering heb ik al het video materiaal op 1 spoor gezet.

Wat ik nu nog niet weet of het probleem veroorzaakt werd door het omzetten van de resolutie of omdat het beeldmateriaal op 7 sporen stond.

Ik doe nog 1 test om daar achter te komen en dan ben ik er wel klaar mee.

digivideo schreef op 25.10.2019 om 22:04 uur

De laatste test is ook uitgevoerd. Met de videobeelden verdeeld over 7 sporen is de tijdsvertraging van 1 minuut nog steeds aanwezig.

Mijn eindconclusie is:
- Dat ik met mijn Medion Desktop met Intel i5 processor niet soepel 4K beelden kan bewerken. Met de Laptop met Intel i7 had ik geen problemen met het zelfde materiaal.
- Dat ik het probleem op heb kunnen lossen door al het videomateriaal op 1 spoor te zetten, en
- dat er met de ActionCam MAXXter ACt-ACAm4K een goede onderwater opname gemaakt kan worden. Zie het resultaat op YouTube
- De MP-4 codec van Maxxter geeft wel problemen met niet synchroon zijn met de beelden, maar dat is met Magix videode Luxe weer recht te zetten.

Michael hartelijk bedankt voor het meedenken naar een oplossing.

mi-bo schreef op 25.10.2019 om 22:22 uur

@digivideo

Beste Leen,

dank voor de zeer uitgebreide resultaat, over Uw bevindingen,

en het omschrijven op het Forum

Als U mij via mi-bo@magix.info een toegang wilt verlenen om het resultaat op You Tube te kunnen bekijken.

Zal ik dit zeer op prijsstellen.

Sc6

Met vriendelijke groet,

Michael

Bol schreef op 26.10.2019 om 07:58 uur

Hallo Leen,

Ik heb met veel interesse uw topic gevolgd. Helaas is het ook voor mij niet mogelijk uw Youtube filmpje als resultaat te bekijken. Misschien kunt u deze alsnog vrijgeven, zodat alle forumleden uw filmpje kan bekijken. Alvast bedankt.

Groet,

Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 26.10.2019, 07:59, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Kees-Haremaker schreef op 26.10.2019 om 11:38 uur

Hallo allen, ik zag bij de eerste vraag het getal 30fps probeer het eens op 50fps of 25fps want dat is de normale frequentie van ons lichtnet en de daarbij behorende fps.
30fps is amerikaans want daar is de lichtnet frequentie 60 Hz en hier 50 Hz ook staat wellicht jou beeldscherm op 50 of 100 Hz dus een veelvoud van 25.
Het is dus zaak om te rekenen met 50 Hz
Mvg Kees

digivideo schreef op 27.10.2019 om 21:03 uur

Hallo Leen,

Ik heb met veel interesse uw topic gevolgd. Helaas is het ook voor mij niet mogelijk uw Youtube filmpje als resultaat te bekijken. Misschien kunt u deze alsnog vrijgeven, zodat alle forumleden uw filmpje kan bekijken. Alvast bedankt.

Groet,

Rob

De instelling veranderd van privé naar verborgen. Nu moet het wel goed gaan.

mi-bo schreef op 27.10.2019 om 21:42 uur

@digivideo

Beste Leen.

Dank U wel voor het vrijgeven van Uw exclusieve onderwater beelden.

Sc6

Michael